برای تغییر عادت خواب کودک چه کنیم؟

منبع: فرزند

172

1398/9/18

17:44


برای تغییر عادت خواب کودک چه کنیم؟

همانطور که می‌دانید خواب، بخش مهمی از زندگی یک کودک را تشکیل می دهد. چرا که به رشد ذهنی و جسمی او کمک می کند.

برخی از کودکان به دلایل مختلفی نیازمند تغییر در ساعت خواب هستند.

دلیل تغییر عادت خواب کودک، کاملاً با بهداشت خواب مرتبط است. اگر کودکی دارید که به هر دلیلی ساعت خواب نامنظمی دارد، این مطلب از سایت نی نی مونه را دنبال کنید، تا برای بهبود آن تدبیری بیندیشید.

جمع کردن اسباب بازی‌ها برای تغییر عادت خواب کودک

مهم‌ترین عوامل حواس پرت کننده جهت عدم به رختخواب رفتن یک کودک، وجود عوامل حواس پرت کننده در محیط است. کودکی که بتواند با درک زمان مناسب خواب کنار آید، در طول روز بعد شادابی و انرژی بیشتری خواهد داشت.

به همین سبب شما می توانید تمامی وسایل و اسباب بازی هایی را که او دوست دارد، از مقابل چشمانش جمع کنید. البته نباید واکنش عجیبی در روزهای بکارگیری این حرکات از خود نشان دهید، تا کودکتان کم کم با موضوع کنار بیاید.

انتخاب غذای مناسب و کارهای قبل از خواب کودک

برای تغییر عادت خواب کودک بهتر است از غذاهایی استفاده شود، که آرامش جسمی و ذهنی را برای او به همراه دارند. استفاده از شیر گرم قبل از ساعت معلوم یکی از جمله موارد موثر برای کمک به کودک جهت به خواب رفتن است.

همچنین تعریف کردن قصه یا به حمام بردن می تواند رفته رفته شرایط تغییر عادت خواب کودک را بهبود ببخشد. پوشاندن لباس مخصوص خواب نیز برای کودکان جالب است، و به درک بهتر آنان جهت زمان مشخص خوابیدن و بیدار ماندن کمک خواهد کرد. همچنین بهتر است از قرار دادن تلویزیون و وسائل مشابه در اتاق او خودداری کنید.

عدم ایجاد حالت اجبار برای خواباندن کودک

مهمترین مسئله ای که در رعایت بهداشت و تغییر عادت خواب کودک مهم است، عدم ایجاد حالت اجبار برای اوست. هیچ آدم بالغی از اجبار لذت نمی برد؛ و یک کودک هم از این مسئله مستثنی نیست.

اگر بعد از امتحان کردن تمامی موارد مذکور کودک شما همچنان بیدار ماند، می توانید به او زمان مشخصی در حد نیم ساعت اختصاص دهید تا به کارهایی که دوست دارد مشغول شود. سپس بعد از این مدت، چراغ ها را خاموش کنید و او را به بستر هدایت کنید. برنامه رفتن به رختخواب کودک باید ۳۰ الی ۴۵ دقیقه طول بکشد.

منبع: آوینامگ

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو