معرفی جاهای دیدنی قطر و جاذبه های گردشگری این کشور ثروتمند

معرفی جاهای دیدنی قطر و جاذبه های گردشگری این کشور ثروتمند


منبع: آرگا

164

1398/9/14

22:36


مکان ها و جاهای دیدنی قطر: مسجدجامع، بنای قاسم درویش، بازار قدیمی، مسجد طلایی، باغ وحش الماها، موزه هنر، جزیره مصنوعی، برج برزان، دژ دوحه و موزه ملی قطر که در این مقاله از مجله آرگا به توضیح آن ها می پردازیم.

کشوری ثروتمند و کوچک قطر در خلیج فارس ساکن می باشد که به ۱۰۰ مقصد مختلف در سرتاسر جهان متصل شده است. از این نقطه می توان برای حمل و نقل های شلوغ استفاده کرد به دلیل داشتن فرودگاه بین المللی به نام (Hamad) که به یک فرودگاه جهانی برای همه مسافرین خارجی تبدیل شده است. پس اگر شما هم برای پروازی به این نقطه آمدید حتما در طول مسافرت خود از جاهای دیدنی قطر زیبا هم دیدن فرمایید. این جاذبه های دیدنی از قبیل؛ بیابان های زیبا، موزه ها، سواحل آرامش بخش و تپه های شنی می باشد که این کشور یکی از امن ترین کشور ها است. در این کشور می توانید انواع غذا ها و ماجراجویی هایی داشته باشید که البته از مهمان نوازی های عرب هم برخوردار می شوید و از گرمای سالیانه قطر هم لذت می برید.

معرفی جاهای دیدنی قطر

آشنایی با جاهای دیدنی قطر

قطر کشوری پر از جاذبه های گردشگری که پایتخت این کشور شهر دوحه زیبا است و جمعیتش در سال ۲۰۰۴ بالغ بر ۸۴۰,۲۹۰ نفر می باشد. زبان رسمی این کشور عربی که زبان دومشان انگلیسی و مذهب اغلب آن ها اسلام سنی وهابی است و حکومتی سلطنت مطلقه دارند واحد پلشان ریال قطر می باشد. کشور قطر دارای ذخایر نفتی و گازی زیادی می باشد که مساحت آن ۴۹۳، ۱۱ کیلومتر مربع است. این کشور جزو ثروتمند ترین کشور های جهان محسوب می شود که مکان های گردشگری متعددی دارد، مانند: موزه ها، قلعه های تاریخی و بازار های خرید که جزو جاهای دیدنی قطر محسوب می شوند. شبه جزیره قطر از شمال شرق عربستان به داخل خلیج فارس وسیع شده که خاک این کشور مسطح بوده و از صحرای خشک درست شده است. شهر های کشور قطر شامل؛ دخان، زباره، راس لفان، وکره، خور، مسیعید و شمال می باشد که شهر های لوسیل و مروارید در دست ساخت هستند.

آشنایی با جاهای دیدنی قطر

  • موزه ملی قطر

یکی از مکان های دیدنی قطر که نظر همه افراد را به خودش جلب می کند موزه ملی قطر می باشد. این موزه یک طراحی پیچیده و جذابی دارد که در نگاه اولیه به شکل اوریگامی همان تا زدن برگه کاغذ دیده می شود. ایده این طراحی معماری از یک گل رز صحرایی الهام گرفته است که بسیار پیچیده و منحصر به فرد می باشد. این مدل سبک بیشتر در ژاپن از آثار هنری آن ها می باشد که دارای رنگ سفید و تلفیقی از لبه های تیز و منحنی آن است و این طرح از موزه واقعا فوق العاده می باشد که در حال حاضر در حال ساخت است.

  • برج های بارزان دوحه

برج های زیبا برزان از نقاط گردشگری و دیدنی کشور قطر می باشد که طراحی و معماری شگفت انگیزی دارد. برای زیبا تر دیدن این برج های برزان باید به بالای برج بروید تا نظاره گر معماری بی نظیرش شوید.

مکان ها و جاهای دیدنی قطر کجاست؟

  • دژ دوحه از جاهای دیدنی قطر

دژی نظامی در قلب دوحه که در سال ۱۹۲۷ بنا شده است. این دژ اکنون موزه ای می باشد که آثار هنری و تجهیزات ماهی گیری و زیور آلات چوبی و نقاشی های رنگ روغنی و عکس هایی را به نمایش گذاشته اند. اگر دوست دارید با سبک زندگی و تاریخ قطری ها آشنا شوید تا این سرزمین را بیشتر درک کنید و بشناسید این دژ را از دست ندهید. دژ دوحه بنایی بسیار مستحکم و قوی می باشد هنگامی که وارد آن می شوید و از داخل بیرون را نظاره می کنید انگار تحت محاصره ای ترسناک قرار گرفته اید که احساس وحشت بسیار لذت آور است.

بررسی مکان ها و جاهای دیدنی قطر

  • جزیره مصنوعی مروارید

این جزیره مصنوعی در میان ساحل شهر دوحه قرار دارد، که در دهانه تالاب در خلیج غربی به نام جزیره مصنوعی مروارید خلیج فارس می باشد. جزیره مروارید ساخت دست انسان بوده که به صورت مصنوعی و به شکل مروارید در اطراف آن ساختمان های بزرگ و باشکوه و گران قیمتی که مراکز خرید و هتل و فروشگاه و رستوران های متعددی دارد. با رفتن به این محل از مراکز خرید و فروشگاه ها می توان دیدن کرد.

مکان ها و جاهای دیدنی قطر کجاست؟

  • مسجد کاتارا از جاهای دیدنی قطر

مسجدی در شهر دوحه قرار دارد با این که بزرگ نیست ولی بسیار طراحی دل انگیزی دارد که شامل؛ کاشی کاری رنگی و الگو های خاصی می باشد. مسجد (Katara) ساخته دست شیعه ها می باشد که جزو مساجد چهارگانه است. با دیدن این مسجد می توانید نمادی از زندگی و سنت عرب ها و فارسی ها و آفریقایی ها را ببینید.

جاذبه گردشگری در کشور قطر

  • مسجد طلایی دوحه

داشتن مسجد طلایی برای مردم عرب چیز تعجب آوری نمی باشد چون همه ملت ها از ثروت کشور های خلیج فارس عربی می دانند. گردشگرانی که دوست دارند ماجراجویی کنند به دیدن این مسجد می آیند و با دیدن مناره های سنتی و کاشی کاری طلایی لذت می برند.

  • بازار قدیمی سوق واقف

بازاری سنتی در مرکز دوحه قرار دارد که نشان دهنده سنت و فرهنگ این مردم می باشد. این بازار به نام سوق واقف که در عربی معنای بازار ایستاده نام دارد در حدود ۲۵۰ سال قبل ساخته شده و جزو بازار های قدیمی خاورمیانه از جاهای دیدنی قطر به شمار می رود. ر این بازار رستوران های زیادی قرار دارد که غذاهای بین المللی و ایتالیایی و سوریه ای و یمنی و تایلندی دارند.

بررسی مکان ها و جاهای دیدنی قطر

  • باغ وحش الماهای قطر

در قلب کویر تجربه ای متفاوت خواهید داشت که وجود پارک حیات وحش در قطر در منطقه ای بیابانی یک اقامتگاه یا پناهگاهی بسیار زیبا و جدید برای شما خواهد داشت. اگر به دیدن این باغ وحش بروید شانس دیدن غزال عربی را دارید این حیوان در کشور قطر نمد سمبل می باشد که فقط در این مکان وجود دارد. گونه های دیگری از جانوران هم در حال انقراض مثل: آهو و بزکوهی در این منطقه هستند که می توانید مشاهده کنید که جزو مکان ها و جاهای دیدنی قطر می باشد.

بهترین جاهای دیدنی قطر کجاست؟

  • بنای قاسم درویش

یکی دیگر از مکان ها و جاهای دیدنی قطر بنای به نام قاسم درویش فخرالدین اسلامی می باشد که در محلی پایین شهر دوحه قرار دارد. ساختار این بنا مانند برجی پر پیچ و خم و مارپیچی است که گردشگران زیادی به این محل دیدن کردند و لذت بردند. این ساختمان ساده اگر در هنگام شب به تماشای این برج بنشینید حتما برای شما هم خیره کننده خواهد بود که به هدف اعمال اسلامی این برج بنا شده است.

  • موزه هنرهای اسلامی قطر

این موزه هم از جاهای دیدنی قطر محسوب می شود که در میان آب های ساکن و درخشان خلیج فارس قرار دارد. برای دیدن این موزه باید از پل زیبایی که در آن جا است عبور کنید و از مشاهده موزه لذت ببرید. ساختمانی سفید رنگ و مکعبی شکل که همراه با زوایای تیزی می باشد در زیر نور آفتاب می درخشد. این نمای ساختمان با معماری ساده ولی داخلش بسیار پیچیده و زیبا می باشد.

آشنایی با جاهای دیدنی قطر

  • مسجد جامع دوحه جاهای دیدنی قطر

این مسجد زیبا در شهر دوحه با نام عبدالوهاب شناخته شده که جزو بزرگ ترین مساجد کشور قطر می باشد. اگر به دیدن این محل زیبا بروید خواهید دید که ۹۰ گنبد دارد که شمردنش کمی سخت می باشد، این مسجد دارای ۱۸ درب می باشد که اگر بخواهید از همان در ورودی، خارج شوید باید حافظه ای دقیق داشته باشید. مسجد جامع دوحه ساختمانی شیری رنگ می باشد که در هنگام آفتاب طلوع زیر نور درخشان خورشید واقعا دیدنی و جذاب است. معماری سنتی و مدرن این ساختمان با تزیین شیشه های رنگی و سنگ مرمری واقعا شگفت انگیز می باشد که مشاهده آن در غروب آفتاب واقعا تماشایی و فوق العاده است.

امیدواریم از این مقاله در مجله آرگا تحت عنوان معرفی دیدنی های کشور قطر و جاذبه های گردشگری این کشور ثروتمند در دسته جهان گردی لذت برده باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو