طرز تهیه آش آلو قرمز بسیار خوش طعم با گوشت چرخ کرده

منبع: نمکستان

198

1398/9/24

02:41


آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه آش آلو قرمز بسیار خوش طعم با گوشت چرخ کرده را در نمکستان برای شما آماده کرده ایم.

نمکستان : برای این پست آموزش طرز تهیه آش آلو قرمز خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم. برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

مواد لازم آش آلو قرمز :

آلو قرمز ۵۰۰ گرم
سبزی آش (شامل: جعفری- تره- گشنیز- اسفناج) یک کیلوگرم
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پیاز چهار عدد
لوبیا قرمز و عدس و بلغور گندم و برنج هر کدام یک پیمانه
نعنا خشک دو قاشق سوپخوری
نمک، فلفل و روغن به میزان لازم

دستور پخت آش آلو قرمز آش آلو قرمز طرز تهیه آش آلو قرمز با گوشت طرز تهیه آش آلو قرمز آش آلو بخارا آش آلو قرمز با رشته دستور پخت آش آلو

طرز تهیه آش آلو قرمز :

برای تهیه آش آلو قرمز خوشمزه ابتدا باید دو عدد از پیازها را خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهیم. سپس گوشت چرخ کرده را پیاز اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می‌دهیم تا گوشت پخته و تغییر رنگ بدهد. نمک و فلفل را به گوشت اضافه کنید. لوبیا و عدس و بلغور و برنج را چند ساع قبل در آب بخیسانید.

بعد لوبیا را که از همه دیر پز تر است را به همراه سه لیوان آب جوش به گوشت اضافه می‌کنیم. پس از نیم پز شدن لوبیا، عدس و بلغور را به آن افزوده و صبر می‌کنیم تا حبوبات نیم‌پز شود. بعد برنج را افزوده تا به همراه بقیه حبوبات بپزد. سبزی آش را که شسته و ساطوری کرده ایم هم داخل قابلمه ریخته و پس از پنج دقیقه آلوها را اضافه می کنیم و حرارت را کم می‌کنیم تا آش جا بیفتد.

داخل تابه‌ای دو عدد پیاز را خلال کرده و به همراه مقداری روغن تفت می‌دهیم تا طلایی شود. سپس نعنا خشک را افزوده و دو دقیقه دیگر هم تفت می‌دهیم. مقداری از پیاز داغ و نعنا را داخل آش بریزید و بقیه را برای تزیین کنار می‌گذاریم. در آخر آش را در ظرف مورد نظر ریخته و با نعنا و پیاز داغ تزیین می‌کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو