طرز تهیه پیراشکی هندی غذایی بسیار خوشمزه و لذیذ!

منبع: روزگار

95

1398/9/23

22:32


آموزش طرز تهیه پیراشکی هندی خوشمزه

پیراشکی هندی غذایی خوشمزه و لذیذ است که طعم آن با تمام پیراشکی‌هایی که خوردید تفاوت دارد و خوشمزه تر است. این غذا دارای کالری زیادی است و برای کودکان و نوجوانان بسیار مفید است.

پیراشکی انواع مختلفی دارد که هر کدام ترکیبات خاص خود را دارند. پیراشکی را می‌توانید به عنوان میان وعده و به صورت عصرانه هم میل نمایید. اگر به دنبال یک تنوع غذایی هستید پس پیراشکی را تدارک ببینید و اگر می‌خواهید که خیلی راحت‌تر آن را تهیه کنید می‌توانید مواد آماده را از بازار تهیه کنید.

 

البته توصیه می‌کنیم در منزل خودتان مواد اولیه را تهیه کنید زیرا بهداشتی‌تر و سالم‌تر است. در مصرف پیراشکی هم زیاده روی نکنید زیرا در صورت زیاده روی می‌تواند مضر باشد.

 مواد لازم

۲۰۰ گرم گوشت چرخ کرده

۳ عدد گوجه فرنگی

۱۰۰ گرم کره

۲ حبه سیر

۲۵۰ گرم خمیر ناگت

یک پیمانه جعفری

۱ قاشق ادویه کاری

۱ عدد پیاز

فلفل و نمک به میزان لازم

روغن به میزان لازم

طرز تهیه

کره را در ماهیتابه بیندازید و پس از اینکه آب شد و داغ شد، پیازهای خرد شده را در آن بیندازید و سپس گوشت را اضافه کنید و با ادویه کاری تفت دهید تا طعم گوشت خوب شود.

در مرحله بعد گوجه فرنگی‌ها را رنده کنید، سبزی جعفری را خرد کنید، سیر را ریز کنید و سپس له کنید و تمام این مواد را با فلفل به گوشت اضافه کنید.

روی یک صفحه یکدست و صاف کمی آرد بپاشید، خمیر باگت را روی آن پهن کنید و آن را شکل مربع با اندازه‌های کوچک ببندید، از موادی که به دست آمده است در میان خمیر بگذارید و مثلثی شکل آن‌ها را بچینید. برای اینکه مواد از خمیر بیرون نزند و زبایی ظاهری‌اش را از دست ندهد با انگشت سر خمیر را فشار دهید و سپس آن را در ماهیتابه به همراه روغن مورد نیاز سرخ کنید.

با توجه به اینکه مردم کشور هند طبع تند و تیزی دارند افراد زیادی عاشق غذاهای هندی هستند و شما هم می‌توانید با توجه به ذائقه خود غذا را تند کنید.

نوش جان.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو