طرز تهیه برگر با گوشت شترمرغ

منبع: نمکستان

403

1398/9/24

02:41


گوشت شترمرغ خواص بسیاری دارد و با توجه به قیمت کمتر آن نسبت به سایر انواع گوشت قرمز، مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. هم اکنون خانواده های زیادی گوشت شترمرغ را جایگزین گوشت قرمز نموده اند تا علاوه صرفه جویی بخاطر هزینه کمتر این نوع گوشت، از خواص دارویی آن نیز بهره ببرند.

گوشت شترمرغ دارای طبیعت گرم است لذا برای بیماری هایی که بر پایه سردی است، غلبه می کند. بیماری هایی همچون فلج، بی حسی و … در این گروه قرار دارند. پیشنهاد می شود چنانچه شما مزاج گرمی دارید، به همراه گوشت شترمرغ از ترسی استفاده نمایید.

طبع گوشت شترمرغ:

با در نظر گرفتن این مهم که از لحاظ هزینه ای،گوشت شترمرغ از سایر انواع گوشت قرمز ارزان تر می باشد لذا خانواده های بسیاری این گوشت را وارد چرخه غذایی خود نموده اند. پخت این طبع باید ها و نبایدهایی دارد که در این مقاله تلاش شده است به آن پرداخته شود.

گوشت شترمرغ معمولا به صورت کبابی یا استیکی مورد استفاده قرار میگیرد ولیکن می توان به عنوان گوشت چرخ کرده نیز از آن استفاده نمود. باید توجه داشت از آنجا که گوشت شتر مرغ مملو از آهن می باشد لذا برای پخت آن نباید از دمای بالا استفاده نمود.

تهیه برگر با استفاده از گوشت شترمرغ:

از آنجا که بیشتر افراد از گوشت شترمرغ به صورت استیک استفاده می نمایند، اما می توان به صورت چرخ کرده نیز از آن بهره برد. در تهیه برگر شترمرغ از گوشت چرخ کرده استفاده می شود.

مواد لازم جهت برگر شترمرغ:

  • گوشت شترمرغ = ۳۰۰ گرم(شما میتواینداین محصول مورد نیاز را از فروشگاه بارنج خریداری کنید)
  • پیاز = یک عدد متوسط
  • روغن = به میزان لازم
  • نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیر = به میزان کافی

توجه داشته باشید شما با استفاده از مواد فوق می توانید برای ۲ الی ۳ نفر برگر شترمرغ تهیه نمود.

طرز تهیه برگر با گوشت شترمرغ

روش طبخ برگر شترمرغ:

در ابتدای امر لازم است تا به تمیزی شسته شود تا هر گونه باکتری و انگلی از آن حذف گردد. پس از شستن و خشک نمودن گوشت آن را چرخ نمایید. با توجه به نوع چرخ گوشت لازم است تا دو بار گوشت شترمرغ چرخ شود تا به ریزترین حالت خود تبدیل گردد.

در مرحله بعد پیاز خود را به صورت بسیار ریزی رنده نمایید و آب آن را جدا کنید. سپس گوشت شترمرغ را که دو بار چرخ نمودید به پیاز اضافه نمایید. سپس ادویه های برگر شامل نمک، فلفل، پودر سیر، زردچوبه را به همراه روغن به مخلوط گوشت و پیاز اضافه نمایید. توجه داشته باشید که ادویه های برگر تا حد زیادی به صورت سلیقه ای می باشد. بعضی افراد از پودر زنجبیل یا پودر پاپریکا یا مواردی از این قبیل استفاده  می نمایند.

پس از مخلوط کردن تمام موارد باید با حوصله و دقت، مواد برگر را بین ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با دست ورز داد. در نهایت مواد برگر را داخل یک نایلون فریزری ریخته و در آن را محکم ببندید. در نهایت آن را در یخچال قرار داده و برای ۲ الی ۳ ساعت به آن استراحت دهید.

پس از زمان مذکور می توانید مواد برگر را از یخچال بیرون آورید و به صورت دایره ای آماده نمایید. بهترین روش پخت برگر استفاده از گریل است. اما اگر دستگاه گریل ندارید می توانید در داخل تابه و با استفاده  از روغن نیز آن را سرخ نمایید.

دقت نمایید همانگونه که در قبل خدمتتان عرض شد، برای گوشت شترمرغ نیاز به دمای بالا جهت پخت وجود ندارد و شما باید این گوشت را با حرارت ملایم طبخ نمایید.

نکات پخت برگر با استفاده از گوشت شترمرغ

نکات پخت برگر با استفاده از گوشت شترمرغ:

  • برای داشتن برگر خوب لازم است تا مدت زمان عنوان شده را برای ورز دادن سپری نمایید. اگر پس از ورز دادن برگر، می بایست مواد شما دارای چسبندگی شوند.
  • اگر مواد شما در هنگام ورز دادن شل بود می توانید از پودر سوخاری و یا آرد نشاسته استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو