روزنامه جوان: هنرمندان اگر دلسوزند، مالیات بدهند

منبع: برترین ها

100

1398/9/11

15:32


روزنامه جوان از بیانیه اعتراضی هنرمندان عصبانی است و پیشنهاد داده که هنرمندان برای همدردی با مردم مالیات بدهند.

روزنامه اصولگرای جوان نوشت: برخی هنرمندان سینما و عرصه موسیقی بیانیه‌ای در صفحات خود در فضای مجازی با هشتگ #صدای_آبان_۹۸ منتشر کرده و به برخورد‌های انجام شده در اغتشاشات روز‌های گذشته اعتراض کردند.

جوان، یک به یک از خجالت هنرمندان امضاکننده بیانیه در می‌آید:

تصویری که اصغر فرهادی از ایران نشان می‌دهد، به اذعان منتقدان سینما، تصویر یک جامعه خشن و دروغگو است. 

لیلا حاتمی، در جشنواره برلین مدعی شد مردم در ایران فقط «به بهای» جان خود می‌توانند اعتراض کنند!

جوان در ادامه می‌نویسد:

این هنرمندان با داشتن چنین کارنامه‌ای که ذره‌ای در آن عِرق ملی و همراهی با مردم دیده نمی‌شود و حاضرند با دشمنان ملت ایران همچون سعودی‌ها( اشاره به مهناز افشار و مزدک میرزایی)نیز بر سر یک سفره بنشینند، آیا می‌توانند در این مقطع با انتشار بیانیه‌ای که بیشتر حمایت از آشوبگران است تا حمایت از اعتراضات اقتصادی خود را حامی مردم ایران بدانند.

گذشته از این بیانیه سیاسی، هنرمندان اگر به‌دنیال جبران مآفات هستند، می‌توانند از دولت درخواست کنند که از آن‌ها مالیات بگیرد. امروز محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه معافیت مالیاتی بازیگران را تمدید کرد. اگر امضاکنندگان این بیانیه واقعا دغدغه معیشت و مشکلات اقتصادی مردم را داشته باشند، با این اقدام دولت مخالفت کرده و مانند سایر همتایان خود در اقصی نقاط جهان، مالیات عایدی بر سرمایه‌شان را می‌پرداختند. اقدامی که دولت را از بالابردن نرخ بنزین تا سه هزار تومان بی‌نیاز می‌کرد!

علاوه بر هنرمندانی که این سابقه زیادی در وطن‌فروشی دارند و این بیانیه را هم امضا کرده‌اند، اسامی افرادی به‌چشم می‌خورد که اصالت هنری خود را همواره حفظ کرده و هیچگاه کاری خارج از عرف و خلاف منافع ملت ایران انجام ندادند. چهره‌هایی همچون استاد حسین علیزاده که یک‌بار نیز با رد جایزه شوالیه در سفارت فرانسه، چهره مردمی خود را حفظ کرد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو