محسن سلیمانی: پیگیری اهالی رسانه در معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی و هنری بی‌تاثیر نبود

124

1398/9/16

14:35


محسن سلیمانی گفت: یکی از دلایلی که به معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی و هنری کمک کرده حضور و پیگیری مداوم اهالی رسانه است زیرا اهالی رسانه همیشه صدای ما را به گوش متولیان رسانده‌اند.

محسن سلیمانی: پیگیری اهالی رسانه در معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی و هنری بی‌تاثیر نبود

سرویس تجسمی هنرآنلاین: محسن سلیمانی از اعضای هیات مدیره انجمن گرافیک درباره معاف شدن مالیات فعالیت‌های فرهنگی و هنری گفت: فرهنگ و هنر در همه جوامع مهم است و باید تمام تلاش خود را کنیم تا هنر این مملکت را به جایگاه اصلی خود برسانیم. ما نباید فقط  شعار دهیم بلکه باید در عمل اثبات کنیم که فرهنگ و هنر برای ما با اهمیت است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین کارهایی که مسئولین می‌توانند انجام دهند توجه و حمایت از هنر است و حمایت از هنرمندان تاثیر مثبت خواهد گذاشت. در حیطه کاری ما یعنی هنر گرافیک برای جامعه مهم است زیرا در زندگی همه وجود دارد یعنی زمانی‌که بیداریم و در شهر تردد می‌کنیم و حتی حرف می‌زنیم از گرافیک استفاده می‌کنیم.

محسن سلیمانی در ادامه تاکید کرد: همه اجتماع با گرافیک ارتباط برقرار می‌کنند به همین دلیل گرافیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هنرمندان به خاطر شرایط موجود تحت فشار هستند و اگر مالیات هم به آن‌ها تعلق گیرد مشکلات آن‌ها بیشتر می‌شود در نتیجه باید از مشکلات هنرمندان کم کنیم نه اینکه مشکلات آن‌ها را صد برابر کنیم.

سلیمانی خاطرنشان کرد: مالیات سختی‌های هنرمندان را بیشتر می‌کند البته در رشته‌های دیگر بعضی افراد آثارشان را با قیمت‌های بسیار بالا می‌فروشند ولی این شامل همه هنرمندان نمی‌ شود و درآمد بسیاری از هنرمندان کم است.

وی در پایان گفت: به نظر من هنرمندان که از مالیات معاف شوند امیدوارتر می‌شوند و ما تاثیر آن را در فرهنگ و هنر می‌بینیم.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو