با گل رز جوان شوید + دستورالعمل

با گل رز جوان شوید + دستورالعمل


منبع: زیبامون

214

1398/9/9

18:10


برای مراقبت از پوست در خانه روش های خیلی زیادی وجود دارد که در این بخش از زیبامون دات کام آموزش درست کردن چند مدل ماسک گل رز را برای شما همراهان عزیز آماده کرده ایم.

با گل رز جوان شوید + دستورالعمل

گل رز نه تنها زیبایی و طراوت خیلی زیادی را برای دکوراسیون خانه ها ایجاد می کند بلکه فواید بی شماری نیز برای حفط زیبایی و طراوت پوست داشته و می توانید از گلبرگ های لطیف و خوشبو گل رز برای افزایش زیبایی و سلامت پوست خود نیز استفاده کنید. گلبرگ های گل رز دارای مزایای درمانی و زیبایی خیلی زیادی هست که نه تنها باعث ایجاد آرامش در ذهن شما می شود بلکه پوست را نیز تسکین داده و در افزایش شفافیت و درخشندگی پوست نیز بسیار موثر خواهند بود.

در حقیقت گل رز قبل از راه یابی به مراکز زیبایی و درمانی اروپا، یکی از عناصر برجسته در طب سنتی هندی، چینی، فارسی، عربی، مصر، یونان و روم بوده است. در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و از چند دستورالعمل عالی و موثر برای درست کردن ماسک گل رز استفاده کرده و از فواید این ماسک ها بهره مند شوید.

 

ماسک صورت با گلبرگ های گل رز

گلبرگ های گل رز منبع بسیار خوبی از انتی اکسیدان و ویتامین c بوده که تاثیر خیلی زیادی در سفت و محکم شدن پوست داشته و همچنین برای کاهش چین و چروک پوستی نیز موثر هستند. علاوه بر این گلبرگهای گل رز حاوی روغن طبیعی نیز بوده که خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی برای پوست دارند. خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی موجود در این گلبرگهای لطیف نیز تاثیر خیلی خوبی در کاهش پف صورت و کاهش قرمزی پوست دارند و در نهایت اسیدهای هیدروکسی آلفای موجود در این گلبرگها باعث لایه برداری خفیف از سطح پوست شده و منافذ پوستی را سفت و محکم خواهند کرد.

در زیر یک ماسک صورت عالی با گلبرگ های گل رز را یاد بگیرید. این ماسک برای افرادی که پوست حساس دارند گزینه مناسبی خواهد بود. برای درست کردن این ماسک به موارد زیر نیاز داریم:

  • 8 قاشق غذا خوری گلبرگ گل رز تازه (4 قاشق گلبرگ خشک شده)
  • یک لیتر آب
  • 6 قاشق غذا خوری شیر
  • 2 قاشق غذا خوری گلاب
  • 2 قاشق غذا خوری عسل
  • 4 قاشق غذا خوری آرد گندم

 تمام موارد بالا را در ظرف مناسب بریزید و به خوبی مخلوط کنید. سپس ماسک را بر روی پوست صورت بمالید. 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و سپس ان را با آب ملایم بشویید و در صورت نیاز روی پوست مرطوب کننده بزنید.

 

ماسک صورت گل رز برای شاداب کردن پوست

ان ماسک صورت تاثیر خیلی زیادی در شاداب و تازه شدن پوست صورت داشته و طراوت خیلی خوبی را برای انواع پوست ایجاد خواهد کرد. روغن های موجود در گلبرگ های گل رز باعث ایجاد و حفظ طراوت در پوست شده و کمک می کنند تا پوستی نرم و ابریشمی داشته باشید. این ماسک گل رز نیز یکی دیگر از انتخاب های خیلی خوب برای پوست های حساس خواهد بود.

برای درست کردن این ماسک طبق دستور زیر عمل کنید:

  • یک قاشق چای خوری عسل
  • 8 تا 10 گلبرگ تازه گل رز
  • 2 قاشق چای خوری گلاب
  • یک قاشق چای خوری ماست ساده

تمام مواد را در ظرف مناسب بریزید و به خوبی مخلوط کنید تا حالت خمیری و نرم پیدا کنند. سپس ماسک را بر روی پوست صورت و گردن بمالید و اجازه به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند. سپس پوستتان را با آب گرم بشویید. 

 

 گل رز خشک شده

 

آموزش ماسک صورت گل رز با خاصیت پاک کنندگی عمیق برای پوست

در این ماسک به جای استفاده از گلبرگهای گل رز از گلاب استفاده می شود. گلاب دارای خاصیت ضد باکتری بسیار فوق العاده ای هست و برای درمان جوش و اکنه موثر هست و خاصیت تسکین دهندگی برای پوست دارد و رنگ پوست را نیز بهبود خواهد داد. این ماسک فوق العاده و ساده را مطابق با دستور زیر درست کنید:

  • 3 قاشق غذاخوری گلاب
  • 1 قاشق غذا خوری ماست ساده
  • 3 قاشق غذا خوری آرد جو دو سر

تمام مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کنند. این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی پوست بمالید و سپس با آب گرم بشویید. بعد از استفاده از این ماسک، پاکسازی عمیقی از پوست صورت ایجاد خواهد شد و انعطاف پذیری خیلی خوبی در پوست ایجاد می شود.

 

ماسک گل رز با خاصیت مرطوب کنندگی برای پوست

گلبرگهای گل رز، حاوی آنتی اکسیدان  و ویتامین c بسیار زیادی بوده که به تقویت سلول های پوستی و بازسازی بافت های پوست کمک خواهند کرد. علاوه بر این تاثیر خیلی خوبی در مراقبت از پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید داشته و از این طریق نیز از ایجاد پیری زود رس برای پوست جلوگیری خواهد کرد. این ماسک صورت با گل رز که خاصیت مرطوب کنندگی نیز دارد را با دستورالعمل زیر درست کنید و مورد استفاده قرار دهید.

  • 2 فنجان گلاب
  • 10 تا 15 گلبرگ گل رز
  • 2 کپسول ویتامین E
  • 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 4 قاشق غذا خوری عسل
  • 4 قاشق غذا خوری روغن نارگیل

تمام مواد را در ظرف مناسب بریزید و به خوبی مخلوط کنید و درون ظرف درب دار بریزید و در یخچال نگه داری کنید. در هر بار استفاده مقداری از این ماسک را با توپ پنبه ای به تمام قسمت های پوست بمالید و اجازه به مدت 1 ساعت روی پوست بماند و سپس پوست را با آب گرم بشویید. البته بهتر است این ماسک را قبل از خواب استفاده کنید تا مدت زمان بیشتری روی پوست بماند تا صبح روز بعد نیز نرمی و لطافت خیلی خوبی را در پوست خود احساس کنید.

 

ماسک گل رز برای پوست چرب

اگر پوست چرب دارید میتوانید از این ماسک صورت ساده برای کنترل چربی پوست استفاده کرده و پوستی با لطافت و سالم داشته باشید. دستور درست کردن این ماسک صورت به ترتیب زیر است:

  • 8 تا 10 گلبرگ گل رز
  • 1 قاشق ماست
  • 1 قاشق چای خوری عسل
  • 1 قاشق آب لیمو

گلبرگ های گل رز را در آب خیس کنید و سپس این گلبرگ های را خرد کنید. ماست، عسل و آب لیمو را با گلبرگ های گل رز له شده مخلوط کرده و روی پوستتان قرار دهید. 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و سپس پوست را با آب ملایم بشویید.

 

گل رز

 

روغن بدن با گل رز و بادام

برای درست کردن این روغن بدن طبیعی و عالی به 1 فنجان گلبرگ گل رز ( 2 تا 3 شاخه گل رز) و یک فنجان روغن بادام نیاز داریم. گلبرگ های گل رز را جدا کرده و با قاشق چوبی کمی له کنید. سپس این گلبرگ ها را درون روغن بادام که سرشار از ویتامین D و E هست بریزید و مخلوط کنید. اجازه دهید گلبرگ ها به مدت 1 هفته درون این روغن بمانند. سپس روغن را صاف کرده و مورد استفاده قرار دهید. 

این روغن بدن که بو و رایجه فوق العاده ای دارد را بعد از استحمام روی پوست بدن بمالید. این روغن نه تنها خاصیت آرامش بخش دارد بلکه تاثیر خیلی خوبی نیز در تسکین روزاسه، اگزما، قرمزی، خارش و تروم پوست نیز خواهد داشت.

 

آموزش درست کردن کرم دست با گل رز

شما می توانید با استفاده از این دستورالعمل ساده، یک کرم دست عالی و خانگی داشته باشید و لطافت و نرمی فوق العاده را برای پوست دست خود ایجاد نمایید. روغن های موجود در گلبرگ های گل رز نه تنها فوق العاده مرطوب کننده هستند بلکه باعث تحریک گردش خون در پوست نیز خواهند شد.

برای درست کردن این کرم دست به موارد زیر نیاز داریم:

  • یک سوم فنجان گلیسرین
  • دو سوم فنجان گلاب
  • چند گلبرگ گل رز تازه یا خشک شده

این مواد رو با هم مخلوط کنید در ظرف مناسب و درب دار بریزید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید و در موادر لزوم به عنوان کرم دست استفاده نمایید.

 

گلبرگ گل رز خشک شده

 

آموزش درست کردن بالم لب با گل رز

گلبرگ های گل رز حاوی مقادیر زیادی ویتامین C، روغن و پروتئین هستند که تاثیر خیلی خوبی در افزایش نرمی و رطوبت پوست دارند. علاوه بر این دارای رتینول (ویتامین A) نیز هستند که در محو و کمرنگ شدن خطوط ریز، چین و چروک های موجود در پوست و علائم بارز پیری پوست نیز خواهند شد. این بالم لب که خاصیت مرطوب کنندگی خیلی خوبی دارد را درست کنید و در روزهای سرد مورد استفاده قرار دهید تا پوست لب هایتان همیشه نرم و صاف باشد.

گلبرگ های گل رز را جدا کرده شست و شو دهید و بعد از خشک شدن پودر کنید. پودر گل رز را با مقداری موم زنبور عسل مخلوط کرده و در ظرف مناسب بریزید و هر روز از این بالم لب روی لب ها بمالید تا خشکی پوست لب برطرف شده و لب های فوق العاده خوش رنگ، مرطوب و صاف داشته باشید.

 

اسکراب صورت با گل رز 

شما می توانید با استفاده از این دستورالعمل، اسکراب طبیعی درست کنید و لایه برداری ملایمی از سطح پوست خود داشته باشید. برای این منظور باید ابتدا گلبرگهای گل رز را به مدت 30 دقیقه در آب خیس کنید، سپس گلبرگ ها را خرد و له کرده و با مقداری جو دو سر مخلوط کنید. این مخلوط را با حرکات دایره ای روی پوست صورت و گردن بمالید و سپ پوست را با ترکیبی از آب و شیر بشویید.

بعد از اسکراب کردن پوست، مقداری گلاب را با توپ پنبه ای روی پوست صورت و گردن بمالید و سپس پوستتان را با آب سرد بشویید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو