زوایای جدید از پرونده «دُرَه کش اجاره‌ای»

منبع: برترین ها

123

1398/9/14

02:24


 با صدور دستورات ویژه‌ای از سوی قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و با تلاش گسترده کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی، زوایای جدیدی از پرونده، دُرَه کش اجاره‌ای فاش شد.

روزنامه خراسان: با صدور دستورات ویژه‌ای از سوی قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و با تلاش گسترده کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی، زوایای جدیدی از پرونده، دُرَه کش اجاره‌ای فاش شد.

ماجرای این پرونده بیست و هفتم مرداد گذشته با وقوع جنایتی هولناک در خیابان سی و یکم شهید علیمردانی مشهد، زمانی در دستور کار پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت که بررسی‌های مقدماتی سرنخ‌ها را به شایعه فرار یک زن و مرد عاشق پیشه گره زد.

زوایای جدید از پرونده «دُرَه کش اجاره‌ای»

تحقیقات قاضی ویژه قتل عمد در صحنه جنایت نشان می‌داد که دو تن از سرنشینان یک دستگاه پراید که یکی از آن‌ها «دُرَه» (خنجری شبیه داس که به سر چماقی بسته شده بود) در دست داشت به سوی مرد ۴۲ ساله‌ای حمله ور شدند و طوری ضربات سهمگین را بر پیکر وی وارد آوردند که فقط یکی از ضربه‌ها دست مرد ۴۲ ساله را قطع کرد! و مرد مجروح دقایقی بعد در مرکز درمانی جان سپرد.

قاضی علی اکبر احمدی نژاد که با دیدن چهره مقتول، او را شناخته بود، بلافاصله دستور دستگیری عوامل مرتبط با پرونده ادعای فرار زن و مرد عاشق پیشه را صادر کرد چرا که او در حال رسیدگی به پرونده گم شدن زنی ۳۵ ساله بود که خانواده اش مدعی بودند با برادر مقتول به مکان نامعلومی گریخته است. گزارش خراسان حاکی است، خانواده زن ۳۵ ساله ادعا می‌کردند اخباری به آن‌ها رسیده است که برادر خواستگار سابق زن جوان (مقتول) قصد دارد اموال و زمین‌های برادرش را با قیمت پایین به فروش برساند و وجوه آن را به برادر فراری اش بدهد تا او به همراه زن جوان از مرز‌های ایران خارج شوند!

بنابراین احتمال می‌رفت که خانواده زن مذکور در این جنایت نقش داشته باشند! به همین دلیل تحقیقات کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با صدور دستورات محرمانه‌ای از سوی قاضی ویژه قتل عمد در این باره متمرکز شد. کارآگاهان در اولین مرحله از رصد‌های اطلاعاتی به سرنخ‌هایی رسیدند که نشان می‌داد زن و مرد فراری در کرج مخفی شده اند آن‌ها از طریق ارتباط‌های اینترنتی از این موضوع مطلع شدند و ماجرا را پیگیری کردند.

در همین حال مرد ۴۵ ساله فراری پیغام داد که زن جوان را با هواپیما به مشهد می‌فرستد، اما با وجود آن که برادر بی گناهش قربانی اقدام نسنجیده او شده بود، باز هم به مناطق مرزی گریخت تا به طور غیرقانونی از کشور خارج شود و دیگر زن جوان را نیز به مشهد نفرستاد!

اما از سوی دیگر ادامه تحقیقات کارآگاهان بیانگر آن بود که برادر زن فراری که به شدت پیگیر ماجرای فرار خواهرش بود، یکی از دوستانش را که به شغل چوپانی مشغول بود، اجیر کرده است تا زهر چشمی از برادر مرد ۴۵ ساله (مقتول) بگیرد! طبق اعترافات متهمان و محتویات پرونده، او به «کاظم – آ» قول داده بود تا در صورت انجام چنین کاری، زمین و آب کشاورزی به او اهدا می‌کند و کسی نیز از ماجرا مطلع نمی‌شود.

به همین دلیل چوپان ۳۲ ساله به همراه «ولی» (برادر زن جوان) از سرخس به مشهد می‌آیدتا نقشه هولناک خود را اجرا کند. آن‌ها به منزل یکی از بستگان «ولی» می‌روند تا «مهدی» (برادر مرد ۴۵ ساله) را زیر نظر بگیرند و از ساعت‌های رفت و آمد او اطلاعاتی به دست آورند نقشه این جنایت از قبل طراحی شده بود و هرکدام از متهمان به خوبی به نقش خود واقف بودند تا اثری در جنایت از خود به جا نگذارند! نقشه آنان به گونه‌ای برنامه ریزی شده بود که حتی «ولی» (متهم فراری پرونده) با سیم کارت مخفی با بستگانش در ارتباط بود!

ادامه بررسی‌های پلیس که با راهنمایی‌های قاضی احمدی نژاد همراه بود، نشان داد که دو متهم اصلی شب را در منزل «ک» (یکی از بستگان متهم فراری) به سر بردند و صبح پراید او را به امانت گرفتند تا به بیمارستان ابن سینا بروند و چنین وانمود کنند که آن‌ها هنگام وقوع جنایت در مرکز درمانی بوده اند! اما بلافاصله و در حالی که پدر یکی از متهمان نیز همراه آنان بود به پارکی در نزدیکی منزل یکی از بستگان، ولی باز می‌گردند و همه عوامل در آن جا یکدیگر را ملاقات می‌کنند تا نقشه را دوباره مرور کنند.

بعد از این ماجرا، دو نفر از متهمان به سرخس بازمی گردند و «م» (یکی از بستگان متهمان) رانندگی پراید را در حالی به عهده می‌گیرد که «کاظم- آ» و، ولی داخل خودرو نشسته اند. آن‌ها که آلات قتاله مانند «دُرَه» و چماق گرز گونه را در دست داشتند به تعقیب خودروی مهدی (برادر مرد ۴۵ ساله فراری) پرداختند تا این که در میدان میرزا کوچک خان مشهد، خودروی پراید مرد ۴۲ ساله را متوقف کردند.

او که با دیدن چهره آشنای دو تن از متهمان وحشت زده شده بود با پای پیاده پا به فرار گذاشت و به داخل خیابان سی و یکم رفت، اما در همین هنگام «کاظم – آ» در حالی که «دُرَه» را به دست داشت و، ولی نیز گرز را می‌فشرد به سمت او هجوم بردند و در برابر چشمان وحشت زده اهالی محل و رهگذران او را طوری غرق در خون کردند که با ضربات «دُرَه» دست مرد ۴۲ ساله قطع شد، ولی هیچ کس جرئت نزدیک شدن به صحنه حادثه را نداشت.

«م» که درون خودرو آماده فرار نشسته بود، دنده عقب گرفت و دو متهم اصلی پرونده را سوار کرد و از محل گریختند. گزارش خراسان حاکی است، هنوز تحقیقات بیشتر با دستورات قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد برای دستگیری متهم فراری و همچنین کشف زوایای دیگر این ماجرا در حالی ادامه دارد که «کاظم – آ» در بازسازی صحنه جنایت با اظهاراتی نخ نما دست به شارلاتان بازی زد و با بیان این که من تطمیع شده بودم! ارتکاب قتل را منکر شد. بخشی از این ماجرای وحشتناک ششم آذر در صفحه حوادث روزنامه خراسان به چاپ رسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو