هلیله سیاه در بارداری، مزایا و مضرات خوردن آن

منبع: نی نی بان

106

1398/9/6

21:05


هلیله سیاه محصول کشور هند می باشد که دارای خاصیت های فراوانی است و پادشاه دارو ها نامیده می شود از جمله فواید آن می توان به درمان دیابت نوع۲، درمان سفیدی مو، شوره سر، یبوست، اسید معده، بهبود هضم و … را برعهده دارد که در این بخش به خوردن هلیله سیاه در بارداری چه مزایا و چه مضراتی دارد می پردازیم.
هلیله سیاه دارای فواید و خاصیت های فراوانی است که از این گیاه به عنوان مادر گیاهان یاد می شود و جزو گیاهان معجزه گر است. میوه آن بیضی شکل است و رنگ نارنجی و سبز و قهوه ای دارد که پس از خشک شدن به رنگ سیاه بر می گردد که مرکز این گیاه کشور هند می باشد ازجمله خواص هلیله سیاه می توان به معده، یبوست، مو، پوست، کاهش وزن، کمک به هضم غذا و … اشاره کرد که در این مطلب شما دوستان را از خواص و ضرر های هلیله سیاه در بارداری آشنا می کنیم.

هلیله سیاه در بارداری
هلیله سیاه معروف به گیاه جوانی و طول عمر است که برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. طول این درخت تقریبا سه تا چهار متر می باشد که با رسیدن فصل بهار برگ های نوک تیز و بیضی شکلش می روید و در اردیبهشت ماه شکوفه های صورتی اش نمایان است و در خرداد ماه تبدیل به میوه می شود. طبع این گیاه سرد و خشک است که هلیله سیاه در بارداری و شیردهی منع و ممنوع می باشد به دلیل کاهش شیر مادر این گیاه ممنوع است.

خواص درمانی هلیله سیاه
لاغری، رفع سفیدی مو، افزایش طول عمر، هضم بهتر غذا، درمان اسهال، تقویت حافظه، تقویت رشد مو، تصفیه خون، رفع بوی بد دهان، بهبود دید، کنترل دیابت، بهبود یبوست، خنثی کردن اسید معده، ازبین بردن آکنه، جلوگیری از پوسیدگی دندان ها، بند آوردن خونریزی لثه، درمان شپش و شوره سر می باشد.
برای مصرف عمومی
یک عدد هلیله سیاه پودر شده را در ظرف ماست به همراه چهار قاشق چای خوری روغن بادام شیرین مخلوط کنید و میل بفرمایید.
هلیله سیاه برای لاغری
به دلیل این که این گیاه چربی سوز خوبی و دفع کننده سموم از بدن می باشد برای لاغری مفید است و با افزایش سوزاندن چربی و پاکسازی کامل خون و هضم سریع غذا اشتها را کاهش داده و برای تقویت معده هم سبب ایجاد کارکرد صحیح و کوچک شدن شکم می شود.
نحوه استفاده از این گیاه برای کاهش وزن
بعد از شام به مدت شش هفته هلیله را پودر کرده وسپس در اب گرم قرار داده و میل کنید و در شب اول یک عدد شب دوم دو عدد به آن اضافه کنید و الی آخر هر شب یک عدد اضافه کنید که در شب آخر چهل و دو عدد می شود و بعد از آن شبی یک عدد کم شود در کل دوازده هفته طول می کشد.
روش دیگر مصرف این گیاه برای کاهش وزن و عملکرد دستگاه گوارش
صبح ناشتا حدود سه گرم از هلیله سیاه را پودر کرده و در دهان ریخته و با آب گرم تا سه روز میل کنید.
هلیله سیاه برای سفیدی و ریزش مو
مو انسان بر اثر از دست دادن رنگ دانه ها به شکل سفید بر می گردد برای جلوگیری از سفیدی مو باید حدود پانصد روز هر شب نیم ساعت پس از شام یک قاشق غذا خوری هلیله را با آب ولرم میل نمایید و همچنین این روش برای ریزش مو موثر است.
هلیله سیاه برای بهبود دید
این گیاه با ترکیبات بسیار مفید برای عملکرد کبد در سم زدایی و تصفیه خون و بهبود دید مفید واقع شده است. اگر به مدت دویست تا چهارصد روز افراد عینکی استفاده کنند دیگر نیازی به عینک ندارند و به طور کاملا واضح می بینند.
هلیله سیاه برای آسم: جویدن یک عدد هلیله سیاه در شب آسم را کاهش می دهد.
هلیله سیاه برای خونریزی و پوسیدگی دندان
در هند از پودر هلیله به عنوان دهان شویه استفاده می کنند که سبب التیام زخم های دهان، بند آوردن خونریزی لثه و جلوگیری از پوسیدگی دندان می شود فقط چند عدد هلیله سیاه را در مقداری آب بجوشانید وقتی خنک شد به عنوان دهان شویه روزی چند بار استفاده کنید. برای سفید شدن دندان مقداری از پودر را روی مسواک ریخته و مسواک بزنید و برای بوی بد دهان از جویدن یا دهان شویه استفاده کنید.
هلیله برای کنترل دیابت نوع دو
دیابت نوع دو به دلیل افزایش قند خون و کاهش انسولین می باشد که به میزان قابل توجهی باعث کاهش قند خون می شود و حتما قبل از مصرف به پزشک اطلاع دهند و خود سر از آن استفاده نکنند.
هلیله برای تقویت حافظه
یکی از تاثیرات منفی برای حافظه تکنولوژی می باشد که هلیله این مشکل را بر طرف کرده است به مدت چند ماه هر روز ناشتا یک عدد هلیله را بجوید.
هلیله برای درمان آکنه
جوش صورت یکی از علل ناراضی بودن افراد از صورتشان است که عواملی مانند زیاد شدن چربی پوست و رسیدن به سن بلوغ است چند عدد هلیله را پودر کرده و در آب بریزید و برای چند دقیقه کوتاه بجوشانید بعد از سرد شدن به صورت خود بمالید و بعد از دو دقیقه صورت را با آب سرد و صابون بچه بشویید این کار التهابات را از بین می برد.
هلیله سیاه برای تقویت و اسید معده
یکی از ناراحتی و زخم معده به دلیل افزایش اسید معده و باکتری می باشد که هلیله باعث تقویت معده می شود کافیست پس از شام یک عدد هلیله را قورت داده و این کار را تا شش هفته انجام دهید.
هلیله درمان یبوست های مزمن
به مدت شش هفته دویست گرم از آن را پودر کرده و شبی چهار گرم از هلیله را در دهان ریخته وبعد از آن آب بنوشید.
هلیله رفع شوره و شپش سر
پوست انسان به طور مداوم در حال بازرسانی سلولی است که پوست سر انسان زیاد می شود که با هلیله به مبارزه بروید برای مصرف چند عدد هلیله را در مقداری روغن زیتون یا روغن نارگیل ترکیب کنید مدتی بگذارید بماند و سپس مقداری از آن را بر روی کف سر به آرامی ماساژ دهید اگر موهایی چرب دارید از این روش استفاده نکنید.

نکات مضر برای استفاده از هلیله سیاه
- در مصرف این گیاه سعی شود زیاده روی نکنید که سبب اسهال می شود.
- مصرف هلیله سیاه در بارداری و زنان شیرده که سبب کاهش شیرشان می شود توصیه نمی شود.
- اگر دچار بیماری خاصی هستید با مشورت پزشک مصرف نمایید.
- اگر عملی در پیش رو دارید از مصرف هلیله اجتناب کنید.
- بهتر است برای این که معده عادت کند از مقدار کم استفاده شود.
- اگر دچار نفخ شدید و گاز معده هستید مصرف را کاهش دهید.
- با مشاهده هر گونه عارضه جانبی مصرف آن را قطع کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو