عوامل کاهش دهنده میل جنسی (2)

منبع: نی نی بان

155

1398/9/20

11:45


نی نی بان: دومین مطلب از بسته مدیریت روابط جنسی در تعطیلات شما را با عواملی آشنا می کند که مهم ترین کاهش دهنده های میل جنسی میان همسران هستند.

عوامل کاهش دهنده میل جنسی (2)


1. استرس

در طول دورانی که دچار استرس هستیم، کارهای زیادی کرده و احساسات مختلفی را هم تجربه می کنیم اما مسلما این احساسات هیچ ربطی به برقراری رابطه زناشویی ندارد. متأسفانه استرس به طرق مختلف روی میل جنسی در زنان و مردان تأثیر می گذارد و باعث کاهش آن می شود. البته استرس در محیط کار، زندگی خانوادگی و... برای هر کسی پیش می آید و تقریبا غیر قابل اجتناب است، پس باید یاد بگیرید که چطور آن را مهار کنید که روی زندگی زناشویی تان تأثیر منفی نگذارد.
 
2. مشکل با همسر
وقتی با همسرتان دعوا کردید، جر و بحث و اختلاف نظر داشتید و یا احساس می کنید که از هم دور شده اید، طبیعی است که تمایل چندانی هم به برقراری رابطه زناشویی نداشته باشید. بنابراین اول اختلافات را در کنار هم یا با کمک مشاور حل کنید و بعد تلاش کنید که سر و سامانی به زندگی زناشویی تان بدهید.
 
3. خواب ناکافی
اگر احساس می کنید که میل جنسی تان به تازگی کم شده و تمایلی به داشتن رابطه زناشویی ندارید، احتمالا دلیلش این است که به اندازه کافی نمی خوابید. شاید خیلی دیر به رخت خواب می روید یا خیلی زود از خواب بیدار می شوید یا شاید در به خواب رفتن مشکل دارید و کیفیت خواب تان پایین است. گاهی اوقات چاقی و در نتیجه آپنه خواب نیز روی رابطه زناشویی تأثیر گذاشته و تمایل شما را برای نزدیکی با همسرتان کم می کند. اگر نمی توانید مشکل خواب تان را با استفاده از نسخه های خانگی و نوشیدنی های گیاهی حل کنید، هر چه سریع تر به دکتر مراجعه کنید تا زندگی زناشویی تان لطمه نخورد.
 
4. بچه دار شدن
اشتباه نکنید به محض اینکه باردار شوید یا زایمان کنید، میل جنسی تان کم نمی شود اما داشتن بچه یکی از عوامل مهمی است که روی کیفیت و کمیت روابط زوجین تأثیر می گذارد. برای اینکه رابطه تان را بهبود ببخشید گاهی اوقات بچه ها را به خانه والدین تان بفرستید یا اگر کودکتان در دوره نوزادی و شیرخوارگی است، در مواقعی که خواب است با همسرتان رابطه داشته باشید.
 
5. داروها
بعضی از انواع داروها هستند که می توانند روی میل جنسی در زنان و مردان تأثیر بگذارند. از جمله این داروها می توان به داروهای ضدافسردگی، داروهای ضد فشار خون، داروهای ضد بارداری، داروهای شیمی درمانی، داروهای ضد ایدز و فیناستراید اشاره کرد. البته معنی اش این نیست که اگر در حال حاضر یکی از این داروها را مصرف می کنید، باید استفاده از آن را قطع کنید. توصیه ما این است که برای بازگشت میل جنسی با پزشک تان درباره نوع درمان و تغییر احتمالی داروهای مصرفی تان مشورت کنید.
 
6. نارضایتی از ظاهر و اندام
اگر از ظاهر و اندام خود راضی نیستید ممکن است به مرور دچار کاهش میل جنسی شوید و دل تان نخواهد که با همسرتان رابطه زناشویی داشته باشید. پس بهتر است از همین امروز ورزش و فعالیت بدنی را شروع کنید، اگر چاق هستید شروع به کاهش وزن کنید و بیشتر برای پوست و موی خود وقت بگذارید.
 
7. چاقی
چاقی به شدت با کاهش میل جنسی مرتبط است چرا که هم عملکرد شما را در طی رابطه زناشویی تحت تأثیر قرار می دهد و هم میزان لذتی را که از نزدیکی با همسرتان می برید کم کرده و همچنین روی عزت نفس شما نیز تأثیر منفی می گذارد.
 
8. کاهش هورمون تستوسترون
یکی از مهم ترین عواملی که بر میل جنسی مردان تأثیر می گذارد هورمون تستوسترون است که با افزایش سن ترشح آن کاهش پیدا می کند.
 
9. افسردگی
افسردگی می تواند مانع از لذت بردن شما از خیلی از وجوه زندگی شود و رابطه زناشویی یکی از آنهاست. بنابراین اگر به هر دلیل افسرده هستید سریع تر راهی برای درمانش پیدا کنید. علاوه بر این داروهای ضد افسردگی هم می توانند روی میل جنسی تأثیر منفی بگذارند که اگر چنین حالتی را تجربه می کنید باید با پزشک معالج تان مشورت کنید.

اگر می خواهید درباره مدیریت روابط جنسی در تعطیلات بیشتر بدانید، ادامه مطالب این بسته را در این صفحه ببینید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو