زیباترین مکان های دیدنی لرستان که در سفر به این منطقه حتما باید ببینید

زیباترین مکان های دیدنی لرستان که در سفر به این منطقه حتما باید ببینید


منبع: آرگا

183

1398/9/18

12:10


لرستان، منطقه تاریخی و فرهنگی در ایران که دارای قدمتی طولانی است این استان دارای جاذبه های دیدنی با ارزشی است گردشگران و علاقه مندان در سفر خود به این استان می توانند از بناهای تاریخی، طبیعی و مکان های دیدنی لرستان دیدن کنند همچنین برای اقامت می توانند هتل های به روز را انتخاب کنند.

استان لرستان همیشه زبان زد مردم ایران بوده و هست استانی با آدم ها و علایق متفاوت که می تواند جالب باشد این استان دارای آبشار ها و مکان های تاریخی هیجان انگیزی است که در دل شهرهای خود جای داده است تا سالانه بتواند پذیرای توریست ها و گردشگران زیادی از تمامی نقاط کشور باشد. مکان های دیدنی لرستان بسیار متنوع و جذب هستند این استان دارای دیدنی هایی همچون دریاچه، مکان های فرهنگی و تاریخی است که گردشگران زیادی را جذب می کند. امامزاده ها که یکی از اماکن تاریخی و فرهنگی هستند و به لحاظ معنوی برای افراد دارای ارزش می باشند جزء دیدنی های این استان به شمار می آیند که اغلب آن ها در روستاهای اطراف واقع شده اند و زائران زیادی را پذیرا هستند. زیارت امامزاده آرامش خاصی را برای شما به ارمغان خواهد داشت از سوی دیگر می توانی طبیعت دیدنی روستاهای اطراف را نیز نظاره گر باشید و از دیدن آن ها نهایت لذت را ببرید.

مکان های دیدنی لرستان برای علاقه مندان:

در این بخش از تازه های آرگا می خواهیم شما علاقه مندن و عزیزان را با دیدنی های معروف و شناخته شده ای از لرستان آشنا کنیم از مهم ترین شهرهای این استان شهر دیدنی خرم آباد است که بیشتر جاذبه های توریستی را در خود جای داده است و توصیه می شود مکان های دیدنی خرم آباد بیشتر بشناسید حتما در سفر خود به این شهر با صفا بروید.

قلعه فلک الافلاک:

ما در این مطلب برای نخستین معرفی به سراغ قلعه فلک الافلاک می رویم این قلعه به عنوان نماد شهر خرم آباد در استان یکی از مکان های دیدنی لرستان می باشد که یکی از معروف ترین جاذبه های استان شناخته می شود این قلعه جز یادگارهای دوره ی ساسانیان است که معنی این قلعه سپهر سپهران است ولی بعضی از مردم به آن دوازده برجی و دژ شاپور نیز می گویند این قلعه بر بلندای تپه ای در خیابان امام (ره) خرم آباد به گونه ای قرار گرفته که هم خرم آباد و رودخانه را از بلندای آن می توان دید و لذت برد هدف از ساخت و استفاده از این قلعه در دوره ی ساسانیان نظامی بوده که اکنون بخش های دیدنی مختلفی از جمله باستان شناسی و موزه مردم شناسی در آن وجود دارد و با پرداخت بلیط ۵ هزار تومانی می توانید از این قلعه زیبا دیدن کنید.

قلعه تاریخی لرستان

بام لرستان:

بام لرستان در شرق خرم آباد می تواند جای مناسبی برای تفریح باشد و یکی از مکان های دیدنی لرستان است که رفتن به آن در تاریکی شب خالی از لطف نیست بامی که در ارتفاعات آن می توان زیبایی های شهر و اتوبان ها را سکوت و آرامش دید و لذت برد این جاذبه دیدی استان لرستان یکی از بزرگترین مجتمع تفریحی های غرب کشور است که همیشه در تابستان یکی از مکان های تفریحی از لحاظ توریست و گردشگر را دارا می باشد بام لرستان همیشه از بهترین و مطلوب ترین هوا برخوردار است.

دیدنی های زیبای لرستان

آبشار زیبای بیشه:

یکی از مکان های دیدنی لرستان این آبشار است آبشاری که ارتفاع آن به ۴۸ متر می رسد و بین جنگل های بلوط چشم انداز فوق العاده ای دارد شما می توانید با رفتن به شهرستان دورود استان لرستان یکی از قشنگ ترین آبشار های کشور را پیش چشمانتان ببینید و از آن لذت ببرید همچنین مسیر جاده ای خرم آباد به دورود و بیشه دارای طبیعتی سبز و فوق العاده است که نمی توان از آن چشم پوشید پس اگر قصد سفر به استان لرستان را دارید هرگز از آبشار زیبای بیشه غافل نشوید. با سفر به لرستان و این آبشار می توانید آبشارهای لرستان را بهتر بشناسید.

آبشار لرستان

دره شیزر:

دره شیرز مکانی فوق العاده و حیرت انگیز در استان لرستان است که سکوت و صدای آرامش بخش گذر آب از آن موجب شده که مردم لرستان آن را یکی از بهترین های استان خود بدانند دره ای با درختان تنگه همراه با صخره های تیز که در خود آبشار های کوچک و بزرگی را در خود جای داده است. طبیعت زبای جنگلی این منطقه با وجود درختانی چون انگور، گلابی و انجیر چشم نوازتر شده است از سوی دیگر تماشای بناهای تاریخی همچون غارها بر جذابیت این دره زیبا افزوده است این دره یکی دیگر از مکان های دیدنی لرستان است.

دیدنی های استان لرستان

دریاچه کیو:

این دریاچه یکی از زیبایی ها و مکان های دیدنی لرستان است که می توان به آن اشاره کرد و یکی از جاذبه های پر طرفدار و مکان های یددنی لرستان است آب های این دریاچه از مخمل کوه سرازیر می شود و یکی از دریاچه های پر آبی است که کبود رنگ می باشد برای بازدید از این دریاچه می توانید رد فصل های گرم سال سفر خود را برنامه ریزی کنید تا بتوانید از جاذبه های تفریحی همچون قایق سواری در این دریاچه لذت ببرید.

جاذبه های لرستان

آبشا نوژیان:

این آبشار مرتفع در فاصله ۳۸ کیلومتری از خرم آباد  واقع شده است و یکی از مکان های دیدنی لرستان به شمار می آید این آبشار دارای ۹۵ متر ارتفاع است در فصل بهار این آبشار بستری پر آب دارد به همین خاطر در اطراف این آبشار شاهد رشد گیاهان دارویی زیادی هستید که چیدن آن ها برای خیلی از افراد لذت بخش و سرگرم کننده است.

آشنایی با مکان های دیدنی لرستان

دریاچه گهر:

چشم اندازهای دیدنی و مکان های دیدنی لرستان تنها به این جاذبه ها ختم نمی شود در این استان می تواندی از دریاچه دیدنی گهر نیز دیدن کنید که در میان کوه های اشترانکوه واقع شده است آب این دریاچه شفاف و بلوری است و با وجود رویش لاه های واژگون و شقایق ها می توان آن را به بهشت گمشده ایدر ایران بدل نمود. به لحاظ زیست بومی این منطقه دارای گونه هایی از گیاهان همچون زالزالک، ارژن، انار و سیب است همچنین حیوانات وحشی که در این منطقه زندگی می کنند شامل بز، آهو، شاهین و قوچ هستند جالب است بدانید شفافیت این دریاچه به حدی است که می توان ماهی های درون آن را مشاهده کرد.

دریاچه لرستان

خانه تاریخی ابو:

اگر از علاقه مندان به جاذبه های تاریخی و مکان های دیدنی لرستان هستید می توانید به این بنا بروید خانه ای که یک آخوند در آن سکونت داشته است حیاط دلنشین و با صفایی که در این خانه می بینید نشان دهنده سیک زندگی گذشتگان است نمای ساختمان و معماری آن نیز یکی دیگر از جذابیت هایی است که در این بنای ارزشمند می توانید مشاهده کنید.

جاذبه تاریخی لرستان

در این بخش با جاذبه های توریستی و مکان های دیدنی لرستان بیشتر آشنا شدید علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ها به سایت هی گردشگری نیز مراجعه نمایند. معرفی خانه معلم های لرستان برای گردشگران می تواند بسیار کمک کننده باشد آن ها می توانند با سفر به لرستان برای اقامت خود از این خانه معلم ها با قیمت های مناسب استفاده کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو