چهره ها و افراد مشهور متولد 12 آذر

چهره ها و افراد مشهور متولد 12 آذر


منبع: ستاره

252

1398/9/11

02:36


دوازده آذر سالروز تولد پنج چهره فعال در عرصه هنری کشور از جمله بازیگری، خوانندگی و... است. حجت اشرف زاده، نصرالله رادش، کوروش یغمایی، سینا مهراد و کاظم احمدزاده چهره‌های مطرح متولد ۱۲ آذرماه هستند.

چهره ها و افراد مشهور متولد 12 آذر


ستاره | سرویس چهره‌ها - در ادامه مختصری با زندگی شخصی و فعالیت های حرفه‌ای این پنج چهره متولد دوازدهم آذر آشنا می‌شویم.

 

چهره ها و افراد مشهور متولد دوازده آذر

در صورت تمایل به مطالعه درباره فردی خاص، با انتخاب نام او در فهرست موضوعی زیر به توضیحات مربوطه خواهید رسید.

۱. کوروش یغمایی
۲. کاظم احمدزاده
۳. نصرالله رادش
۴. حجت اشرف زاده
۵. سینا مهراد


کوروش یغمایی

چهره ها و افراد مشهور متولد 12 آذر


اگر به موسیقی راک علاقه‌مند باشید، بدون شک خاطرات زیادی با آثار خاطره‌انگیز بنیان‌گذار موسیقی راک در ایران یعنی کوروش یغمایی دارید. کوروش یغمایی در ۱۲ آذر سال ۱۳۲۴ در شهر شاهرود به دنیا آمد. جالب است بدانید که او در ابتدا به یادگیری ساز سنتی سنتور پرداخت و سپس تصمیم گرفت به یادگیری گیتار بپردازد. کوروش یغمایی زمانی که ۱۸ سال سن داشت، با تشکیل گروهی با نام راک اینسترومنتال راپچر، فعالیتش را ادامه داد.

او زمانی‌که در دانشگاه ملی در حال تحصیل در رشته جامعه شناسی بود، بر روی اشعار یکی از دوستانش با نام مهدی اخوان لنگرودی به آهنگسازی پرداخت که نتیجه آن، خلق اثر بسیار ماندگار گل یخ و همچنین حجم خالی بود. یغمایی پس از انقلاب از سال ۵۸ حدود ۱۷ سال ممنوع الکار شد و پس از آن، آثاری از جمله سیب نقره‌ای، آرایش خورشید و ... را به بازار ارائه داد. کوروش یغمایی سابقه فعالیت‌های بین المللی را نیز در کارنامه‌اش دارد. کاوه، کامیل و ساتگین سه فرزند کوروش یغمایی هستند که از بین آنها، کاوه فعالیت پدر را جدی‌تر دنبال کرد و اکنون یکی از موفق‌ترین خوانندگان راک ایرانی است.


کاظم احمدزاده

چهره ها و افراد مشهور متولد 12 آذر


کاظم احمدزاده از مجریان معروف کشورمان است که همه با تصویر و صدای او در برنامه‌های تلویزیونی آشنا هستیم. احمدزاده در ۱۲ آذر ماه ۱۳۴۲ در تهران متولد شد. او برای ادامه تحصیل در دانشگاه رشته روانشناسی را انتخاب کرد و تا مقطع لیسانس در این رشته به تحصیل پرداخت. به علاوه احمدزاده تحصیلات حوزوی نیز دارد و به خاطر علایق مذهبی در کنار مجری‌گری به مداحی نیز مشغول است.

علاقه احمدزاده به هنر سبب شد تا در سال ۱۳۷۴ در صدا و سیما مشغول به کار شود، اما اکثر ما او را با اجرای به یادماندنی‌اش در مسابقه بزرگ به یاد می‌آوریم. سید کاظم احمدزاده در سال ۱۳۶۵ ازدواج کرد. او ازدواجی سنتی داشت که حاصل آن سه فرزند و سه نوه است.


نصرالله رادش

چهره ها و افراد مشهور متولد 12 آذر


نصرالله رادش
بازیگر فیلم‌ها و سریال‌های طنز ایران است که با چهره و لهجه آبادانی‌اش شناخته می‌شود. رادش در ۱۲ آذر ۱۳۴۵ در آبادان به دنیا آمد. او فرزند آخر یک خانواده ۹ نفری با ۷ فرزند است. فوق دیپلم تئاتر دارد و فعالیت هنری‌اش را از سال ۱۳۷۲ در سریال «پرواز ۵۷» مهران مدیری آغاز کرده است. بیشترین شهرت او برای بازی در مجموعه تلویزیونی «ساعت خوش» و بازی در سریال «باغ مظفر» در نقش «حیف نون» است. او دو بار ازدواج کرده و از ازدواج اولش که ۸ سال بیشتر دوام نیاورد یک فرزند پسر به نام پرهام دارد . رادش در سال ۹۶ برای بار دوم ازدواج کرده و تنها تصاویری از خود و نیمرخ همسرش را تا کنون منتشر کرده است.


حجت اشرف زاده

چهره ها و افراد مشهور متولد 12 آذر


حجت اشرف زاده خواننده خوش صدای کشورمان در سال ۱۲ آذرماه سال ۱۳۵۸ در نیشابور متولد شد. اگرچه اشرف‌زاده رشته نرم افزار را برای ادامه تحصیل در دانشگاه انتخاب کرد، اما علاقه او به موسیقی زمینه‌ساز ورود این خواننده خوش صدا به عرصه موسیقی شد. او آوا‌های موسیقی را نزد پدر آموخت و برای تکمیل آموزه‌های خود نزد اساتیدی همچون محمدرضا شجریان، پرویز مشکاتیان، محسن نفر، رضا شاکری و حمیدرضا نوربخش رفت. آهنگ ماه و ماهی اشرف زاده یکی از به یادماندنی‌ترین قطعات او محسوب می‌شود.
حجت اشرف زاده در سال ۱۳۹۸ ازدواج کرد، ازدواجی که به گفته خودش احساسات دخالت چندانی در آن نداشت و او عاشق شدن را پس از ازدواج تجربه کرد. همسر اشرف زاده اگرچه دانش آموخته رشته حقوق است، اما در زمینه نوازندگی فعالیت دارد.


سینا مهراد

چهره ها و افراد مشهور متولد 12 آذر


سینا مهراد، پسر کارگردان معروف، سعید سهیلی و برادر ساعد سهیلی است که نام هنری "مهراد" را برای خود برگزیده است. سینا متولد روز ۱۲ آذرماه سال ۱۳۷۰ در تهران است. او در یک خانواده پنج نفره و هنرمند متولد شده و یک خواهر به اسم صبا سهیلی نیز دارد. جالب است بدانید هر سه فرزند سعید سهیلی، به کار بازیگری مشغول هستند. همچنین ساعد سهیلی، برادر سینا مهراد، متاهل است و با گلوریا هاردی، بازیگر نقش آزاده در سریال کیمیا ازدواج کرده است.

جالب است بدانید که تا به امروز دلیل اینکه چرا سینا، نام هنری "مهراد" را برای خود انتخاب کرده است، مشخص نشده است، اما به‌نظر می‌رسد او برای اینکه با نام و شهرت پدرش مشهور نشود، ترجیح داده است نام هنری "سینا مهراد" را برای خود انتخاب کند تا بتواند با اتکا به علم و استعداد خود در این حرفه به اوج محبوبیت برسد. این هنرمند، پس از بازی کردن در فیلم‌هایی در کودکی، سرانجام ازسن ۱۹ سالگی کار تئاتر را به‌صورت جدی شروع کرد و علاوه بر بازیگری، دستیار کارگردان نیز بوده است. از مهم‌ترین کار‌های او می‌توان به سریال پدر و فیلم سینمایی ژن خوک اشاره کرد که با آن‌ها به معروفیت رسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو