لوریس چکناواریان: هنرمند سرباز فرهنگ است و نباید مالیات بدهد

127

1398/9/17

12:43


آهنگساز و رهبر ارکستر می‌گوید اگر به هر دلیلی معافیت مالیاتی هنرمندان استمرار نداشته باشد، آن‌ها از این که کسانی قدر هنر و هنرمند را نمی‌دانند، متأسف و ناامید می‌شوند.

لوریس چکناواریان: هنرمند سرباز فرهنگ است و نباید مالیات بدهد

سرویس موسیقی هنرآنلاین: لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر ارکستر درباره معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ و هنر که این روزها بحث‌های زیادی در مورد آن مطرح است، به هنرآنلاین گفت: در دنیا فرهنگ حرف اول را می‌زند و کسی که به فرهنگ خدمت کند در حقیقت به مردم خدمت کرده است. زندگی هنرمند سخت است و اهالی هنر کار سختی دارند و ممکن است در این راه متحمل رنج‌های زیادی شوند

او ادامه داد: در چنین شرایطی مالیات گرفتن از هنرمندان کار درستی نیست. خیلی خوشحالم که قانون معافیت مالیاتی هنرمندان تصویب شده و اجرا می‌شود چون واقعاً همان‌طور که گفتم هنر جز لاینفک زندگی آدم‌هاست و فرهنگ نیز با آن گره خورده است و هر چیزی که به سهل‌تر شدن آن کمک کند خوب است. هنرمندان دنیا با هنر خود حرف می‌زنند و همه زندگی‌شان با هنر گره خورده و شکل گرفته است.

چکناواریان افزود: درآمد خیلی از هنرمندان تنها از راه هنر است. آن‌ها عموماً درآمد دیگری ندارند و شاید در موقعیت‌هایی قرار بگیرند که مدت‌های طولانی درگیر یک پروژه یا یک اثری هنری باشند و درآمدی نداشته باشند. کسی که چنین شرایطی را تجربه می‌کند، قطعاً نباید مالیات پرداخت کند و تداوم معافیت مالیاتی هنرمندان جزو بهترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای اهالی هنر در ایران رخ بدهد.

این رهبر ارکستر در پایان گفت: به نظر من اگر به هر دلیلی این قانون استمرار نداشته باشد ما هنرمندان از این که قدر هنر و هنرمند را نمی‌دانند، متأسف و ناامید می‌شویم. هنرمند سرباز فرهنگ مملکت خودش است که در راه زندگی و مردمش حتی جانش را می‌دهد. به نظر شما سرباز فرهنگ و سرباز کشور مالیات می‌دهد؟ حتی باید به هنرمندان کمک شود تا این که از آن‌ها چیزی دریافت شود. چیزی که به اسم مالیات یا همان پولی که قرار است از یک هنرمند کسب شود، گناه است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو