رئیس دفتر رئیس‌جمهور: سمفونی "دفاع مقدس" لوریس چکناواریان ابعاد بین‌المللی دارد / ارتقای کیفیت ارکستر سمفونیک تهران مورد حمایت دولت است

122

1398/9/10

17:23


محمود واعظی اجرای سمفونی "دفاع مقدس" را توسط ارکستری کامل به رهبری هنرمندی چون لوریس چکناواریان که در سطح بین‌المللی شناخته‌شده است، شایسته قدردانی دانست.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور: سمفونی "دفاع مقدس" لوریس چکناواریان ابعاد بین‌المللی دارد / ارتقای کیفیت ارکستر سمفونیک تهران مورد حمایت دولت است

سرویس موسیقی هنرآنلاین: محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور بعد از تماشای برنامه ارکستر سمفونیک تهران به رهبری مهمان لوریس چکناواریان آهنگساز که هفته پیش با رپرتواری متشکل از دو قطعه "دفاع مقدس" و "صلح و دوستی" در تالار وحدت اجرا شد، گفت: قطعات اجراشده مفاهیم باارزش ملی را روایت کرد و در چند بخش به جنگ تحمیلی و رشادت‌ها پرداخته شد که بسیار هنرمندانه بود. این یک اثر باکیفیت و دارای ابعاد بین‌المللی است و برای مخاطب غیرایرانی هم جذابیت‌های هنری لازم را دارد.

وی با تأکید بر اینکه نیاز هست تا برای تولید این‌گونه آثار باکیفیت و در ابعاد استانداردهای بین‌المللی تلاش و حمایت کرد، افزود: امروز شاهدیم یک هنرمند ایرانی که در سطح کشورهای دیگر نیز شناخته‌شده است و فعالیت‌های بین‌المللی بسیاری دارد بر صحنه تالار وحدت این اثر را رهبری می‌کند که خود شاخصه بزرگی است و خوشحالیم آقای چکناواریان را بعد از مدت‌ها بار دیگر بر صحنه‌های هنری و تالار وحدت می‌بینیم.

واعظی تأکید کرد: برای تولید و انتشار این آثار هنری باید سرمایه‌گذاری شود و اجراهای گسترده‌تری در خارج از کشور هم داشته باشد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: هیچ روایتی غیر از هنر نمی‌تواند چنین گویا و کامل ارزش‌های معنوی و ملی ما را بروز و ظهور دهد، این تلاش هنرمندان باعث افتخار هست.

وی در خصوص فعالیت ارکستر سمفونیک تهران گفت: خوشحالم این ارکستر امروز می‌تواند با رهبری در سطح بالا اجرا کند، البته برای ارتقای این کیفیت هم ظاهراً برنامه‌هایی هست که مورد حمایت ما است و همراهی خواهیم کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو