همه چیز درباره سوهان کشیدن بینی و مهمترین فایده های آن

همه چیز درباره سوهان کشیدن بینی و مهمترین فایده های آن


منبع: آرگا

175

1398/9/7

16:04


سوهان کشیدن بینی یکی از روش های جراحی بینی می باشد که برای مدت زمان بسیار طولانی مورد استفاده قرار گرفته می شود و با پیشرفت علم، امروزه سوهان های پیشرفته ای در زمینه جراحی بینی ساخته شده اند که باعث پیشرفت بزرگی در این زمینه شده است.

امروزه جراحی بینی به یکی از جراحی زیبایی بسیار رایج تبدیل شده است و در واقع از جمله پیچیده ترین و همچنین با ظرافت ترین عمل های زیبایی می باشد، سوهان کشیدن بینی یکی از روش های استاندارد در جراحی بینی است که برای رفع قوز خفیف یا قوز باقی مانده در جراحی مورد استفاده قرار گرفته می شود، در ادامه مطلب شما را با هر آنچه که باید در مورد این روش بدانید آشنا خواهیم کرد.

در مطالب گذشته شما عزیزان را با جراحی بینی گوشتی و مراقبت های بعد از جراحی بینی آشنا کردیم در این مقاله به اطلاعاتی درباره سوهان کشیدن بینی می پردازیم.

آشنایی با رسپینگ بینی

سوهان کشیدن بینی چیست؟

 جراحی بینی استخوانی با روش های مختلفی انجام می شود که یکی از این روش های جدید رسپینگ بینی می باشد، در این روش با استفاده ابزاری که مانند سوهان ناخن است قوز بینی را می تراشند، رسپینگ بینی ممکن است در حین جراحی برداشتن قوز بینی یا پس از جراحی برای اصلاح نتایج جراحی مورد استفاده قرار گرفته شود که در کلینیک یا مرکز جراحی زیر نظر بیهوشی عمومی یا موضعی انجام می شود و بعد از رفتن اثر داروی بیهوشی با کمک مسکن می توان درد ناشی از جراحی را درمان کرد، کبودی پس از جراحی امری طبیعی است که به مرور زمان برطرف خواهد شد البته درصد موفقیت در جراحی بینی به تخصص و مهارت جراحی و همچنین هنر زیباشناسی نیز بستگی دارد.

استفاده از سوهان بینی

سوهان با عاج درشت : برای صاف کردن قوزهای متوسط کاربرد دارد.
سوهان سوزنی : به منظور صاف کردن قوزهای بزرگ مورد استفاده قرار گرفته می شود.
سوهان نرم: به منظور صاف کردن نهایی مورد استفاده قرار می گیرد.

جنس سوهان بینی

جنس این سوهان از فولاد ضد زنگ می باشد که دارای دندانه های ظریفی است و در جراحی بینی پس از برداشتن پوست به کشیدن سوهان بر روی استخوان بینی اقدام می کنند و در نهایت با سرم محل مورد نظر را می شویند سوهان همچنین می تواند از جنس تنگستن نیز باشد که نسبت به فولاد محکم تر است.

از بین بردن قوز بینی با عمل رسپینگ

انواع رسپینگ بینی

سوهان کشیدن بینی به دو صورت باز و بسته توسط جراحی انجام می شود که در روش باز یک برش ظریف بین سوراخ های بینی انجام می شود و پوست بینی از روی بافت بینی برداشته می شود در این روش به دلیل اینکه دید جراح بهتر می شود در نتیجه قادر به ایجاد تغییرات پیچیده تری بر روی بینی خواهد شد، در روش بسته در صورتی که پس از جراحی قوز کمی بر روی بینی باقی مانده باشد از این روش استفاده می کنند که باید حتما شش ماه پس از اولین عمل انجام شود و به خاطر اینکه بافت زیر جلدی بینی بر اثر عمل اولیه ملتهب و حساس شده است جراح به منظور جلوگیری از آسیب به بافت زیر جلدی، از روش بسته استفاده می کند.

انواع رسپینگ بینی

کاربرد ریسپینگ بینی

  1. در مواردی که قوز بینی بسیار خفیف است و به اصلاح کمی نیاز است از سوهان بینی از همان ابتدا به منظور برداشت قوز بینی استفاده می شود.
  2. در جراحی بینی ترمیمی که حداقل به مدت شش ماه پس از جراحی اولیه انجام می شود به منظور اصلاح نتیجه جراحی اولیه و همچنین ایجاد تغییرات ظریفی در شکل بینی از روش سوهان بینی استفاده می کنند.
  3. در جراحی هایی که قوز بینی بسیار بزرگ است برای برداشتن قوز بینی از روش برش استخوان استفاده می کنند اما برای ایجاد ظرافت نهایی در نتیجه عمل و فرم دهی به استخوان بینی بعد از مرحله اول از سوهان بینی استفاده می کنند.

کاربرد سوهان کشیدن بینی

 

ضمن سپاس از همراهی تان در این نوشتار امیدواریم از مطالعه مطلب گفته شده نهایت بهره را برده باشید و با سوهان کشیدن بینی بیشتر آشنا شده باشید، جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زیبایی و سلامتی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو