هر آنچه که باید درباره ی ویتامین B6 بدانید

منبع: نمکستان

116

1398/9/24

11:50


همه چیز درباره ی ویتامین B6 نمکستان : خلق و خو، اشتها، خواب و افکار ما تحت تاثیر فعالیت های ویتامین B6 میباشد. همچنین بدن برای مبارزه با عفونت، تبدیل غذا به انرژی و انتقال اکسیژن در خون به تمام بخش های بدن به این ویتامین نیاز دارد. خیلی کم پیش می آید که بدن […]

همه چیز درباره ی ویتامین B6

همه چیز درباره ی ویتامین B6

نمکستان : خلق و خو، اشتها، خواب و افکار ما تحت تاثیر فعالیت های ویتامین B6 میباشد. همچنین بدن برای مبارزه با عفونت، تبدیل غذا به انرژی و انتقال اکسیژن در خون به تمام بخش های بدن به این ویتامین نیاز دارد. خیلی کم پیش می آید که بدن دچار کمبود ویتامین B6 شدید در بدن شود اما بهر حال باید از این اتفاق جلوگیری کنیم چرا که میتواند پیامدهای زیادی داشته باشد. درباره این پیامدها ما در بخش بیماری ها و راه های درمان آن در نمکستان توضیح داده ایم. با ما همراه باشید :

سیستم ایمنی ضعیف بر اثر کمبود ویتامین B6

کمبود ویتامین B6 در بدن باعث میشود که بدن شما در مقابل بیماری ها و عفونت ها ضعیف شود و نتواند از خودش دفاع کند. بسیاری از بیماری ها مانند سرطان سطح این ویتامین را در بدن کاهش میدهند، بنابراین سعی کنید از مکمل ها استفاده نمایید تا کمبود این ویتامین جبران شود.

 کاهش سطح انرژی

آنمی یا کم خونی یکی دیگر از نتایج کمبود ویتامین B6 است. بدین صورت که گلبول های قرمز خون کاهش پیدا کرده و فرد دچار خستگی و کمبود انرژی میشود. بنابراین باید بررسی کرد که چطور این کمبود ویتامین جبران گردد.

خشکی و ترک خوردن لب ها

کمبود ویتامین B6 باعث پوسته پوسته شدن لب، خشکی دهان و التهاب زبان میشود.

بی حس شدن دست و پا

نوروپاتی یک بیماری است که باعث سوزش دست و پا میشود که منشا اعصاب دارد. این بیماری از کمبود ویتامین B6  در بدن به وجود می آید.

شما میتوانید ویتامین B6 را در موادی مانند گوشت پرندگان، گوشت گوساله و ماهی و سبزیجات و میوه ها بیابید. میوه ها منبع خوب ویتامین B6 هستند. همچنین خوردن یک فنجان نخود فرنگی و لوبیا چیتی نصف نیاز روزانه ویتامین B6 شما را تامین میکند. در نهایت حداکثر میزان مصرف ویتامین B6 برای بزرگسالان ۱۰۰ میلی گرم در روز است.

همه چیز درباره ی ویتامین B6

همه چیز درباره ی ویتامین B6

منبع : نمکستان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو