ماسک براق کننده صورت | آموزش ماسک صورت

منبع: آسان طب

255

1398/9/18

19:32


ماسک براق کننده صورت یکی از دسته های ماسک صورت است که فواید زیادی برای صورت دارد. ما میتوانیم از مواد گیاهی و طبیعی هم این ماسک ها را تهیه کنیم. خب ماسک های دست ساز گیاهی هم عوارضی ندارد و هم مقرون به صرفه است.

ماسک براق کننده صورت

– لوسیون بادرنجبویه

به گزارش مجله پزشکی آسان طب شما میتوانید با کمک گیاه بادرنجبویه یک ماسک براق کننده صورت در منزل تهیه کنید. برای تهیه این ماسک باید پنج قاشق غذاخوری الکل سفید را با همان مقدار گلاب و عرق بادرنجبویه ترکیب کنید. وقتی این مواد حسابی مخلوط شدند به آن یک قاشق غذاخوری گلیسیرین اضافه کنید.

حال مواد بالا را حسابی هم بزنید تا کامل به خورد هم بروند. برای استفاده از این ماسک ابتدا صورتتان را بخور دهید و سپس ماسک را با پنبه روی صورتتان بمالید. بعد از ده دقیقه میتوانید ان را با اب سرد شست و شو دهید.

– ماسک روغن بادام و پرتقال

ماسک روغن بادام و پرتقال یک ماسک میوه پر خاصیت است که موجب براقیت و شفافیت صورت می شود. برای تهیه این ماسک کافیست یک زرده تخم مرغ، یک قاشق مربا خوری آب پرتقال و یک قاشق مربا خوری روغن بادام  را حسابی ترکیب کنید تا ماسک تان اماده شود. سپس ان را به صورت مالیده و پس از بیست دقیقه صورتتان را شست شو دهید.

– ماسک ماست و نشاسته برای روشن کردن پوست

برای روشن کردن پوست باید از ماسک ماست و نشاسته کمک بگیرید. برای اینکار شما میتوانید یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب را با یک قاشق چایخوری پودر نشاسته مخلوط کنید تا ماسک تان درست شود. سپس آن را روی پوست تان بمالید. یک ربع تا 20 دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب سرد شست و شو دهید.

بیشتر بخوانید:

روغن براق کننده پوست صورت

– ماسک عسل

ماسک براق کننده صورت

ماسک عسل یکی از مهمترین ماسکهای صورت است که فواید خیلی زیادی برای پوست دارد. طبق آموزش ماسک صورت عسل شما باید یک قاشق مرباخوری عسل را با نصف قاشق چایخوری پودر بادام مخلوط کنید. این مخلوط را باید روی حرارت کتری قرار دهید تا عسل حالت روان بگیرد. انگاه این ماسک را روی صورت گذاشته و وقتی که خوب خشک شد ان را با اب ولرم بشویید.

– ماسک پرتقال و شیر

برای تهیه این ماسک باید پوست پرتقال را خشک کرده و سپس پودرش کنید. انگاه مقداری شیر به آن اضافه کرده تا  مایعی چسبناک شود. انگاه این ماسک را روی پوست صورتتان بمالید و کمی صبر کنیم. در نهایت میتوانید با اب ولرم ان را شست و شو دهید.

-ماسک موز و عسل

برای تهیه ماسک صورت موز و عسل برای روشن کردن پوست باید یک موز کوچک رو له کنید. در مرحله بعدی  2 قاشق خامه ترش و یک قاشق عسل به ان بیافزایید.

انگاه مخلوط را حسابی هم بزنید تا ترکیب یک دستی بدست اید. اکنون ماسک صورت شما اماده است. ان را با ارامش به پوست زده و بعد از مدتی با اب ان را بشویید.

– ماسک آرد نخود، شیر، آبلیمو و زردچوبه

آرد نخود برای روشن کردن پوست فواید زیادی دارد. برای تهیه این ماسک صورت باید آرد نخود را با کمی زردچوبه، مقداری شیر و مقداری آبلیمو مخلوط کنید و  حسابی ان را هم زده  تا به ماده ای چسبناک تبدیل شود. سپس ماسک را روی صورتتان بگذارید تا خشک شود.پس از ان میتوانید کم کم صورتتان را بشویید.

1/5 ( 1 نظر )
برچسب ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو