تعبیر خواب سوره ص - خواندن سوره ص در خواب چه تعبیری دارد؟

منبع: ستاره

214

1398/9/9

04:05


ابراهیم کرمانی تعبیر خواب سوره ص را برای بیننده خواب زیاد شدن مال و سود می‌داند. درباره این سوره از جمله شان نزول و آیات آن بیشتر بدانید.

تعبیر خواب سوره ص

 

ستاره | سرویس سرگرمی - سوره ص سی و هشتمین سوره قرآن است و دارای ۸۸ آیه است. سوره ص مکی است. این سوره در ترتیب مصحف، سی و هشتمین سوره و در ترتیب نزول، سی و هشتمین سوره قرآن کریم است که پیش از آن سوره قمر و پس از آن سوره اعراف نازل شده است. در این مطلب با تعبیر خواب سوره ص همراه ما باشید.


برای مشاهده تعبیر خواب بر اساس حروف الفبا، حرف مورد نظر خود را انتخاب کنید:

تعبیر خواب
ج ث ت پ ب الف آ
ز ر ذ د خ ح چ
ظ ط ض ص ش س ژ
ل گ ک ق ف غ ع
    ی ه و ن م

تعبیر خواب سوره ص

  • ابراهیم می‌گوید: اگر در خواب بیند سوره ص می‌خواند، دلیل که مالش زیاد شود و بزرگ گردد.

 

هدف از نزول سوره ص

در اين سوره گفتار پيرامون رسول خدا (ص) دور می‌زند و اينكه آن جناب با ذكرى از ناحيه خدا كه بر او نازل شده مردم را انذار می‌كند و به سوى توحيد و اخلاص در بندگى خداى تعالى دعوت می‌كند.

و لذا مطلب را از اينجا شروع می‌كند كه كفار به عزت خيالى خود می‌بالند و به همين جهت دست از دشمنى با تو برنداشته از پيروى و ايمان به تو استكبار می‌ورزند، و مردم را هم از اينكه به تو ايمان بياورند جلوگيرى كرده، به اين منظور سخنانى باطل می‌گويند، و آن گاه آن سخنان را در فصلى جداگانه رد می‌كند.

و پس از آن رسول گرامى خود را امر به صبر نموده و سرگذشت بندگان" اواب" خود را در يك فصل به يادش می‌آورد، و آن گاه عاقبت كار مردم با تقوى و سرانجام طاغيان را در فصلى خاطرنشان نموده. سپس آن جناب را دستور مى‌دهد به اينكه ماموريت خود را در انذار انجام دهد و مردم را به سوى توحيد دعوت كند. و نيز در فصلى ديگر می‌فرمايد: كه خدا از همان روز نخست كه به ملائكه امر كرد تا براى آدم سجده كنند و شيطان امتناع كرد، اين قضاى حتمى را راند كه سرانجام پيروان شيطان و خود او به آتش منتهى شود.

 

آیات ابتدایی سوره ص

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

به نام خدا که رحمتش بی‌اندازه است و مهربانی‌اش همیشگی

ص ۚ وَالْقُرْآنِ ذِي الذِّكْرِ ﴿١﴾

صاد، سوگند به قرآن که مشتمل بر ذکر [حقایق، معارف، مطالب اخلاقی و اجتماعی و احکام حلال و حرام] است. (۱)

بَلِ الَّذِينَ كَفَرُوا فِي عِزَّةٍ وَشِقَاقٍ ﴿٢﴾

[اینکه قرآن را نمی پذیرند، برای این نیست که زمینه ای برای پذیرش آن وجود ندارد] بلکه کافران [غرق] در تکبّر [و سرکشی و عداوت] و دشمنی اند. (۲)

كَمْ أَهْلَكْنَا مِنْ قَبْلِهِمْ مِنْ قَرْنٍ فَنَادَوْا وَلَاتَ حِينَ مَنَاصٍ ﴿٣﴾

چه بسیار اقوامی که پیش از آنان هلاک کردیم که [وقت نزول عذاب] فریاد کمک خواهی سر دادند، در حالی که وقت گریز و یافتن پناه گاه نبود؛ (۳)

وَعَجِبُوا أَنْ جَاءَهُمْ مُنْذِرٌ مِنْهُمْ ۖ وَقَالَ الْكَافِرُونَ هَٰذَا سَاحِرٌ كَذَّابٌ ﴿٤﴾

و از اینکه بیم دهنده ای از جنس خودشان به سوی آنان آمده است تعجب کردند، و کافران گفتند: این جادوگری بسیار دروغگوست. (۴)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو