چگونه در معاشرت با دیگران بهترین باشیم؟

چگونه در معاشرت با دیگران بهترین باشیم؟


منبع: نیک شو

150

1398/9/6

18:35


چگونه در معاشرت با دیگران بهترین باشیم؟

آداب معاشرت چیز است که به راحتی زیر پا گذاشته میشود، پس همه ما باید نسبت به رفتارمان آگاه باشیم و تمام تلاش خود را انجام دهیم تا درست و طبق اصول با دیگران برخورد کنیم. نتیجه رعایت کردن آداب معاشرت هم خود و هم اطرافیانتان احساس خواهید کرد و به نفع همه خواهید بود. در ضمن کسی که در حال رعایت کردن آداب معاشرت است کمتر پیش می آید که بابت رفتارش متاسف و خجالت زده شود.

 

ما معمولا اشتباهات رفتاری دیگران را بیشتر میبینیم و توجه میکنیم در عین حال اصلا رفتارهای خود را نمیبینیم. یادتان باشد که همه اشتباه میکنند حتی کارشناسان آداب معاشرت. مهم این است که بابت اشتباهتان عذر خواهی کنید و از آنها درس گرفته و دیگر تکرار نکنید.

 

رعایت کردن آداب معاشرت هم در زندگی حرفه ای و هم در زندگی اجتماعی ضروری است و مجبوریم آنها را یاد بگیریم. اکثر اوقات اهمیت دادن و در نظر داشتن آداب معاشرت میتواند تفاوت‌ های بزرگی در حفظ دوستان یا از دست دادن آنها، و پیشرفت در کار و حرفه و یا شکست خوردن در آن ایجاد کند.

 

شرط ادب را برای همه‌ اشخاص رعایت کنید

چگونه در معاشرت با دیگران بهترین باشیم؟

مهربان و با ادب بودن نسبت به همه اشخصا و افراد جامعه لازم و ضروری است و باید آن را رعایت کنیم. شاید شما بلد نباشید چگونه از دستمال سفره استفاده کنید یا چه زمانی هنگام خوردن کیک از چاقو استفاده کنید. کسی شما را بابت این اصول کوچک سرزنش نمیکنند ولی بی ادب بودن با افراد چیزی نیست که نمیتوان اثر آن را از بین برد و افراد حافظه قوی در مورد دیدن رفتار بد دارند.

 

شما موظف هستید با همه افرادی که روبرو میشوید با آداب معاشرت برخورد کنید و این اصلا انتخابی نیست. از نگهبان در شرکتتان گرفته تا رئیس و سایر افراد که با آنها در تعامل هستید. همگی آنها لاین این هستند که با ادب و احترام با آنها برخورد شود. با بی ادبی فقط نشان می دهید که در شخصیتتان شعفی وجود دارد.

 

دیر سر قرارتان حاضر نشوید

اگر شما هم جزو افرادی هستید که دیر میکنند پس نشان میدهید شما برای وقت دیگران ارزش قائل نیستید. وقتی با سایر افراد توافق میکنید که در ساعت خاصی در جایی باشید، سعی کنید سر همان ساعت سر قرار حاضر شوید.

 

به هرحال گاهی به علت ترافیک و دیگر مسائل ممکن است دیر برسیم و این قابل بخشش است ولی نباید تکرار شود. اگر فکر میکنید که نمیتوانید در ساعتی که معین کرده اید به قرارتان برسید و یا اصلا نمیتوانید برسید حتما به طرف مقابلتان زنگ بزنید و یا پیام بدهید و او را باخبر سازید به یاد داشته باشید که نباید این داستان تکرار شود.

 

وقتی در حضور دیگران هستید با گوشی‌ت ان سرگرم نشوید

اگر در کنار دیگران هستید باید به آنها توجه کنید و اگر پیامی دریافت کردید و تماسی داشتید که ضروری بود پاسخ دهید ابتدا از طرف مقابلتان عذر خواهی کنید و سپس تماستان را سری به پایان برسانید.

 

در کل همیشه سعی کنید در حضور دیگران سراغ گوشی تان نروید و همچنین در کنار میز غذا و کنار دیگران با گوشی چت نکنید و پیام ارسال ننمایید، این کار بسیار زشت و بی ادبانه است.

 

اگر به مراسمی دعوت می‌ شوید فراموش نکنید به میزبان اطلاع دهید به مراسم خواهید رفت یا نه

چگونه در معاشرت با دیگران بهترین باشیم؟

وقتی به مراسمی دعوت میشود چه یک شام و یا جشن عروسی همیشه یادتان باشد به میزبان بگویید که به مراسمشان میروید یا ن. اگر این موضوع را یادتان برود و یا پشت گوش بیندازید باعث میشود برنامه ریزی و سازماندهی مراسم طبق لیست مهمانان را مختل شود.

 

اگر همان ابتدا که دعوت شده اید به میزبان گفتید که نمیتوانید بروید و بعد نظرتان عوض شد، اگر خیلی دیر نشده بود حتما به میزبان خبر دهید که قصد آمدن در مهمان را دارید.

 

زیرا شاید میزبان جحای شما را با مهمانی دیگر پر کرده باشد. اگر این اتفاق به صورت عکس نیز اتفاق افتاد یعنی اول که دعوت شدید گفتید که می آیم و بعدا پشیمان شدید قبل از دیر شدن به میزبان اطلاع دهید. هرچند این ناهماهنگی ها نباید اتفاق بیفتد زیرا دور از ادب است و اینکه ممکن است میزبان در مهمانی های بعد دیگر شما را جزو مهمان ها قرار ندهد.

 

در گفتگو‌ها فقط از خودتان حرف نزنید و به طرف مقابل نیز فرصت حرف زدن بدهید

زمانی که با دوستان، همکارا و اعضای خانواده خود مشغول حرف زدن هستید سعی کنید بگذارید دیگران نیز حرف بزنند و شما شنوه خوبی نیز باشید. زیرا اگر فقط شما حرف بزنید و از خودتان بگویید باعث میشود دیگران شما را خودشیفته تلقی کنند و هر دفعه که با شما روبرو شدند از شما فرار کنند.

 

ضمنا کسی دوست ندارد که بقیه از او فرار کنند. پس در تعاملاتتان با دیگران سعی کنید شما بیشتر حرف نزنید و یا دو طرف به یک اندازه بگویند. همچنین یکسره از خودتان نگویید چه حرف های مثبت چه حرف های منفی.

 

آداب غذا خوردن را رعایت کنید

چگونه در معاشرت با دیگران بهترین باشیم؟

امروزه که همه برای همه کارها عجله دارند ممکن است برای غذا خوردن هم زود سر میز حاضر شوند و تند تند غذایشان را میل کنند و سپس میز را ترک کنند. این رفتار علاوه بر اینکه بر گوارشتان آسیب میرساند باعث میشود آداب غذا خوردن را نیز فراموش کنید.

 

سعی کنید در غذا خوردن عجله ای نداشته باشید و در بین هر لقمه کمی مکث کنید و جواب تماس چشمی دیگران را بدهید. وقتی لقمه درون دهانتان است حرف نزنید و وقتی کسی سوالی ازتان پرسید شما لقمه خود را تمام کرده و سپس جواب دهید زیرا با جواب ندادن او خودش نیز میفهمد که درون دهانتان غذا است.

 

تشکر کردن را فراموش نکنید

وقتی کسی کاری برایتان انجام میدهد و یا هدیه ای به شما میدهد یادتان باشد همیشه باید سری قدردانی و تشکر خود را نشان دهید و اگر آن فرد آن لحظه در کنارتان نبود با او تماس بگیرید و یا پیام دهید تشکرتان را اعلام کند و اجازه ندهید بهانه ای باعث شود تشکر کردن را دست کم گرفته و یا فراموشش کنید.

 

بدانید در سالن سینما چطور به سمت صندلی‌ تان بروید

چگونه در معاشرت با دیگران بهترین باشیم؟

در سینما، تئاتر و کنسرت، باید در حالی که روی‌ تان به سمت افرادی که نشسته‌ اند است به سمت صندلی خودتان بروید. پشتتان را به آنها نکنید.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو