چگونه با کارت شتاب، بلیط هواپیما خارجی ارزان خریداری کنیم؟

منبع: ستاره

144

1398/9/10

11:56


خرید بلیط‌های خارجی با کارت‌های شتاب از طریق آژانس های هواپیمایی که با ایرلاین‌های خارجی قرارداد بسته‌اند امکان پذیر است.

ستاره | سرویس گردشگری - امروزه کمتر کسی را میبینیم که برای انجام امور مالی خود دست به پرداخت نقدی بزند. همه ی امور از جمله خرید، پرداخت قبوض و امور مالی دیگر مانند خرید بلیط هواپیما خارجی با کارت های شتاب صورت میگیرد.

بسیاری از افراد در این خصوص که آیا میشود با کارت شتاب اقدام به خرید بلیط هواپیما کرد هنوز دچار تردید هستند. در این مقاله میخواهیم در این خصوص بیشتر صحبت کنیم.

 

چگونه با کارت شتاب، بلیط هواپیما خارجی ارزان خریداری کنیم؟

 

در واقع باید گفت که خرید بلیط هواپیمای خارجی با کارت شتاب به همان راحتی خرید بلیط هواپیما داخلی است. اگر در این خصوص نیز اطلاعاتی ندارید پس با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهیم.

در نظر بگیرید میخواهید بلیط هواپیما دبی را خریداری کنید. اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که به سایت های معتبر فروش بلیط هواپیما دبی بروید.

اکنون به بخش خرید بلیط هواپیما بروید. در این مرحله صفحه ای برای شما نشان داده میشود که باید اقدام به پر کردن آن کنید. در این جا مقصد یعنی دبی و مبدا یعنی شهری که هستید را انتخاب میکنید.

حال باید تاریخ رفت و برگشت خود را از تقویم نشان داده شده انتخاب کنید. اگر نمیخواهید بلیط برگشت را خریداری کنید باید گزینه ی بلیط یکطرفه را بزنید. دقت کنید که برای داشتن سفری ارزان خوب است که هر دو بلیط را همزمان و از یک آژانس هواپیمایی خریداری کنید.

اکنون صفحه ای برایتان به نمایش در می اید که در ان لیست تمام پروازها به مقصد مورد نظرتان که در اینجا دبی است نشان داده میشود. این لیست بر اساس سیر صعودی قیمت تهیه شده است.

یعنی پروازهای ارزان در بالای لیست قرار دارند و هر چه پایین تر بروید پروازها گران تر میشوند. اگر هیچ پروازی برای شما به نمایش در نیامد باید اقدام به تغییر تاریخ رفت و یا مسیر پروازی کنید.

میتوانید از پروازهای چند مسیره استفاده کنید به این صورت که مستقیما به دبی نمیروید و ابتدا در فرودگاه دیگری توقف میکنید و سپس به سمت دبی میروید. یکی از این مسیرها ایران-ترکیه-امارات است که بسیاری از افراد از ان استفاده میکنند.

چرا که از این طریق میتوانند یک روز را در استانبول بگذرانند. اما در صورت پیدا شدن مسیر مستقیم پروازی پیشنهاد میکنیم ان را انتخاب کنید چرا که سریعتر به مقصد مورد نظرتان میرسید.

پس از ان صفحه ی دیگری به نمایش در می اید که در ان باید اطلاعات هر مسافر را به صورت جداگانه وارد کنید. اطلاعاتی هم چون سن، تابعیت و کد ملی، جنسیت و... . دقت کنید که سن افراد را به درستی وارد کنید.

در هنگام خرید بلیط های سیستمی وارد کردن سن دقیق بسیار اهمیت دارد چرا که هزینه ی بلیط ها برای هر فرد با سن مختلف، متفاوت است. این دسته بندی به این صورت است: نوزادان (زیر 2 سال. که برای ان ها هزینه ای دریافت نمیشود و صندلی جداگانه ای در نظر گرفته نمیشود)، کودکان (2 تا 12 سال) و بزرگسالان (بالای 12 سال).

حتی اگر در حال خرید بلیط چارتری هستید باز هم سن را دقیق وارد کنید چرا که در فرودگاه، سن وارد شده در بلیط با مدارک افراد مطابقت داده میشود و در صورت بروز هر گونه خطا باید پاسخگو باشید.

در این مرحله به صفحه ی پرداخت هزینه ی بلیط هواپیما فرستاده میشوید. به راحتی میتوانید با هر کارت بانکی که عضو شبکه شتاب باشد این مرحله را پشت سر بگذارید.

این امکان از طریق آژانس های هواپیمایی ایجاد شده است که طی قراردادی با ایرلاین های خارجی صورت گرفته است به این ترتیب که شما هزینه را برای این آژانس ها پرداخت میکنید و سپس ان ها این هزینه را به حساب بین المللی ایرلاین های خارجی واریز میکنند.

پس از پرداخت هزینه بلیط هواپیما برای شما رسید پرداخت به نمایش در می اید که میتوانید ان را ذخیره و یا چاپ  کنید. تا نیم ساعت پس از خرید، بلیط هواپیما دبی از طریق راهی که انتخاب کرده اید به دست شما میرسد.

 

چگونه با کارت شتاب، بلیط هواپیما خارجی ارزان خریداری کنیم؟

 

بلیط هواپیما خارجی ارزان:

ممکن است هزینه ی بلیط هواپیما، هتل، حمل و نقل و بسیاری هزینه های دیگر مربوط به سفر خارجی برایتان سنگین باشد و بخواهید تا در بعضی از این هزینه ها صرفه جویی کنید.

یکی از این هزینه ها مربوط به بلیط هواپیما است. اما راه های متعددی برای پایین اوردن این هزینه وجود دارد که میخواهیم ان ها را برایتان شرح دهیم.

  • بلیط چارتری به جای سیستمی:

اگر تنها هستید و یا همسفر شما تفاوت سنی ان چنانی با شما ندارد پیشنهاد میکنیم تا به جای خرید بلیط سیستمی، بلیط چارتری خریداری کنید.

بلیط های چارتری در واقع توسط افراد و یا شرکت چارترکننده به فروش میرسد و قیمت پایین تری نسبت به بلیط های سیستمی دارد. اما رده بندی سنی ندارد. یعنی برای افراد با سن های مختلف قیمت بلیط یکسان است.

  • بلیط لحظه اخری تهیه کنید:

بلیط های لحظه اخری یکی از بهترین راه ها برای کاهش فوق العاده ی قیمت بلیط هواپیما محسوب میشوند. زمانی که یک ایرلاین یا چارترکننده، بلیط های خود را برای فروش میگذارد، اگر تا 2 ساعت قبل از پرواز، بلیط به فروش نرسیده ای داشته باشد ان را با قیمتی پایین تر به فروش میرساند.

این کاهش قیمت با توجه به این که مسیر پرواز کجا است تعیین میشود. اگر یک مسیر پر تردد باشد به میزان کمتری کاهش میابد. با این حال این بلیط ها برای افرادی که سبک سفر میکنند بسیار مناسب است.

در این پروسه حتی میتوانید با قیمتی پایین تر از کلاس پروازی اکونومی در کلاس تجاری یا فرست کلاس بنشینید اما باید در زمان مناسب در فرودگاه حاضر شوید و همواره مدارکتان اماده باشد.

 

چگونه با کارت شتاب، بلیط هواپیما خارجی ارزان خریداری کنیم؟

 

  • کلاس ارزان تر:

اغلب مسیرهای پروازی خارجی دارای کلاس های پروازی متفاوتی هستند و قیمت های مختلفی نیز دارند. لذا اگر میخواهید در هزینه های مربوط به بلیط هواپیما صرفه جویی کنید بهتر است تا کلاس پروازی ارزان تر را انتخاب کنید.

  • ایرلاین ارزان تر:

ایرلاین ها به دلیل استفاده از هواپیماهای مختلف و هم چنین ارائه ی خدمات مختلف، قیمت های متفاوتی را نیز برای مسیرهای پروازی شان تعیین میکنند. ببینید اولویتتان چیست و مطابق با ان، ایرلاین مورد نظر را انتخاب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو