آموزش فعال کردن و لغو دایورت در اپراتورهای مختلف

آموزش فعال کردن و لغو دایورت در اپراتورهای مختلف


منبع: آرگا

89

1398/9/5

17:36


دایورت کردن یا انتقال تماس در مواقع مختلفی مانند نداشتن آنتن، تماس های مزاحمی، درحال مکالمه بودن یا تماس های ورودی متعدد، بسیار به کار می آید. امکان دایورت نمودن در همه اپراتورها و گوشی های ساده تا هوشمند یکسان می باشد. در این مقاله با آموزش فعال کردن و لغو دایورت در اپراتورهای مختلف همراه ما باشید.

ممکن است شما در طول روز تماس های دریافتی زیادی داشته باشید و نمی توانید به این تماس های ورودی بنا به هر دلیلی پاسخ دهید. بنابراین ترجیح داده که آن ها را دایورت نمایید. ما قصد داریم در این مقاله به آموزش نحوه فعال کردن و لغو دایورت در اپراتوهای مختلف بپردازیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با نحوه فعال سازی یا لغو دایورت

غیرفعال کردن دایورت

دایورت کردن یا انتقال تماس در مواقع مختلفی مانند نداشتن آنتن، تماس های مزاحمی، درحال مکالمه بودن یا تماس های ورودی متعدد، بسیار به کار می آید. شما می توانید با انتقال تماس به یک خط دیگر چنانچه تماس مزاحمی دارید از شر آن راهایی یابید و یا اگر در حال مکالمه بودید تماس های مهم دیگر را از دست ندهید. دایورت کردن به دو شیوه انجام می شود یکی از طریق کدهای دستوری و دیگری انجام تنظیمات گوشی است. در ادامه با نحوه فعال کردن و لغو دایورت به دو شیوه در اپراتورهای مختلف آشنا خواهید شد.

کدهای دستوری برای فعالسازی یا کنسل کردن دایورت

این کد دستوری برای اپراتورهای مختلف ایرانسل، همراه اول، رایتل و حتی تلفن ثابت یکسان می باشد. برای فعال سازی دایورت باید کد # شماره موردنظر*۲۱* را از تلفن ثابت یا گوشی خود شماره گیری نمایید و برای لغو دایورت نیز کد # ۲۱#  را شماره گیری نمایید. چنانچه فعال سازی انتقال تماس را با گوشی انجام داده باشید بعد از عوض کردن گوشی تمام اقدامات شما حذف شده دایورت را در پی دارد.

نحوه لغو انتقال تماس در گوشی آیفون

کد دایورت تماس برای تمام اپراتورها

اگر از تنظیمات گوشی برای فرایند دایورت استفاده کنید با تعویض گوشی دیگر عملیات انتقال تماس برای شما انجام نخواهد شد بنابراین برای نداشتن چنین مشکلی از کدهای انتقال تماس برای اپراتورهای مختلف استفاده نمایید . این کدها هم برای گوشی های ساده و هم هوشمند کاربرد دارد که در ذیل ارائه می گردد.

  1. انتقال همه ی تماس ها: # شماره موردنظر*۲۱*
  2. انتقال تماس در زمان مشغولی تلفن: # شماره موردنظر*۶۱*
  3. انتقال تماس در صورت عدم پاسخگویی: # شماره موردنظر*۶۲*
  4. انتقال تماس در صورت خاموش بودن تلفن یا در دسترس نبودن: # شماره موردنظر*۶۷*

لازم به ذکر است چنانچه از روشهای فوق بهره می برید، اعلان یا هشدار دایورت تماس در گوشی شما نمایش داده می شود که می توانید از طریق تنظیمات گوشی آن را غیر فعال نموده یا کد دستوری # ۲۱# را به کار بندید. همچنین اپراتورها برای دایورت نمودن تماس هزینه ای را از خطی که تماس ها به آن انتقال می یابد، دریافت خواهند کرد.

فعال سازی یا لغو دایورت در گوشی اندرویدی

نحوه فعالسازی دایورت در گوشی های اندرویدی به این صورت می باشد که به بخش تنظیمات گوشی رفته و در قسمت call forwarding گزینه call forwarding را انتخاب نمایید. در ادامه صفحه ای باز می شود که گزینه های مختلفی برای دایورت را نمایش می دهد.

اشنایی با نحوه لغو دایورت

چنانچه قصد انتقال کلیه تماس ها را دارید گزینه always forward را انتخاب نمایید . در ادامه از شما شماره تماس جهت دایورت را می خواهد. بعد از اینکه شماره را وارد نمودید بر روی گزینه Turn on کلیک نموده، پس از چند ثانیه پیامی مبنی بر انجام موفقیت آمیز عملیات انتقال تماس نشان داده خواهد شد.

لفو انتقال تماس

در صورتی که کمی صبر نمایید مشاهده خواهید کرد که تماس های ورودی شما به سیم کارت مدنظر انتقال خواهد یافت. و روی نوار اعلان گوشی نیز آیکون دایورت نمایش داده خواهد شد. جهت لغو امکان انتقال تماس، روی آیکون انتقال تماس موجود در نوار اعلان را لمس کنید تا وارد بخش تنظیمات call forwarding شوید. هر کدام از موارد ذکر شده در بخش قبل را که فعال نموده اید انتخاب کرده تا گزینه turn off نمایش داده شود با انتخاب این گزینه درخواست لغو دایورت، صورت خواهد گرفت.

فعال سازی یا لغو دایورت، در گوشی آیفون

فعالسازی دایورت در گوشی اندرویدی

چنانچه گوشی شما آیفون باشد نیز، نحوه انتقال تماس، مشابه گوشی های اندرویدی خواهد بود. به این ترتیب که به بخش تنظیمات گوشی بروید در قسمت Call Forwarding گزینه Call Forwarding را روشن نمایید. سپس در قسمت Forward to شماره مدنظرتان را که قصد دارید از این پس تماسها بر روی آن انتقال یابد را وارد کنید. بعد از طی این مراحل خواهید دید که تماس های ورودی شما به شماره ای که وارد کردید انتقال می یابد. اگر قصد داشتید تا دایورت را غیرفعال کنید در مراحل ذکر شده کلید روشن در بخش Call Forwarding را خاموش کنید. به این ترتیب انتقال تماس های شما غیرفعال شده و به حالت اول باز می گردد.

نکته: توجه داشته باشید این تنظیمات ارائه شده در دو گوشی آیفون و اندرویدی تا زمانی برقرار است که سیمکارت یا خط دایورتی مد نظر شما روی گوشی باشد و در صورت تعویض گوشی یا سیم کارت این تنظیمات غیرفعال خواهند شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو