پربیننده ترین سریال های دهه 90

پربیننده ترین سریال های دهه 90


منبع: نمناک

452

1398/9/22

14:57


در این مطلب از بخش فرهنگ و هنر نمناک به پربیننده ترین سریال های دهه 90 از پایتخت تا لیسانسه ها و وضعیت سفید اشاره میکنیم.

محبوب ترین سریال های دهه 90

سریال بخش پربیننده برنامه های تلویزیون است که همیشه مورد استقبال مردم قرار گرفته است و این استقبال فیلمسازان را به فکر ساخت سریال های جدید می اندازد.

دهه 90 آغاز دور جدید سریال سازی در تلویزیون است و سریال های پر بیننده ای چون پایتخت، دودکش، ساختمان پزشکان، وضعیت سفید، آوای باران، پدر، از یادها رفته، مادرانه، بانوی عمارت، آنام، دردسرهای عظیم، لیسانسه ها، دلدادگان، نابرده رنج از جمله پربیننده ترین سریال های تلویزیون هستند که در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم.

سریال پایتخت

پایتخت یکی از پربیننده ترین سریال های تلویزیون است که به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری مقابل دوربین رفت و اولین فصل آن نوروز 1390 از شبکه یک سیما پخش شد.

استقبال از سریال پایتخت به حدی بود که عوامل این سریال را تشویق به ساخت فصل های بعدی کرد و ششمین فصل این سریال این روزها در حال ساخت است.محسن تنابنده، ریما رامین فر، احمد مهران فر، مهران احمدی، هومن حاجی عبداللهی، بهرام افشاری، نسرین نصرتی، سارا و نیکا فرقانی بازیگران اصلی سریال پایتخت را تشکیل میدهند.

بعد از پخش فصل اول این سریال در ایام نوروز و استقبال مخاطبان ، فصل دوم و سوم این سریال هم برای در نوروز سال 92 و 93 پخش شد اما پخش فصل چهارم این سریال به ماه رمضان سال 94 رسید و بعد از آن باز هم فصل پنجم این سریال به پخش نوروزی بازگشت و فصل ششم این سریال برای پخش در ایام نوروز 99 در حال ساخت است.

از پایتخت میتوان با عنوان پربیننده ترین سریال های دهه 90 نام برد و این امر به خوبی از محبوبیت شخصیت های این سریال در میان مردم و رایج شدن دیالوگ ها و تکه کلام های آنها قابل درک است.

سریال پایتخت

سریال وضعیت سفید

سریال وضعیت سفید به کارگردانی حمید نعمت الله اولین بار مهرماه سال 90 روی آنتن شبکه سه سیما رفت و مورد توجه بسیاری از مخاطبین این شبکه قرار گرفت.

وضعیت سفید یکی از پرمخاطب ترین سریال های تلویزیون بود که روایتی از دور هم جمع شدن یک خانواده در زمان موشک باران تهران را به تصویر میکشید و درخواست های مکرر برای پخش مجدد این سریال خبر از محبوبیت آن میداد.

عباس غزالی،عرفان ابراهیمی، مونا احمدی، یونس غزالی، افسانه بایگان، ابوالفضل پورعرب، شهین تسلیمی، رؤیا جاویدنیا، افسانه چهره آزاد، سپهر حیدری نژاد، شکرالله حسنی، سیما خضرآبادی، حمیرا ریاضی، امیرحسین رستمی، شیرین زنگنه، اسماعیل سلطانیان، علی سلیمانی، فرهاد شریفی، شهنوش شهباززاده، ناز شادمان، ناصر شهریاری، امیر کاظمی، سارا کریمی، لیندا کیانی، سهیلا گلستانی، شایان مقاره عابد، عزت الله مهرآوران، پوراندخت مهیمن، رابعه مدنی، پریسا محمدی، اکبر مددی مهر، اصغر نقی زاده، جواد هاشمی، سارا همتی و بامداد نعمت الله بازیگران مجموعه تلویزیونی وضعیت سفید را تشکیل میدهند.

سریال وضعیت سفید

سریال نابرده رنج

سریال نابرده رنج به کارکردانی علیرضا بذرافشان یکی دیگر از سریال های پربیننده تلویزیون بود که در سال 90 از شبکه سه سیما پخش شد و مورد استقبال بسیاری از مخاطبان تلویزیون قرار گرفت.

نابرده رنج روایتگر داستانی است که به سالهای ابتدایی دهه 60 و زمان جنگ ایران و عراق بازمیگردد و کامبیز دیرباز و سام درخشانی دو شخصیت اصلی داستان این سریال را تشکیل میدهند که در دو نقش اسد و عماد در این سریال خوش درخشیدند.

تیتراژ سریال نابرده رنج را احسان خواجه امیری خوانده بود و تا مدتها یکی از پرطرفدارترین تیتراژهای تلویزیونی بود. علاوه بر سام درخشانی و کامبیز دیرباز بازیگران دیگری چون میلاد کی مرام، سیاوش طهمورث، ثریا قاسمی، مینا جعفرزاده، سحر دولتشاهی، شیلان رحمانی، سیما مطلبی، شهرام عبدلی، حسین مهری، صدرالدین حجازی، علی اوسیوند، رزاق رادان و علیرضا صالحی در این سریال ایفای نقش کرده اند.

کامبیز دیرباز و پژمان بازغی

سریال دودکش

دودکش سریالی به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی زینب تقوایی است که در ماه رمضان 1392 از شبکه یک سیما پخش شد و مورد استقبال مخاطبان این شبکه قرار گرفت.

استقبال از سریال دودکش محمدحسین لطیفی را تشویق کرد تا فصل دوم این سریال را هم بسازد و فصل دوم این سریال با عنوان پادری روی آنتن شبکه یک سیما رفت.

دودکش داستان خانواده فیروز مشتاق است که در یک قالیشویی زندگی میکنند و مشکلاتی با برادر همسر و شوهر خواهرش نصرت سوزنچیان دارند و هر روز با مسائل جدیدتری روبرو میشوند. هومن برق نورد، بهنام تشکر، امیرحسین رستمی، سیما تیرانداز، نگار عابدی، الناز حبیبی، جواد عزتی، محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی، رونیکا محمدی، نصرت میرعظیمی، سید رضا حسینی و نوید خداشناس در سریال دودکش به ایفای نقش پرداختند.

هومن برق نورد و بهنام تشکر

سریال دردسرهای عظیم

سریال دردسرهای عظیم به کارگردانی برزو نیک نژاد یکی دیگر از سریال های پربیننده تلویزیون بود که سال 94 روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

استقبال از سریال دردسرهای عظیم ساخت فصل دوم این سریال را کلید زد و فصل دوم این سریال باز هم توانست نظرات مثبتی از سوی مخاطبان دریافت کند و زمزمه هایی از ساخت فصل سوم این سریال هم به گوش میرسید.

دردسرهای عظیم ماجرای دردسرهای لطیف جوانی است که رویای بازیگری دارد و در مسیر زندگی اش با بهار دختری که در همسایگی او زندگی میکرد نامزد میکند و ماجراهایی در این میان شکل میگرد که داستان جذاب و دیدنی این سریال را شکل میدهد.

مهدی هاشمی، جواد عزتی، مهران رجبی، امیرغفارمنش، اشکان اشتیاق، پرستو گلستانی، مریم سعادت، الناز حبیبی، زهره فکور صبور، شهین تسلیمی و صفا آقاجانی بازیگران اصلی مجموعه دردسرهای عظیم را شکل میدهند.

جواد عزتی و الناز حبیبی

سریال لیسانسه ها

لیسانسه ها سریالی به کارگردانی سروش صحت است که در سه فصل از شبکه سه سیما پخش شد و یکی از پربیننده ترین سریال هایی بود که روی آنتن تلویزیون رفت.

فصل اول این سریال در دی ماه 95 روی آنتن رفت و پخش فصل دوم این سریال از آذرماه سال 96 آغاز شد و فصل سوم آن به نام فوق لیسانسه ها در آبان 1398 روی آنتن رفت.

لیسانسه ها داستان سه جوان است که هر روز با ماجراهای تازه ای روبرو میشوند و بازیگرانی چون هوتن شکیبا ، امیر کاظمی، امیرحسین رستمی، عرفان برزین، بهنام تشکر ، بیژن بنفشه خواه، مهران رجبی ، متین ستوده، رویا میرعلمی، کاظم سیاحی، عزت الله مهرآوران و... در سه فصل این سریال به ایفای نقش پرداختند.

بازیگران سریال لیسانسه ها

سریال بانوی عمارت

سریال بانوی عمارت به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد یکی دیگر از سریال های پربیننده تلویزیون است که سال 97 از شبکه سه سیما پخش شد و با استقبال زیادی از سوی مردم مواجه شد.

بانوی عمارت ملودرامی عاشقانه و تاریخی بود که در دوره قاجار و زمان ترور رضاشاه به تصویر کشیده شد و حسابی به دل مخاطب نشست و درخواست های زیادی برای ساخت فصل دوم این سریال شکل گرفت.

پانته آ پناهی ها، علیرضا شجاع نوری، اندیشه فولادوند، غزل شاکری، رامتین خدا پناهی، سیروس میمنت، حسام منظور، شبنم فرشاد جو، مینا وحید، نیکی نصیریان، مهتاج نجومی، صالح میرزا آقایی، احسان امانی، محمد فیلی، فریدون سورانی، حسن سرچاهی، احمد یاوری، مریم مومن، پاوان افسر، مهری آل آقا، صادق ملک، مجید سعیدی و سعید بحر العلومی بازیگران سریال بانوی عمارت را تشکیل میدهند.

حسام منظور و مریم مومن

سریال آوای باران

آوای باران سریالی به کارگردانی حسین سهیلی زاده است که سال 92 از شبکه سه سیما پخش شد و بسیاری از طرفداران این سریال در ساعت پخش هرکاری داشتند رها میکردند و پای تماشای این سریال می نشستند.

آوای باران روایتگر زندگی یک تاجر دارو به نام طاها ریاحی است که دچار سرنوشت عجیبی میشود و 20 سال از دخترش دور می ماند و این درحالی است که گمان میکند نادر و زیور، خواهرزاده و همسر خواهرزاده اش از دخترش مراقبت میکنند اما آزار و اذیت های زیور دخترش را در مسیری قرار میدهد که فکرش را هم نمیکند.

آزاده زارعی، ثریا قاسمی، حمیدرضا پگاه، سام درخشانی، الهام چرخنده، مهران احمدی، نیلوفر پارسا، سپیده خداوردی، امیردژاکام، سیاوش خیرابی، مهران رنجبر، مبینا سادات آتشی و علی یعقوبی در سریال آوای باران ایفای نقش کردند.

سریال آوای باران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو