آندره‌آ استراماچونی از ابتدای فصل نسبت به برخی اتفاقات که درون استقلال رخ می‌دهد، چندین بار اعتراض خود را نشان داده و حتی در یکی دو نوبت، به صورت غیر رسمی مسئولان باشگاه را تهدید به ترک ایران کرده است.

این مربی ایتالیایی که با استقلال به صدر جدول رده بندی لیگ برتر هم رسیده، این روزها به خاطر عدم پرداخت مطالبات ۱۱۰ هزار دلاری خود، ناراحت است؛ حتی به همین دلیل امروز تیم را تمرین نداد و برنامه‌های تاکتیکی را به سباستین لتو سپرد.

البته، این تمام مشکلات استراماچونی نیست. وی در این مدت نشان داده در مباحث مالی مماشاتی با استقلالی‌ها ندارد. اکنون هم به دلیل مشکلاتی که در انتقال پول به حسابش به وجود آمده، از مسئولان باشگاه عصبانی است. البته،‌ مربی ایتالیایی به تازگی متوجه شده که باید در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد. گویا قبل از این به وی عنوان شده بود که استقلال در مرحله گروهی این دیدارها حضور قطعی دارد. 

موضوع دیگر که منجر به اختلافات اخیر شده، این است که در هنگام عقد قرارداد با سرمربی ایتالیایی، به وی مشکلات تحریم و انتقال پول به درستی منتقل نشده است. وی بعد از حضور در ایران متوجه شده که استقلال نمی‌تواند دستمزدش را به راحتی و مستقیما به حسابش در ایتالیا منتقل کند. البته، واریز حقوق وی در ماه‌های گذشته توسط شخص ثالث باعث مشکلاتی برای این مربی شده و شاید این اتفاقات باعث شود حسابش در این کشور بسته شود.

این اتفاقات باعث شد تا همسر استراماچونی چند روز پیش ایران را ترک کند. وی در صفحه شخصی خود ابراز امیدواری کرد که مشکل سرمربی فعلی استقلال حل شود تا دوباره به وی در تهران ملحق شود.

 استراماچونی در این مدت که با استقلال همکاری می‌کند، از سوی بانک خود پیام‌هایی دریافت کرده که باید برای انتقال پول توسط افراد مختلف به آنها توضیحاتی را ارائه کند. از طرفی، استقلالی‌ها هم حالا باید 110 هزار دلار به حساب این مربی واریز کنند. مشخص نیست این بار در حالی که استراماچونی در بانک خود دچار مشکل شده، چگونه باید انتقال پول انجام شود.