کاهش ۱۵درصدی سهم فرهنگ در بودجه ۹۹

منبع: برترین ها

65

1398/9/5

19:26


سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از کاهش 15درصدی بودجه حوزه فرهنگ در لایحه بودجه سال 99 خبر داد و گفت: با این وضعیت نهادهای فرهنگی در پرداخت حقوق و مزایای نیروهای خود هم با مشکل مواجه می‌شوند.

خبرگزاری فارس: سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز بودجه حوزه فرهنگ در لایحه بودجه سال 99 با حضور مسئولانی از سازمان برنامه و بودجه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کل بودجه در نظر گرفته شده برای سال 99 معادل 420 هزار میلیارد تومان است، افزود: سهم بخش فرهنگ در بودجه سال 99 نسبت به سال 98، 15 درصد کاهش یافته که با این وضعیت نهادهای فرهنگی حتی در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان خود هم به مشکل برمی‌خوردند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در بودجه سال 98 به میزان 7 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار برای بخش فرهنگ در نظر گرفته شد که این میزان اعتبار در بودجه سال 99 به 6 هزار و 120 میلیارد تومان کاهش یافته است.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: نکته‌ای در اینجا قابل ذکر است این است که در سال 98 هم تنها 63 درصد از بودجه تخصیص یافته به بخش فرهنگ محقق شده و مابقی آن تاکنون تحقق نیافته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو