دیدنی های سیستان و بلوچستان و معرفی جاذبه های تماشایی پنهان این استان

دیدنی های سیستان و بلوچستان و معرفی جاذبه های تماشایی پنهان این استان


منبع: آرگا

132

1398/9/17

12:09


آشنایی با جاذبه ها و دیدنی های سیستان و بلوچستان اطلاعات گردشگری مهمی را در اختیار گردشگران قرار می دهد سفر خاطره انگیز به این منطقه از ایران شما را به دوران گذشته ای از تاریخ می کشاند که می توانید از نزدیک مهم ترین آثار و بناهای تاریخی آن را مشاهده کنید.

سیستان و بلوچستان استانی است که بارها در تاریخ با نام های متعددی عنوان شده است از نام های قدیمی و تاریخی این استان می توان به سکستان، ماساژت، زرنج، سیوستان، نیمروز، سیستن، درانگیانا، زابل، زاول و آریا پلیس اشاره کرد که بارها در کتاب های تاریخی به آن ها اشاره شده است. باید بدانید که دیدنی های سیستان و بلوچستان دارای ارزش تاریخی هستند که به دلیل قدمت بالای این استان می توان چنین جاذبه هایی را مشاهده کرد. برخی از جاذبه های دیدنی این استان با وجود اینکه بسیاری از جاذبه های تاریخی شهرهای سیستان و بلوچستان از چشم گردشگران دور است اما معرفی برخی از این جاذبه ها کمک می کند تا گردشگران بیشتری آن را بشناسند و از آن بازدید کنند. برخی از جاذبه های تاریخی در اطراف این استان و شهرهای مختلف آن به دلیل اینکه گردشگران کمی از آن بازدید داشته اند همواره سالم برجای مانده اند و بکرتر از دیگر جاذبه ها نیز هستند.

 دیدنی های سیستان و بلوچستان را بشناسید:

شاید یکی از جاذبه هایی که در شهرهای مختلف این استان با آن مواجه می شوید قلعه های تاریخی باشند معماری این قلعه ها اغب بسیار مستحکم و تاریخی هستند و از این رو برای گردشگران اعجاب انگیز می باشند. از سوی دیگر طبیعت دیدنی و سرسبز نیز در برخی از مناطق به عنوان یکی دیگر از دیدنی ها و جاذبه های مهم آن محسوب می شود که در فصل های مختلف از سال می توانید دیدنی های متنوعی از آن را نیز مشاهده کنید. در ادامه به شهرهای دیدنی این استان اشاره می کنیم و بیان می کنیم که در هر شهر می توانید چه جاذبه هایی را مشاهده کنید.

 

چابهار:

این شهر بندری در هر فصل دارای جاذبه های دیدنی زیادی است و یکی از دیدنی های سیستان و بلوچستان است که مهم ترین جاذبه های طبیعی و توریستی را در خود جای داده است. با گشت و گزار در این شهر می توانید از سواحل زیبای دریای عمان نیز دیدن کنید زیبایی های این دریا بسیار چشم نواز است چابهار یک منطقه آزاد است و از این رو می تواند برای گردشگران دارای اهمیت باشد زیرا خریدهای خود را به قمیتی مناسب می توانند تهیه کنند. گشت و گزار در بازارهای چابهار برای هر فردی لذت بخش است  در راهنمای سفر به چابهار از دیگر مکان های دیدنی چابهار می توان به مقبره سید غلام رسول، مسجد تیس، انجیر معابد، درخت مکرزن، کوه های مینیاتوری، جنگل حرا، گل افشان و قلعه تیس اشاره کرد.

 دیدنی های معروف سیستان و بلوچستان

زاهدان:

شهری مهم که پایتخت این استان و یکی از دیدنی های سیستان و بلوچستان محسوب می شود تفرجگاه های این شهر اغلب مدرن هستند و گردشگران می توانند از جاذبه های دیدنی همچون پارک ملی و مجتمع های فرهنگی دیدن کنند. در بسیاری از رستوران های این شهر غذاهای محلی نیز سرو می شود که تجربه آن می تواند لذت بخش باشد موزه مردم شناسی نیز می تواند یکی دیگر از ددنی های سیستان و بلوچستان در زاهدان باشد. افرادی که دوست دارند از بناهای تاریخی این شهر دیدن کنند می توانند به سراغ بناهایی همچون بازارچه پست و ساختمان پست بروند که یکی از دیدنی های زاهدان هستند.

دیدنی های جذاب سیستان و بلوچستان

خاش:

با آمدن نام خاش بیشتر گردشگران به یاد قلعه تاریخی و دیدنی حیدرآباد می افتند این قلعه از دوران اسلام برجای مانده است و خیلی از افراد قدیمی خاطره ها و افسانه های زیادی از این قلعه عنوان کرده اند. در سمت دیگر از خاش می توانید به سراغ قلعه نیمه آتشفشان تفتان بروید دامنه این کوه محلی برای طبیعت گردی با خانواده است که به دلیل فضا آرام شما را از شلوغی دور نگه می دارد و یکی از دیدنی های سیستان و بلوچستان است.

دیدنی های سیستان و بلوچستان

سراوان:

این شهر با وجود نخل های قدیمی شناخته می شود نخلستان های عظیم و وسیعی که در این شهر وجود دارد جذابیت زیادی به آن بخشیده است و به دلیل وجود سنگواره های متعدد این منطقه را یکی از مناطق مهم سنگواره ای ایران می دانند. بازدید از سفال کلپورگان، تپه مهتاب خزانه، تپه روباهک، قلعه سیب، تپه میل مارد، کشتگان، سنگ نگاره های کوه مهرگان و دره نگاران در کنار سایر دیدنی های سیستان و بلوچستان دارای جذابیت است.

 دیدنی های مهم سیستان و بلوچستان

نیکشهر:

از مهم ترین محوطه های باستانی در طول تاریخ که در این شهر واقع شده است می توان به محوطه نیکشهر اشاره کرد که در خود مهم ترین قلعه های تاریخی همچون قلعه چهل دختران، قلعه قصر قند و قلعه نیک شهر اشاره کرد. جاذبه های طبیعی واقع در نیکشهر نیز برای علاقه مندان و گردشگران جذاب هستند و یکی دیگر از دیدنی های سیستان و بلوچستان محسوب می شوند.

 دیدنی های تاریخی سیستان و بلوچستان

زابل:

یکی دیگر از شهرهای مهم سیستان و بلوچستان شهر دیدنی زابل است که یک بنای تاریخی و باستانی ارزشمند با نام شهر سوخته در آن واقع شده است این مجموعه تاریخی دارای آثار ارزشمندی است که در هیچ جای دنیا نظیر آن را نخواهید قدمت تاریخی این بنا به قدری بالا و ارزشمند است که بسیاری از گردشگران در سفر خود به دیدنی های سیستان و بلوچستان از این بنا نیز دیدن می کنند.

 دیدنی های مخصوص سیستان و بلوچستان

جاذبه های توریستی و گردشگری در سیستان و بلوچستان تنها به این جاذبه ها ختم نمی شود شما با سفر به این استان می توانید از شهرهای مختلف و مهم آن دیدن کنید که هر یک دارای جاذبه های دیدنی متنوعی هستند. از سوی دیگر هر یک از شهرستان های این استان نیز دارای روستاهای متعددی هستند که آن ها نیز جاذبه های طبیعی و تاریخی متعددی و دسته ای دیگر از دیدنی های سیستان و بلوچستان را در خود جای داده اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو