آموزش تصویری طرز تهیه «خمیر پیتزا» بدون خمیر مایه با شیر

آموزش تصویری طرز تهیه «خمیر پیتزا» بدون خمیر مایه با شیر


منبع: نمکستان

601

1398/9/24

02:41


آموزش تصویری و مرحله به مرحله طرز تهیه خمیر پیتزا نرم و فوری بدون خمیر مایه با شیر را در نمکستان بیاموزید.

نمکستان : برای این پست آموزش طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی خوشمزه و نرم را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

مواد لازم خمیر پیتزا پفکی :

آرد سه لیوان
آب نصف لیوان
شیر نصف لیوان
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
پودر خمیر مایه فوری یک قاشق غذاخوری
روغن زیتون یک قاشق غذاخوری

خمیر پیتزا خانگی,خمیر پیتزا فوری,خمیر پیتزا بدون مخمر,خمیر پیتزا

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی :

برای اینکه خمیر پیتزای ما پفکی و ترد شود ابتدا باید خمیر مایه را بخوبی عمل بیاوریم ، خمیر مایه را می توانید از نانوایی ها تهیه کنید که دیگر نیازی به عمل آمدن ندارد وآماده است اما چون ما از پودر خمیر مایه استفاده می کنیم باید آنرا عمل بیاوریم. برای این منظور پودر خمیر مایه را با آب و شیر بخوبی مخلوط می کنیم و چنگ می زنیم تا شیر و آب به خورد خمیر بروند. بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه خمیر مایه ما عمل امده است.

برای اینکه آردمان سبک شود آنرا با الک ریز دوبا الک می کنیم. بعد از الک کردن آرد ، آنرا در کاسه گود می ریزیم و با دست وسطش را باز می کنیم، روغن زیتون ، نمک و خمیر مایه را در وسط آرد می ریزیم . با دست یا قاشق آنقدر مواد را مخلوط تا خمیر مان کاملا یکدست شود و به دست نچسبد.

بعد از اینکه خمیر آماده شد یک سطح صاف مانند تخته گوشت آماده می کنیم و کمی آرد رویش می ریزیم و خمیرمان را رویش قرار می دهیم. چند بار خمیر را می کشیم و جمع می کنیم تا خوب ورز داده شود. حالا باید خمیر را در جایی بگذاریم تا استراحت کند و زمان پخت بهترین نتیجه حاصل شود. برای این منظور یک کاسه را با روغن کمی چرب می کنیم و خمیر را داخلش قرار می دهیم . با چاقو یک علامت مثبت روی خمیر ایجاد می کنیم تا زودتر ور بیاید.

طرز تهیه خمیر پیتزا

بعد از اینکار یک پارچه روی کاسه خمیر می اندازیم و خمیر را در جایی که هوای محیطش گرم باشد قرار می دهیم ، گرما باعث ور آمدن خمیر می شود و هر چه محیط خمیر گرم تر باشد زودتر ور میاید. بعد از دو ساعت حجم خمیر شما تقریبا دو برابر می شود. این یعنی خمیر شما اماده شده است. ابتدا روی سطح صافمان آرد می پاشیم که خمیر نچسبد سپس خمیر را رویش می گذاریم.

اینجا باید خمیر را به چهار قسمت تقسیم کنیم . بعد از اینکار هر قسمت را مجددا چند بار ورز می دهیم یا به اصطلاح نانوایی ها چونه می گیریم. ظرف پیتزا را خیلی کم با روغن چرب می کنیم و خمیر را روی آن پهن می کنیم باید طوری پهن کنیم که تقریبا قطر تمام نقاط یکسان باشد. بعد از اینکار ۱۰ دقیقه صبر می کنیم تا خمیر کمی حجم اضافه کند. به همین روال ۴ خمیر را در ۴ ظرف پیتزا می گذاریم.

فر را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم و یک کاسه آب داخلش می گذاریم. پس از اینکه مشاهده کردیم آب داخل فر سروع به بخار کردن می کند ظرف های پیتزا را داخل فر قرار می دهیم. برای پخت اولیه ۱۵ دقیقه تایم نیاز است. بعد از اتمام این زمان خمیر های پیتزا را از فر خارج می کنیم ، مواد پیتزا را رویش می ریزیم و دوباره داخل فر قرار می دهیم تاز مانی که پیتزا اماده شود.

مرحله اول شیر را به آرامی در ظرف استیل ریخته

خمیر پیتزا بدون خمیر مایه ,خمیر پیتزا,طرز تهیه خمیر پیتزا طرز تهیه خمیر پیتزا تصویری

در مرحله دوم شکر را ریخته ( به مقداری که در جدول مواد لازم گفته شده)

آموزش تصویری طرز تهیه خمیر پیتزا نرم و فوری بدون خمیر مایه با شیر

در مرحله سوم مخمر را به مایع اضافه کرده. ( به مقداری که در جدول مواد لازم گفته شده) هم میزنیم و روش یه بشقاب میزاریم یه ۵ دقیقه بمونه.بعد از پنج دقیقه وقتی بشقابو برداشتین باید کف کرده باشه کمی، مثل عکسی که براتون گرفتیم.

آموزش تصویری طرز تهیه خمیر پیتزا نرم و فوری بدون خمیر مایه با شیر

در مرحله چهارم در ظرفی دیگر ماست و سرکه و نمک را به ریخته (به مقداری که در جدول مواد لازم گفته شده)

آموزش تصویری طرز تهیه خمیر پیتزا نرم و فوری بدون خمیر مایه با شیر

در مرحله پنجم روغن را به ماست و سرکه و نمک اضافه کرده و هم میزنیم ( به مقداری که در جدول مواد لازم گفته شده)

آموزش تصویری طرز تهیه خمیر پیتزا نرم و فوری بدون خمیر مایه با شیر

در مرحله ششم بهش مایع ای که با مخمر درست کردیمو بهش اضافه میکنیم. هم میزنیم.

آموزش تصویری طرز تهیه خمیر پیتزا نرم و فوری بدون خمیر مایه با شیر

در مرحله هفتم آرد (به مقداری که در جدول مواد لازم گفته شد) توی دو مرحله اضافه میکنیم و بعد که خمیر درست شد روش رو با پارچه ای چیزی میپوشونیم یا با دمکنی و بزارید یک ساعت بمونه. و بعد از یک ساعت خمیر آماده هست چک میکنید و اگه احتیاج داشت دوباره بهش آروم آروم آرد اضافه میکنید.

آموزش تصویری طرز تهیه خمیر پیتزا نرم و فوری بدون خمیر مایه با شیر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو