آشنایی با معنای اسم نایریکا و میزان استفاده از این اسم در ایران

آشنایی با معنای اسم نایریکا و میزان استفاده از این اسم در ایران


منبع: آرگا

603

1398/9/18

02:44


نایریکا نامی فارسی و دخترانه به معنای برگزیده و پسندیده می باشد و در حال حاظر این نام قابلیت ثبت در اداره ثبت احوال را ندارد، برای آشنایی بیشتر با اسم نایریکا در ادامه این بخش همراه ما شوید.

اسم نایریکا به عنوان یک نام دخترانه جدید و امروزی می باشد که ممکن است عده ای از خانواده هایی که صاحب نوزاد دختر شده اند، علاقمند به انتخاب این نام برای فرزند دلبندشان باشند، در ادامه اطلاعات بیشتری از این اسم ایرانی در اختیارتان قرار می دهیم.

انتخاب نام نیکو یکی از وظایف پدر و مادر در قبال فرزندان بوده، ضمن اینکه تاثیر زیادی در اعتماد به نفس آنها و نیز شکل گیری شخصیت شان در آینده دارد، در مطالب قبلی به معرفی بسیاری از نام های دخترانه و پسرانه ایرانی و زیبا پرداخته ایم، حال در این مقاله قصد داریم شما را با معنای اسم نایریکا و میزان استفاده آن در ایران آشنا نماییم، بنابراین پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا پایان مطالعه نمایید.

اسم نایریکا

معنای اسم نایریکا

اسم نایریکا یک نام زیبای پارسی برای دختران و به معنای برگزیده و پسندیده می باشد، اما هم اکنون این نام جزو نام های مجاز در فهرست اسامی سازمان ثبت احوال نمی باشد. در کتاب اوستا زرتشتیان این نام به عنوان زنی وفادار و خوب معنا شده است. ابجد کبیر اسم نایریکا برابر با ۲۹۲ بوده و ابجد صغیر آن ۴۰ می باشد.

عکس نوشته نایریکا

از آنجا که در جامعه کنونی اغلب افراد به دنبال انتخاب اسامی خاص و منحصر به فرد برای فرزندانشان می باشند، بنابراین در این مطلب قصد داریم نام نایریکا که از جمله اسم های جذاب و زیبای دخترانه است را معرفی نماییم، در ادامه با میزان استفاده از این نام در ایران و نیز اسامی مشابه با این اسم جذاب آشنا می شوید.

نایره، اسمی دخترانه به معنای شعله آتش و به هر چیری که دارای نیرومندی و شدت باشد، مثل جنگ، فتنه و خشم و نیز در قدیم مجازا به معنای فتنه و آشوب بوده است.

نائیریکا، نامی ایرانی اوستایی و از ریشه کلمه نایریک است که در معنای زن مبارز، جنگجو، همسر دوست و نیکوکار می باشد، در قدیم بسیاری از زنان در میدان های جنگ حضور پیدا می کردند و می جنگیدند.

نام نایریکا

عده ای از افراد در هنگام انتخاب نام برای فرزند تازه متولد شده خود به دنبال انتخاب اسامی مذهبی، پیامبران و بزرگان دین می باشند، برخی اسم گل های زیبا و معروف همچون رز، بنفشه، نرگس، نسترن، لاله، شقایق و … را می پسندند، بعضی نیز ترجیح آنها انتخاب نام های خاص و متفاوت می باشد؛ اسم نایریکا یکی از اسامی خاص دخترانه می باشد، در اینجا انواع اسامی مشابه این نام برای دختران و پسران ایرانی را به اشتراک گذاشته ایم.

نام های پسرانه مشابه نایریکا

نیکان، ناهیرا، نورهان، نهاد، ندیم، نویان، نامدار، نستار، نوشیار، نیهاد، نیوان، نیما، نامی، نایب، نادر، ناصر، نامور

نام های دخترانه مشابه نایریکا

نادیا، ناردانا، نارملا، نارمیلا، ناریا، نازانتا، نازیلا، نانیسا، نارسیس، ناریکا، نارینا، ناردانا، نادین، نیلا، نورا، نازنین، نیکا، نارگل، ناریا، نارین، نازی، نازیار، نازیلا، نانسی، نانیسا، نگارا، نگینا، نجلا، نوژان، نوشا، نهال، نیلیا

اسم نایریکا+عکس

در صورتی که می خواهید نامی نیکو و زیبا برای فرزندان خود انتخاب نمایید، بسیاری از نام های اصیل ایرانی انتخاب شایسته ای هستند، همچنین، بهتر است از قبل فهرستی از زیباترین نام های مورد علاقه تان که مورد تایید سازمان ثبت احوال است را تهیه کنید، سپس برای ثبت اسم فرزند دلبند خود اقدام کنید. در صورت تمایل برای خواندن موضوعات مرتبط ارائه شده در مطالب قبلی می توانید به قسمت اطلاعات عمومی مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو