خرید کاندوم – آیا کاندوم تاثیری بر جلوگیری از بیماری های مقاربتی دارد ؟

منبع: بیتوته

132

1398/9/21

12:12


خرید کاندوم – آیا کاندوم تاثیری بر جلوگیری از بیماری های مقاربتی دارد ؟



خرید کاندوم

راهنمای خرید کاندوم


استفاده و خرید کاندوم برای کمک به کاهش شیوع STI (عفونت های مقاربتی) بسیار مهم است. این عفونت ها شامل HIV (ویروس نقص ایمنی بدن انسان)، کلامیدیا، تبخال دستگاه تناسلی ، زگیل دستگاه تناسلی، سوزاک، هپاتیت B و سفلیس است. این امکان وجود دارد که از طریق رابطه جنسی - واژینال، مقعد یا دهانی به STI مبتلا شوید.
کاندوم خطر ابتلا به عفونت های مقاربتی را کاهش می دهد.


بیماری های مقاربتی
موثرترین راه برای جلوگیری از ابتلا به STI، عدم برقراری رابطه جنسی با افراد آلوده است!! که برای این کار طبیعتا باید قبل از رابطه ازمایش های مربوطه را انجام دهید. راه دیگر محدود کردن رابطه جنسی برای یک شریک زندگی است که رابطه جنسی خود را نیز به همین روش محدود می کند. خرید کاندوم صد درصد ایمن نیست ، اما در صورت استفاده صحیح ، خطر ابتلا به STI را کاهش می دهد.


کاندوم هم برای کنترل هنگام تولد و هم برای کاهش خطر عفونت استفاده می شود. به همین دلیل بعضی افراد فکر می کنند که اشکال دیگر کنترل تولد - مانند IUD ، دیافراگم ، کلاه گردن رحم یا قرص - نیز از آنها در برابر بیماری ها محافظت می کند. اما این مورد درست نیست. بنابراین اگر از هر شکل دیگری برای کنترل تولد استفاده می کنید ، علاوه بر این موارد، به خرید کاندوم نیز نیاز دارید تا خطر ابتلا به عفونت های مقاربتی را تا حدود بالایی کاهش دهید.


استفاده از کاندوم در بارداری
خرید کاندوم از اهمیت ویژه ای برای یک زن باردار غیرآلوده برخوردار است که تمایل به رابطه جنسی دارد ، زیرا این امر همچنین می تواند در محافظت از وی و نوزاد متولد نشده خود از ابتلا به یک بیماری رابطه جنسی محافظت کند همچنین می تواند میل جنسی را نیز افزایش دهد که نمونه ای از کاندوم ها برای این امر کاندوم خاردار و کاندوم تاخیری هستند.


چگونه می توانم بیشترین محافظت را از کاندوم بدست آورم؟
بهتر است قبل از استفاده و خرید کاندوم ، برچسب روی بسته بندی کاندوم را بخوانید.
نوع کاندوم مناسب را برای جلوگیری از بیماری انتخاب کنید.
آنها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. ذخیره کاندوم در نزدیکی گرما (جیب پشتی یا محفظه دستکش) می تواند باعث کاهش اثرگذاری کاندوم ها شود.
به یاد داشته باشید هر بار که رابطه جنسی دارید از کاندوم جدید استفاده کنید.


چگونه خرید یک کاندوم ازعفونت مقاربتی محافظت می کند؟
کاندوم به عنوان مانع یا دیواره ای برای نگه داشتن خون ، یا مایع منی یا مایعات واژن از عبور این موارد از شخص به شخص دیگر در طی مقاربت جلوگیری می کند.
این مایعات می توانند از میکروب هایی مانند HIV و سایر عفونت های مقاربتی برخوردار باشند. در صورت عدم استفاده از کاندوم ، میکروب ها می توانند از شریک آلوده به شریک آلوده نشده منتقل شوند.

آیا باید از روان کننده با کاندوم استفاده کنم؟
برخی از کاندوم ها قبلاً با سیلیکون خشک ، ژله یا کرم روغن کاری شده اند. اگر کاندوم هایی را که قبلاً روغن کاری نشده اند خریداری می کنید ، ایده خوبی است که مقداری از روغن را برای افزایش میل جنسی استفاده کنید. روان کننده ها ممکن است به جلوگیری از پاره شدن کاندوم در حین استفاده کمک کند و ممکن است از سوزش جلوگیری کند ، که سوزش احتمال عفونت را افزایش می دهد.


اگر از روان کننده و یا ژل روان کننده جداگانه استفاده می کنید ، حتماً مطمئن شوید که بر پایه ی آب ساخته شده باشد و همچنین برای این منظور ساخته شده است. اگر مطمئن نیستید کدام یک را انتخاب کنید ، از داروساز خود سوال کنید . خرید کاندوم مناسب می تواند به افزایش میل جنسی شما کمک بسزایی کند برای مثال اگر از مشکل تاخیر در انزال رنج می برید می توانید از کاندوم های تاخیری استفاده کنید و تاثیر آن بر میل جنسی و رابطه جنسی را به وضوح ببینید.


هرگز از روان کننده ای که حاوی روغن، چربی یا چربی هایی مانند ژله بر پایه روغن (مانند مارک وازلین) ، روغن کودک یا لوسیون، لوسیون دست یا بدن ، کوتاه کردن پخت و پز یا مواد آرایشی روغنی مانند خامه سرد استفاده نکنید. آنها می توانند کاندوم را به طور جدی تضعیف کنند ، که باعث می شود کاندوم به راحتی پاره شود.

چگونه می توان نوع مناسب کاندوم را برای جلوگیری از بیماری انتخاب کرد؟
قبل از خرید کاندوم همیشه برچسب و جعبه کاندوم را بخوانید. به دنبال دو چیز باشید:
کاندوم ها باید برای افرادی که به لاتکس حساس یا حساسیت دارند از کاندوم لاتکس یا پلی اورتان ساخته نشده باشد. آزمایشات نشان داده اند که کاندوم های لاتکس و پلی اورتان (از جمله کاندوم زن) می توانند از انتقال ویروس HIV ، هپاتیت و تبخال جلوگیری کنند. اما کاندوم های طبیعی (برهنه) ممکن است این کار را انجام ندهند.


در بسته بندی باید گفته شود که خرید کاندوم برای جلوگیری از بیماری است. اگر بسته ای در مورد پیشگیری از بیماری چیزی نگوید ، ممکن است کاندوم ها حتی الامکان گرانترین جنس باشند که می توانید بخرید ، اما محافظت مورد نظر شما را ارائه نکنند.


کاندوم های جدید درمورد پیشگیری از بیماری یا پیشگیری از بارداری روی بسته بندی چیزی نمی گویند. آنها فقط برای تحریک و افزایش میل جنسی در نظر گرفته شده اند ، نه محافظت.


از چه نوع کاندومی استفاده کنیم؟
کاندوم هایی که تمام آلت تناسلی را در بر نمی گیرند ، برای پیشگیری از بیماری برچسب گذاری و ساخته نشده اند و نباید برای این منظور استفاده شوند. برای محافظت مناسب ، کاندوم باید برای پوشاندن کل آلت تناسلی مردانه ساخته شده باشد. این مورد یکی دیگر از دلایل خوب برای مطالعه دقیق برچسب و جعبه است.


بعد از مطالعه دقیق جعبه از کاربرد کاندوم نیز مطمئن شوید چرا که کاندوم ها بر اساس نوع کارایی می توانند تاثیرهای مختلفی بر رابطه جنسی بگذارند، برای مثال ممکن است کاندومی برای افزایش میل جنسی (مانند کاندوم خاردار) و یا برای افزایش تاخیر ساخته شده باشد (کاندوم تاخیری) و حتی می توان از اسپری تاخیری نیز استفاده کرد که می توانید از هیس مارکت خرید خود را با اطمینان کامل انجام دهید. موارد گفته شده تنها برای کاندوم های مردانه نیستند و در مورد کاندوم های زنانه نیز این موارد مهم به حساب می ایند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو