قرداد ۱۱ میلیارد دلاری بی ام و با سامسونگ

منبع: برترین ها

125

1398/9/5

18:29


بی‌ام‌و قراردادی به ارزش تقریبی ۱۱ میلیارد دلار با CATL و سامسونگ SDI برای تأمین باتری امضا کرد که بیشترین میزان سفارش باتری تاکنون محسوب می‌شود.

زومیت: بی‌ام‌و قراردادی به ارزش تقریبی ۱۱ میلیارد دلار با CATL و سامسونگ SDI برای تأمین باتری امضا کرد که بیشترین میزان سفارش باتری تاکنون محسوب می‌شود.

قرداد ۱۱ میلیارد دلاری بی ام و با سامسونگ

به‌نظر می‌رسد انقلاب خودرو الکتریکی در حال رسیدن به نقطه‌ی عطف خود است. اگرچه برخی خودروسازان جهانی ازجمله بی‌ام‌و، هنوزهم هیدروژن را به‌عنوان جایگزینی بالقوه برای خودروهای احتراق‌داخلی در نظر می‌گیرند، مشتریان بیش‌ازپیش خواستار خودروهای برقی هستند و باید خواسته‌های آن‌ها برآورده شود. سال گذشته، بی‌ام‌و از امضای بزرگ‌ترین قرارداد سفارش باتری خودرو الکتریکی تاریخ با تولیدکننده‌ی چینی CATL خبر داد؛ اما امروز این نقطه‌ی عطف دوباره بیشتر از گذشته شد.

بی‌‌ام‌و اعلام کرد سفارش CATL به‌تنهایی ۷/۳ میلیارد یورو (حدود ۸/۰۴ میلیارد دلار) افزایش یافت؛ درحالی‌که حجم سفارش اضافه ازطریق سامسونگ SDI تقریبا ۲/۹ میلیارد یورو (حدود ۳/۲ میلیارد دلار) اعلام شده است. باتری‌های سفارشی طبق مشخصات موردنیاز بی‌ام‌و ساخته می‌شوند و در خودروهای برقی نسل پنجم این شرکت استفاده می‌شوند که از سال ۲۰۲۱ راهی بازار خواهند شد. در ژوئن ۲۰۱۸، بی‌ام‌و اولین‌بار قراردادی با CATL به ارزش چهارمیلیارد یورو (معادل ۴/۴ میلیارد دلار) امضا کرد؛ اما باتوجه‌به افزایش تقاضا برای خودروهای برقی، این شرکت به انطباق با شرایط جدید مجبور بود که تقریبا به دوبرابر برآوردهای اولیه می‌رسد.

سفارش اخیر بی‌ام‌و بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۱ انجام خواهد شد و در کارخانه‌ی باتری CATL که هم‌اکنون در آلمان ساخته می‌شود، به مرحله‌ی تولید خواهد رسید. باتری‌های CATL به ارزش ۴/۵ میلیارد یورو (حدود ۴/۹۶ میلیارد دلار) برای بی‌ام‌و اختصاص می‌یابد و ۲/۸ میلیارد یورو (حدود ۳/۰۸ میلیارد دلار) نیز برای شرکت سرمایه‌گذاری مشترک بی‌ام‌و و برلیانس در شن‌یانگ چین در نظر گرفته شده است. دکتر آندریاس ونت، عضو هیئت‌مدیره‌ی بی‌ام‌و و مسئول شبکه‌ی خرید قطعات این شرکت گفت:

نقش مهمی در رشد CATL در آلمان ایفا و به‌شدت از این کار حمایت کردیم.

سفارش ۲/۹ میلیارد یورو (حدود ۳/۲ میلیارد دلار) با سامسونگ به بی‌ام‌و این امکان را می‌دهد از تأمین باتری در خط‌تولید خودروهای برقی و پیاده‌سازی آخرین فناوری ساخت در این باتری جدید مطمئن شود. بی‌ام‌و همچنین کبالت موردنیاز این باتری‌ها را به‌تنهایی تأمین و برای شفافیت کامل درباره‌ی منشأ مواد اولیه به CATL و سامسونگ ارسال می‌کند.

شرکت کانتمپورری امپیرکس تکنالوجی (Contemporary Amperex Technology) که به‌اختصار CATL نامیده می‌شود، شرکت چینی فناوری و سازنده‌ی باتری خودرو برقی است که در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد و از آن زمان درزمینه‌ی تولید باتری‌های لیتیوم‌یون برای خودروهای برقی و سیستم‌های ذخیره‌ی انرژی و سیستم‌های مدیریت باتری (BMS) تخصص دارد.

مقر CATL در شهر نینگده استان فوجیان چین است و مراکز تولید باتری آن در نینگده و کینگ‌های و لی‌یانگ فعالیت می‌کنند. سه مرکز اصلی تحقیق‌و‌توسعه CATL در نینگده و شانگهای و برلین مستقر است. حجم فروش سالانه‌ی CATL در سال ۲۰۱۷، ۱۱/۸۴ گیگاوات‌ساعت ظرفیت ذخیره‌ی انرژی بوده است. ناگفته نماند این شرکت سومین سازنده‌ی بزرگ جهان درزمینه‌ی باتری خودروهای برقی و هیبریدی و پلاگین هیبریدی به‌شمار می‌رود که پس از پاناسونیک (سانیو) و بی‌وای‌دی (BYD) قرار می‌گیرد. CATL قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ ظرفیت تولید جهانی باتری‌های لیتیوم‌یون خود را به ۵۰ گیگاوات‌ساعت افزایش دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو