آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه املت گوجه خوشمزه قهوه خانه ای

منبع: نمکستان

134

1398/9/24

08:00


آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه املت گوجه خوشمزه قهوه خانه ای سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه املت گوجه فرنگی از محبوب ترین و ساده ترین غذاهای مورد پسند ایرانیان را آماده کرده ایم برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید. مواد لازم تخم‌مرغ درشت ۳ […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه املت گوجه خوشمزه قهوه خانه ای

طرز تهیه املت,املت خوشمزه,املت با گوجه فرنگی,املت با گوجه,املت قهوه خانه ای,املت

سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه املت گوجه فرنگی از محبوب ترین و ساده ترین غذاهای مورد پسند ایرانیان را آماده کرده ایم برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

مواد لازم

  • تخم‌مرغ درشت ۳ عدد
  • گوجه فرنگی پوست‌کنده ۵۰۰ گرم
  • زردچوبه ۲ قاشق چای خوری
  • کره یا روغن مایع یک‌ چهارم پیمانه
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
  • فلفل دلمه ای و پیاز در صورت تمایل

املت فنجانی خوشمزه,طرز تهیه املت فنجانی,املت فنجانی

طرز تهیه

با آموزش طرز تهیه املت گوجه فرنگی از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه املت خوشمزه ابتدا تخم مرغ ها را در یک ظرف می شکنیم و با قاشق آنقدر هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند. اگر بیش از حد تخم مرغ ها را بزنید زمان پخت املت شما شبیه کیک خواهد شد ، پس در حدی تخم مرغ ها را می زنیم که فقط یکدست شوند.

بعد ازاینکه تخم مرغ ها یکدست شدند مقداری نمک و فلفل به ظرف اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا نمک و فلفل به خورد تخم مرغ ها برود. به دو صورت می توانیم گوجه ها را خرد کنیم . روش اول با پوشت بصورت تکه تکه برش می زنیم و سرخ می کنیم ؛ روش دوم رنده کردن گوجه فرنگی ها که به سلیقه و حوصله شما بستگی دارد.

اگر املت قهوه خانه ای می خواهید باید پوست گوجه ها را جدا کنید ، سپس آنها را رنده کنید. بعد از اینکار یک تابه روی حرارت قرار می دهیم . اگر دوست دارید از پیاز و فلفل دلمه ای هم استفاده کنید . باید قبل از اینکه گوجه را داخل تابه بریزید ، پیاز را نگینی خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس فلفل دلمه را نگینی و ریز خرد می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم . کمی تفت می دهیم تا فلفل دلمه ای نرم شود. سپس گوجه ها را اضافه می کنیم.

مواد داخل تابه را تفت می دهیم تا آب گوجه کاملا تبخیر شود. بعد از اینکه آب گوجه تبخیر شد مقذاری روغن در تابه می ریزیم تا گوجه ها را سرخ کنید. زمانی که گوجه های املت سرخ شوند طعم املت ما فوق العاده خواهد شد. بعد از اینکه گوجه حدود ۵ دقیقه در روغن سرخ شدند. مقداری زردچوبه و نمک به تابه اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا ادویه ها به خورد گوجه برود.

حالا نوبت اضافه کردن تخم مرغ است. برای اضافه کردن تخم مرغ حرارت زیر تابه را کم می کنیم و تخم مرغ را در تابه می ریزیم . با قاشق مواد املت را هم می زنیم تا خوب یکدست شوند . سپس املت را رها می کنیم تا کاملا بپزد بعد از اینکه اماده شد مقداری فلفل سیاه روی املت می پاشیم و با نان سنگک یا نان بربری داغ سرو می کنیم.

البته دوستانی هم هستند که دوست دارند املتشان مانند قهوه خانه ها در هم باشد ، برای این منظور زمانی که تخم مرغ را اضافه می کنیم به هم زدن ادامه می دهیم تا املت کاملا بپزد. با این روش املت شما شبیه املت قهوه خانه ها می شود و کاملا یکدست می پزد ، در صورت که دربعضی املت ها روی املت کمی خام است و زیرش کاملا پخته شده است.

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه املت گوجه خوشمزه قهوه خانه ای

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو