سرم مو چیست؟ + روش استفاده و معرفی بهترین مارک سرم مو

سرم مو چیست؟ + روش استفاده و معرفی بهترین مارک سرم مو


منبع: زیبامون

491

1398/9/20

12:37


برای آشنایی بیشتر با سرم مو، طرز استفاده از آن و بهترین برندهای سرم مو حتما این بخش از زیبامون دات کام را بخوانید.

سرم مو چیست؟ + روش استفاده و معرفی بهترین مارک سرم مو

احتمالا شما هم تا حالا تبلیغاتی که در رابطه با یک محصول خاص هست و نشون میده که خیلی سریع و راحت موهای خشک و وز شده رو به موهای صاف، نرم و ابریشمی تبدیل می کنه رو دیدید. در زندگی مدرن امروزی و مشغله های فکری و جسمی ای که برای همه وجود داره، استفاده از چنین محصولی که تاثیرات فوری بر روی موها داره می تونه خیلی فوق العاده و عالی باشه!

ما در این بخش از زیبامون دات کام به معرفی سرم مو، طرز استفاده از سرم مو و بهترین برندهای سرم مو پرداخته ایم! در ادامه با ما همراه باشید و اطلاعات خودتون رو در رابطه با این محصول پر کاربرد افزایش بدید. شاید سرم مو همون محصول فوق العاده ای باشه که شما به دنبالش هستید!

 

سرم مو چیست؟

سرم مو محصولی مبتنی بر سیلیکون هست که یک لایه محافظ بر روی کوتیکول های مو ایجاد می کنه و باعث مراقبت از ساختار موها میشه و سطح موها رو پوشش میده. امروزه انواع مختلفی از سرم مو با برندهای متنوع در دسترس هست اما تا وقتی که از یک یا چند سرم مو استفاده نکرده باشید، نمی تونید خوب یا بد بودن سرم مو از برندهای مختلف رو تشخیص بدید!

 

برندهای مختلف سرم مو

 

استفاده از سرم مو رو می تونیم به عنوان یک مرحله از روتین مراقبت از مو معرفی کنیم که این محصول مانع از گره خوردن موها و به هم ریختگی حالت و مدل موها میشه و لطافت، نرمی و درخشش خوبی رو هم برای موها ایجاد می کنه.

یک سرم مو خوب باید از موها در برابر تابش نور خورشید، آلودگی ها و گرد و غبار محافظت کنه،

 

سرم مو چه کاربردی دارد؟

یکی از کاربردهای اصلی سرم مو این هست که موها را شاداب تر و درخشان تر کنه و مانع از ایجاد گره و به هم خوردگی در موها بشه. بیشتر افراد از سرم مو به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر موهای خشک و آسیب دیده استفاده می کنند این درحالی هست که برخی دیگر از این سرم موها برای محافظت از مو در برابر نور خورشید، واکنش های شیمیایی ناشی از استفاده از محصولات شیمیایی و ... مصرف می کنند.

 

سرم مو مرغوب

 

سرم مو باید بر روی موهای شسته شده و تمیز استفاده شود

برخلاف شامپو ها و نرم کننده ها، سرم مو یک منبع تغذیه ای خیلی خوب برای موها هست و به همین دلیل هست که توصیه میشه که از سرم مو بر روی موهای تمیز و شسته شده استفاده کنید.

 

طرز استفاده از سرم مو چگونه است؟

 

روش استفاده از سرم مو

 

اولین و مهم ترین نکته ای که باید در رابطه با استفاده از سرم مو بدونید این هست که باید این محصول رو فقط بر روی قسمتی از مو بزنید که به سرم مو نیاز داره. به طور کلی انتها و ساقه مو به مواد تقویت کننده و محافظت کننده بیشتری نیاز داره پس توصیه میشه که حتما سرم مو رو به انتهای مو بزنید. البته به این موضوع هم توجه داشته باشید که سرم مو حتما باید بر روی موهای تمیز و مرطوب استفاده بشه.

با توجه به اندازه و حجم موها، چند قطره از سرم مو را در کف دست بریزید، دستها رو روی هم مالش بدید و بعد سرتون رو به سمت پایین بگیرید و قسمت انتهایی مو ها رو به سرم مو آغشته کنید.

در مرحله بعد موها رو به عقب ببرید، چند قطره دیگر از سرم مو بردارید، و با حرکات ملایم انگشتای دست، پوست سر رو هم کمی با سرم مو ماساژ بدید.

در انتهای کار هم بهتره دوباره چند قطره دیگر از سرم مو رو بردارید و به روی موها بمالید تا تاثیر سرم مو به حداکثر برسه.

بعد از اینکه سرم مو را به تمام قسمت ها مو آغشته کردید باید موها رو به سمت پایین شونه بکشید. در هنگام شونه کردن موها به راحتی متوجه خواهید شد که موهاتون نرم شده و هیچگونه گره خوردگی در موها وجود نداره. بعد از سرم زدن به موها، لازم هست که بالافاصله موهاتون رو با سشوار خشک کنید.

 

نکات ضروری در رابطه با استفاده از سرم مو

اگر قرار هست برای اولین بار از سرم مو استفاده کنید، لازمه به چند نکته ضروری و مهم در رابطه با استفاده از سرم مو توجه داشته باشید. این نکات عبارتند از:

 

  1. سعی کنید سرم مو رو از یک برند معتبر و با کیفیت خریداری کنید. اگر چه ممکنه محصولی که از برند معروف خریداری می کنید کمی گران قیمت باشه اما نتیجه استفاده از این محصول بسیار بهتر بوده و کمک می کنه تا موهاتون سالم تر و درخشان تر بشه.

 

  1. در هنگام استفاده از سرم مو دقت داشته باشید که پوست سر رو بیش از حد ماساژ ندید و پوست سر رو به آرومی و  فقط با استفاده از نوک انگشتای دست و یا موها ماساژ بدید.

 

  1. اگر احساس می کنید موهاتون بعد از استفاده از سرم مو، به شکل غیر طبیعی خشک میشه، لازم هست که مارک سرم مو خودتون رو تغییر بدید. ممکنه این مارک از سرم مو برای موهای شما مناسب نباشه.

 

سرم مو

 

  1. استفاده بیش از حد از هر چیزی ممکنه تاثیرات برعکس داشته و به هیچ عنوان توصیه نمی شه. پس بهتره از سرم مو هم به اندازه متوسط استفاده کنید. اگر تمایل دارید هر روز به موهاتون سرم مو بزنید، بهتره مقدار سرم مو رو خیلی کم استفاده کنید تا تاثیرات منفی بر روی موهاتون نداشته باشه.

 

  1. قبل از استفاده از سرم مو حتما موهاتون رو با حوله خشک کنید و زمانی که 80 درصد از موها خشک شده بود و فقط یک رطوبت جزئی روی موها وجود داشت، سرم مو بزنید. استفاده از سرم مو بر روی موهای خیس توصیه نمی شود.

 

  1. بعد از اینکه به تمام قسمت ها مو سرم مو زدید، شانه یا برس مو را در انتها، بر روی ریشه مو نیز بکشید تا این قسمت از مو نیز به سرم مو آغشته شود.

 

  1. اگر شروع به استفاده از سرم مو کرده اید باید به این نکته توجه کنید که حتما موهاتون رو بشورید تا سرم موی قبلی از روی موها پاک بشه و بعد مجددا سرم مو بزنید. استفاده مکرر از سرم مو بدون شست و شوی موها باعث ایجاد شوره و چربی مو می شه و ظاهر نازیبایی رو برای موهاتون ایجاد کنه. پس حتما قبل از استفاده از سرم، موهاتون رو بشویید.

 

سرم مو چه تاثیری بر روی موها دارد؟

 

موهای صاف و نرم

 

سرم های مو معمولا حاوی سیلیکون هستن و بعد از استفاده، یک لایه محافظتی بر روی موها ایجاد می کنن. به همین دلیل هست که بعد از استفاده از سرم، موهاتون بلافاصله براق و درخشان میشه.

سرم مو مانع از گره خوردن و وز شدن مو میشه، از شکنندگی و آسیب دیدن موها جلوگیری می کنه و تغذیه رسانی خوبی رو هم برای فولیکول های مو فراهم میکنه.

سرم مو باعث افزایش درخشش و تقویت موها می شه و حالت نرم و ابریشمی خیلی خوبی رو برای موها ایجاد می کنه. این محصول از رطوبت طبیعی موها محافظت میکنه و برای موهای خشک و آسیب دیده یکی از گزینه های خیلی عالی و مناسب خواهد بود.

 

آموزش درست کردن سرم مو خانگی و طبیعی

 

سرم مو خانگی

 

اگر تمایل دارید از یک سرم مو خانگی برای تقویت موها استفاده کنید، می تونید با استفاده از این دستور، یک سرم خوب و طبیعی برای موهاتون درست کنید.

چند قطره از روغن نعنا، لیمو یا شمعدانی را با  میلی گرم روغن نارگیل یا روغن جوجوبا مخلوط کنید و در ظرف مناسب و در دار بریزید. از اونجایی که این سرم مو از روغن های سبک و طبیعی ساخته شده، تاثیر خیلی خوبی در حفظ رطوبت طبیعی موها داره و مانع از چرب شدن بیش از حد مو میشه.

 

سرم مو گلیس

 

سرم مو گلیس

 

سرم مو گلیس یکی از سرم های خوب برای موهای خشک و آسیب دیده هست و خاصیت تقویت کننده، براق کننده، نرم کننده، محافظت کننده و خوشبو کننده برای موها داره. این سرم مو دارای ویتامین E نیز هست. این محصول ساخت کشور آلمان بوده و می توانید از فروشگاه های لوازم بهداشتی، داروخانه ها و فروشگاه های اینترنتی تهیه کنید.

 

سرم نرم کننده مو سینره

 

سرم نرم کننده مو سینره

 

سرم نرم کننده مو سینره فرمول سیلیکونی و بدون الکل داره و یکی از بهترین گزینه ها برای برطرف کردن حالت وز شدگی و بد حالتی موهای خشک و شکننده هست. بعد از استفاده از سرم مو سینره، سطح موها نرم و صاف شده، حالت درخشش زیبایی پیدا می کنند و شانه کردن مو نیز راحت خواهد شد.

 

سرم مو کریستال

 

سرم مو کریستال

 

سرم مو کریستال برای انواع موها مناسب بوده و خاصیت براق کنندگی و ترمیم کنندگی برای موها داره. این سرم مو ایرانی، حاوی روغن جوجوبا هست و بعد از استفاده، نرمی و لطافت خیلی خوبی رو برای موها ایجاد میکنه. این سرم مو برای موهای خشک و آسیب دیده، موهای رنگ شده، موهای زبر و ... گزینه بسیار مناسبی هست و کمک می کنه تا سشوار کشیدن به موها راحت باشه و در نهایت موهای خوش حالت و زیبایی داشته باشید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو