فواید انواع ماسک کاهو و طریقه درست کردن و نحوه استفاده

فواید انواع ماسک کاهو و طریقه درست کردن و نحوه استفاده


منبع: آرگا

233

1398/9/6

10:38


ماسک کاهو یکی از انواع ماسک هایی می باشد که تاثیر شگفت انگیزی بر سلامت پوست دارد، در این مقاله شما را با انواع این ماسک آشنا خواهیم کرد.

همه افراد به خصوص خانم ها به دنبال زیبایی پوست هستند و تمایل دارند از ماسک های طبیعی به منظور بهبود و زیبایی پوست استفاده کنند که متخصصان پوست، ماسک کاهو را توصیه می کنند زیرا این ماسک دارای ویتامین های A ،B و C و املاح آهن، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی، سدیم و مس می باشد که تاثیر شگفت انگیزی بر روی پوست می گذارد.

تاثیر ماسک کاهو بر روی پوست

انواع ماسک کاهو

از عصاره کاهو می توانید به منظور محافظت و مرطوب کنندگی پوست در مقابل حرارت خورشید و باد استفاده کنید با ترکیب این سبزیجات خوشمزه با مواد دیگر می توانید ماسک های شگفت انگیزی تهیه کنید و تاثیر آن را بر روی پوست مشاهده نمایید.

 رفع جوش صورت

برگ های کاهو به دلیل اینکه سرشار از ویتامین C می باشند باعث ایجاد حس تازگی و شادابی پوست می شوند همچنین به از بین بردن لایه های مرده و قدیمی پوست کمک می کند بنابراین دو عدد برگ کاهو را خرد کنید سپس این قطعات خرد شده  را به یک قاشق آب لیمو و عسل آغشته کنید و روی پوست به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بگذارید، در آخر پوست تان را با آب سرد بشویید، به منظور رفع جوش صورت می توانید هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید، آب لیمو و عسل دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشند و فعالیت باکتری های مولد جوش را متوقف می کنند.

ماسک شگفت انگیز کاهو

نکته : به دلیل اینکه استفاده موضعی از آب لیمو باعث حساس شدن پوست به نور خورشید می شود بنابراین در زمان خارج شدن از منزل حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.

ماسک ضد لک کاهو

 ماسک کاهو، روغن زیتون و عسل یکی از انواع ماسک هایی می باشد که لک های پوستی را درمان می کند بنابراین دو عدد برگ کاهو را خرد کنید و به ۱ یا ۲ قاشق روغن زیتون و ۱ قاشق چای خوری عسل آغشته نمایید و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی پوست صورت و گردن قرار دهید سپس با ولرم صورت تان را بشویید.

 ماسک کاهو

نکته : اگر جوش های فعال و التهابی دارید از این ماسک استفاده نکنید.

روشن کننده پوست

استفاده از ماست و کاهو به جوان سازی و روشن شدن پوست کمک می کند زیرا، ماست سرشار از لاکتیک اسید می باشد که باعث از بین رفتن سلول های مرد و پاکسازی صورت می شود و کاهو نیز دارای ویتامین C می باشد که باعث آب رسانی پوست و روشن شدن آن می شود بنابراین دو عدد برگ کاهو را خرد کنید و به یک یا دو قاشق ماست کم چرب و یک قاشق آب لیمو آغشته نمایید و به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید.

ماسک طبیعی کاهو

نکته : اگر دارای پوست خشک می باشید می توانید آب لیمو را از این ماسک حذف کنید.

 پاکسازی پوست

یکی از انواع روش های استفاده از کاهو برای پاکسازی پوست ترکیب: کاهو، سرکه سیب و گلاب می باشد، پوست یکی از قسمت هایی است که مستقیم در معرض آلودگی می باشد که منافذ آن در اثر آلودگی مسدود می شوند در نتیجه باعث ایجاد جوش های چرکی یا التهابی می شود بنابراین به منظور پاک سازی صورت یک عدد برگ کاهو را به یک قاشق سرکه سیب و یک قاشق گلاب آغشته کنید و بر روی پوست صورت و گردن بکشید و در آخر پوست تان را با آب سرد آبکشی کنید، به منظور داشتن نتیجه بهتر می توانید هر شب قبل از خواب از این ماسک کاهو استفاده کنید.

رفع جوش با ماسک طبیعی کاهو

درمان خشکی پوست با ماسک طبیعی کاهو

 یکی از مشهور ترین ماسکهای صورت کاهو این ماسک می باشد که به درمان خشکی پوست کمک می کند بنابراین در ابتدا کاهو را به صورت خیلی ریز خرد کنید سپس کامل بکوبید و به آن روغن زیتون اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید در مراحل آخر آب لیمو را نیز به آن اضافه کنید و مواد را باهم مخلوط کنید تا کاملا یک دست شود سپس مواد را به آرامی با انگشت روی صورت بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورت بماند و با آب ولرم صورت تان را بشویید.

ماسک شگفت انگیز کاهو

نکته : دقت داشته باشید که مواد دور چشم مالیده نشود و همچنین از روی پیشانی نیز به داخل چشم سرازیر نشود.

در این مقاله قصد داشتم شما را با انواع ماسک کاهو آشنا کنیم اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری از انواع ماسک طبیعی از جمله ماسک هویج و ماسک روغن زیتون به دست آورید روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو