پیشتازی "یخ زده 2" و "حلقه گمشده"/ اعلام نامزدهای جوایز انی2020

منبع: ایران آرت

124

1398/9/12

13:01


فیلم‌های شرکت‌های دیزنی و لایکا هر یک با هشت نامزدی بیشترین شانس را برای دریافت جوایز سالانه انی 2020 دارند.

ایران آرت،  جامعه بین‌المللی فیلم انیمیشن (ASIFA) بانی جوایز سالانه انی، دوشنبه‌شب اسامی نامزدهای 32 بخش چهل و هفتمین دوره این رویداد سینمایی را اعلام کرد که فیلم‌های بلند سینمایی، تلویزیونی و کوتاه و وی‌آر را شامل می‌شود.

در بخش فیلم‌های بلند سینمایی، "یخ‌زده 2" (Frozen 2) از شرکت والت دیزنی انیمیشن استودیوز و "حلقه گمشده" (Missing Link) از شرکت لایکا هر یک در هشت بخش نامزد شده‌اند، از جمله در بخش بهترین فیلم بلند انیمیشن که در این بخش با فیلم‌های "چگونه اژدهای خود را تربیت کنید: دنیای پنهان" (How to Train Your Dragon: The Hidden World) از دریم‌ورکس انیمیشن، "کلاوس" (Klaus) از نتفلیکس و "داستان اسباب‌بازی 4" (Toy Story 4) از پیکسار انیمیشن استودیوز رقابت می‌کنند.

به گزارش هنرآنلاین، "یخ‌زده 2" به‌جز نامزدی در بخش بهترین فیلم بلند انیمیشن در بخش‌های کارگردانی (کریس باک و جنیفر لی)، فیلمنامه (لی)، صداپیشگی (جاش گاد در نقش اولاف)، موسیقی، انیمیشن شخصیت و طراحی شخصیت نیز نامزد شده است.

فیلم استاپ-موشن و انیمیشن کامپیوتری "حلقه گمشده" - که روایتی جدید از یتی موجود افسانه‌ای است - هم به‌جز بخش بهترین فیلم بلند انیمیشن در بخش‌های کارگردانی (کریس باتلر)، صداپیشگی (تنزینگ نورگی ترینور در نقش جین)، جلوه‌های انیمیشنی، انیمیشن شخصیت، طراحی صحنه، تدوین و دو نامزدی در بخش استوری‌بورد نامزد است.

در این دوره جوایز انی، دریم‌ورکس انیمیشن به‌عنوان یک استودیو با 18 نامزدی بیشترین نامزدی را کسب کرده است و به دنبال آن دیزنی با 16 نامزدی قرار دارد، اما درمجموع، این شرکت نتفلیکس است که با 39 نامزدی پیشتاز است.

به‌جز "کلاوس" که شش نامزدی به دست آورده است، نتفلیکس حامی "بدنم را از دست دادم" ('I Lost My Body) نیز هست که برای دریافت شش جایزه از جمله در بخش بهترین فیلم بلند انیمیشن مستقل رقابت می‌کند. این انیمیشن به کارگردانی ژرمی کلاپن امسال در جشنواره فیلم کن جایزه بزرگ نسپرسو بخش هفته منتقدان کن را برد. 11 انیمیشن دیگر نتفلیکس هم از یک تا پنج نامزدی کسب کرده‌اند.

"چگونه اژدهای خود را تربیت کنید: دنیای پنهان" و "داستان اسباب‌بازی 4" نیز هر کدام شش نامزدی به دست آورده‌اند.  

جامعه بین‌المللی فیلم انیمیشن از سال 2015 بخش فیلم بلند انیمیشن را به دو قسمت تقسیم کرد که بخش دوم، بهترین فیلم بلند انیمیشن مستقل است. امسال به‌جز "بدنم را از دست دادم" دیگر نامزدهای این بخش "بونوئل در هزارتوی لاکپشت‌ها" (Buñuel in the Labyrinth of the Turtles)، "مسافرخانه اوکو" (Okko’s Inn)، "Promare" و "با تو در معرض هوا" (Weathering With You) هستند. فیلم آخر امسال به نمایندگی از ژاپن در بخش اسکار فیلم بلند بین‌المللی رقابت می‌کند.

برندگان چهل و هفتمین دوره جوایز سالانه انی 25 ژانویه 2020 (یکشنبه 6 بهمن به‌وقت ایران) در مراسمی در رویس هالِ دانشگاه یوسی‌ال‌ای در لس آنجلس معرفی می‌شوند.

جوایز انی می‌تواند شاخصی برای پیش‌بینی انیمیشن برنده اسکار باشد. از سال 2002 که جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن راه‌اندازی شد، از 18 برنده جایزه انی بهترین فیلم بلند انیمیشن 13 برنده جایزه اسکار این بخش را هم دریافت کرده‌اند.

در هشت سال گذشته، شش برنده جایزه انی بهترین فیلم بلند انیمیشن و جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن یکی بوده است، از جمله سال گذشته که "اسپایدرمن: در اسپایدرورس" از شرکت سونی پیکچرز انیمیشن هر دو جایزه را برد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو