معرفی بهترین مکان های دیدنی ورونا ایتالیا برای گردشگران ایرانی

معرفی بهترین مکان های دیدنی ورونا ایتالیا برای گردشگران ایرانی


منبع: آرگا

210

1398/9/11

12:14


ورونا شهری در ۸۰ کیلومتری از ونیز است اطراف این شهر را دریای آدرباتیک محاصره کرده است و این روزها یکی از دیدنی های برتر دنیا است. مکان های دیدنی ورونا تلفیقی از هنر و مدرنیته است زیرا این شهر در سال ۸۹ به عنوان مستعمره رم شناخته شده است و با این وجود یک شهر توسعه یافته است.

معرفی بهترین مکان های دیدنی ورونا ایتالیا برای گردشگران ایرانی

بناها و مکان های تاریخی که در شهر ورونا وجود دارند نشان دهنده سبک معماری ها و هنر مردمان این منطقه است ورونا دارای دیدنی های زیادی است این شهر در نزدیکی ونیز واقع شده است و همانطور که بیان شد رد سال ۸۹ قبل از میلادی یکی از مناطقی بوده که تحت استعمار رم قرار گرفته است. این شهر با وجود مشکلات سیاسی و استعمار توسعه یافته است و این نشان دهنده قدرت مردمان این منطقه است مکان های دیدنی ورونا در ایتایا شناخته شده است اهمیت این شهر به دلیل داشتن تالارهای اپرا و نوع معماری بناها است که تاریخ ایتالیا را نمایان می کند. ایتالیا دارای شهرهای متعددی است که وارنا یکی از مهم ترین آن ها به شمار می آید و هر سالانه گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کند. یکی از بناهای تاریخی که می توان در این شهر نظاره گر بود تالار اپرای رومی است که در زمان استعمار بنا شده است و در حال حاضر بناهایی از آن باقی مانده است که آن را به یک منطقه گردشگری تبدیل کرده است.

مکان های دیدنی ورونا برای گردشگران:

علاقه مندان و گردشگران در این بخش می توانند با جاذبه های دیدنی مختلفی از شهر ورونا در ایتالیا آشنا شوند شهری که دارای ارزش هنری، تاریخی و فرهنگی بالایی است همچنین به لحاظ جاذبه های طبیعی نیز شناخته شده است و جذابیت زیادی دارد. مکان های دیدنی فلورانس ایتالیا نیز در کنار دیگر جاذبه های ورونا می توانند برای علقه مندان و گردشگران جذابیت داشته باشد که توصیه می شود بیشتر با آن ها آشنا شوید.

 

آمفی تئاتر رومی:

این آمفی تئاتر با نام تماشاخانه ورونا نیز شناخته می شود و یک نماد مهم در این شهر است قدمت آن نیز به اوایل میلاد مسیح باز می گردد این آمفی تئاتر در میدان برنا واقع شده است و در گذشته محلی برای برگزاری نبردهای گلادیاتورها بوده است. این تالار یکی از مکان های دیدنی ورونا است که ساختار جذابی دارد در نمای بیرونی این ساختمان از مرمر و آجر استفاده شده است که آن را به معماری کروماتیک نزدیک کرده است.

مکان های قدیمی ورونا

کلیسای سن زنو:

کلیسایی که از مکان های دیدنی ورونا است و دارای معماری برجسته رمانسک است همچنین از بناهای تاریخی ارزشمند ایتالیا است نام اصلی این کلیسا سن زنو ماجوره است و قدمت ان به قرن ۱۲ باز می گرددد. برخی از نقاشی های دیدنی که برروی دیواره های این کلیسا مشاهده می شود متعلق به قرن ۱۵ و ۱۳ هستند طبق افسانه ها طیغان رود موجب شده تا درب ورودی این کلیسا از بین برود.

مکان های دیدنی ورونا

پیاتزا دی سینیوری:

میدان سینیوری که یکی دیگر از بناهای تاریخی و مکان های دیدنی ورونا است یک گذرگاه طلاق دار است و مجسمه ای از بزرگ ترین شاعر دانته در این محل قرار داده شده است دانته در دوران زندگی خود در ایتالیا در این شهر سکونت داشته است. سبک معماری این بنا رنسانسی است و سقف های آن نیز با استفاده از برخی مجسمه ها تزئین شده است که توجه خیلی ها را به خود جلب می کند.

مکان های جذاب ورونا

مقبره خانواده اسکالیجر:

این مقبره با عنوان کلیسای سانتا ماریا آنتیکا نیز شناخته می شود و یکی از کلیساهای دوست داشتنی است که وسعت کمی دارد این کلیسا متعلق به قرن ۱۲ است و متعلق به خاندان سلطنتی بوده است زیبایی این کلیسا به قدری است که علاقه مندان زیادی را به خود جذب می کند. یکی از نکات جالب درباره این کلیسا این است که بر بالای هر یک از مقبره های آن مجسمه و کتیبه ای قرار داده شده است که شامل توضیحات است این بنا یکی از مکان های دیدنی ورونا به شمار می آید.

مکان های ارزشمند ورونا

پیاتزا دل اربه:

میدان اربه که از میدان های مهم شهر و از مکان های دیدنی ورونا است که اطراف آن را خانه های قدیمی و تاریخی پر کرده است همچنین وجود سایه بان های متعدد در این میدان بر جذابیت آن افزوده است. در روزهای خاصی از هفته در این میدان بازار میوه و سبزیجات راه اندازی می شود و به عنوان یک سالن پذیرایی از آن استفاده می شود. فواره ای که در سال ۱۳۶۸ ساخته شده است در کنار مجسمه مریم مقدس واقع شده است. از دیگر دیدنی های اطراف این میدان می توان به برج لامبرتی و کاخ مافی نیز اشاره کرد که بسیار دیدنی هستند.

مکان های تاریخی ورونا

کلیسای جامع ورونا:

بخش هایی از این کلیسا که شبستان هستند از مکان های دیدنی ورونا می باشند و متعلق به دوران معماری گوتیک می باشند که در قرن ۱۵ ساخته شده است در ورودی این کلیسا تندیسی از رولاند واقع شده است که از جمله افراد دلیر این شهر بوده است. مقره و یادبودی از سنت آگاتا نیز در این کلیسا واقع شده است که یک شاهکار معماری مهم به شمار می آید از طرفی تابلوی عروج مریم نیز در این کلیسا توجه خیلی ها را به خود جلب می کند.

مکان های طبیعی ورونا

قلعه وکیو ورونا:

این قلعه به دستور خاندان سلطنتی بنا شده است و نقش مهمی در محافظت از شهر دارد و متصل شدن آن به پل اسکالیجرو بر ارزش آن فزوده است برخی از برج های اصلی در این بنا چشم انداز آن را دیدنی تر کرده است گردشگران عنوان می کنند که طراحلی داخلی این بنا بسیار زیبا و هنرمندانه است. مجسمه های بیزانو و تینتورتو که در وسط قلعه به نمایش گذاشته می شود جذابیت بیشتری به بنا داده است و آن را به یکی از مکان های دیدنی ورونا تبدیل کرده است.

مکان های خاص ورونا

علاقه مندان و گردشگران می توانند جذاب ترین مکان های دیدنی ایتالیا را در شهر ورونا مشاهده کنند همانطور که دیدید این شهر دارای جاذبه های تاریخی زیادی است که هر یک به نوعی از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار می باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو