ساعاتی پیش حزب اتحاد ملت ایران اسلامی از اعضای حزب خود خواست در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کنند، در بیانیه ای که این حزب منتشر کرده تاکید شده بود   «اکنون نمی‌توان رفتار دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات را به درستی ارزیابی کرد لذا به اعضاء خود در سراسر کشور اعلام می‌کنیم که فعلا فرصت ثبت‌نام در انتخابات را از دست ندهند»

بر همین اساس بعداز ظهر امروز علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران و  آذر منصوری، قائم‌مقام حزب اتحاد ملت برای ثبت‌نام در انتخابات در وزارت کشور حضور یافتند.

علی شکوری‌راد، دبیرکل اتحاد ملت ایران، درباره شرایط فعلی کشور در جمع خبرنگاران گفت: شرایط فعلی کشور نتیجه نظارت استصوابی است. بخشی از عدم مشارکت اصلاح‌طلبان نتیجه نظارت استصوابی است.

این چهره شاخص اصلاح طلب گفت: ما اصلاح طلب هستیم و نمی توانیم موضوع انتخابات را نادیده بگیریم، اگر انتخابات معنا و مفهوم خودش را از دست بدهد برای کشور و ملت ما روزگار خوشی را رقم نخواهد زد. چه اینکه کسی به سمت براندازی برند چه اینکه برخی به سمت سکوت بروند. ما طالب این هستیم که عرصه برای کنش اصلاح طلبانه باز بماند و انتخابات بهترین زمینه است.  مطالبه ما برای مجلس آینده این است که مجلس اعتبار خودش را به دست آورد . اجازه دهیم که نمایندگان مردم مطالبات اصلی مردم که عدالت است محقق کنند. مردم از اینکه روند حکومت داری موجب فاصله طبقاتی شدید شده است خارج شویم. 

شکوری راد گفت: ما در چارچوب شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان کنش سیاسی خواهیم داشت. این شورا همه پیش دعوت کرد که افراد کاندیدا شوند و در همان چارچوب هم پیش خواهیم رفت و تلاش می کنیم که لیست تهران با افراد شایسته تنظیم شود.

وی تاکید کرد: طرح سرا همچنان در دستور کار است، این طرح برای مشارکت جویی بیشتر از بدنه اصلاح طلبان برای تنظیم لیست است و هرکسی که نامزد می شود باید در چارچوب این طرح خود را عرضه کند. 

این نماینده سابق مجلس با تاکید براینکه هنوز فضای امنیتی بر کشور حاکم است، گفت: یک نماینده مجلس به خاطر یک اظهارنظر توبیخ می شود به همین خاطر جسارت از نمایندگان مجلس گرفته شده است.کاری که در مجلس آینده باید صورت گیرد باید این فضای امنیتی رخت بربندد و فضای آزاد سیاسی ایجاد شود تا نمایندگان به وظایف نمایندگی خود عمل کنند.

شکوری راد گفت: متاسفانه شورای نگهبان عملا تحت تاثیر اطلاعات غلط و نادرست و جهت دار بیشترین نظرها را می دهد و این غیرقانونی است. باید اطلاعات از منابع چهارگانه یعنی، وزارت اطلاعات، دادگستری، ثبت و نیروی انتظامی گرفته شود. اینها هم نباید اظهارنظر کنند باید فقط اطلاعات را در اختیار هیات های اجرایی قرار دهند. سازمان اطلاعات سپاه در جمع این مراجع چهارگانه نیست.

وی تاکید کرد: اگر هیات های اجرایی کسی را تایید کرد، شورای نگهبان دیگر نمی تواند رد صلاحیت کند، فقط کسانی که توسط این هیات ردصلاحیت شده باشند را شورای نگهبان برای استیفای حق ملت باید ورود کند.و به شکایت های ردصلاحیت شدگان رسیدگی کند.

شکوری راد اظهار داشت: تا مجلس چهارم نوع نظارت شورای نگهبان به همین شکل بوده است، شورای نگهبان وارد بررسی صلاحیت نمایندگان نمی شد و شورای نگهبان فقط به شکایت ردصلاحیت شدگان رسیدگی می کرد.

وی درباره زمزمه هایی مبنی بر رایزنی چهره های اصلاح طلب با شورای نگهبان، افزود: اصلا رایزنی با شورای نگهبان معنا ندارد، من تعجب می کنم که سخنگوی شورای نگهبان با سیاسیون جلسه می گذارد، او به چه حقی با سیاسیون صحبت می کند، مگر قرار است برای انتخابات تعیین تکلیف کند، اصلا رایزنی در شان شورای نگهبان نیست، این شورا باید به قانون عمل کند. شورای نگهبان خودش را در راس همه کارها قرار داده است.

وی خطاب به سیاسیون گفت: از همین جا به همه سیاستمداران می گویم به سراغ شورای نگهبان نروید، همین به سراغ شورای نگهبان رفتند، باعث جسارت این شورا در تعیین تکلیف برای انتخابات شده است.