آقایان برای مصاحبه های شغلی چطور لباس بپوشند ؟

آقایان برای مصاحبه های شغلی چطور لباس بپوشند ؟


منبع: زیبامون

361

1398/9/24

14:42


در ادامه با زیبامون همراه باشید و با تمام نکاتی که آقایان باید در رابطه با لباس پوشیدن در مصاحبه شغلی به آن توجه داشته باشند آشنا شوید.

آقایان برای مصاحبه های شغلی چطور لباس بپوشند ؟

مصاحبه شغلی یکی از اصلی ترین مراحلی هست که باید قبل از استخدام شدن بگذرونید و لازمه که برای این جلسه مهم استایل و لباس مناسبی رو انتخاب کنید تا در ملاقات اولیه، ظاهری مناسب از شما دیده بشه و بتونید راحت تر و بهتر شغل مورد نظر خودتون رو به دست بیارید.

ما در این بخش از زیبامون دات کام به تمام نکاتی که آقایان باید در رابطه با لباس پوشیدن و استایل در مصاحبه شغلی به آن توجه داشته باشند، اشاره کرده ایم و راهنمای مناسبی در این زمینه رو برای شما همراهان عزیز آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.

 

چرا باید در محل کار لباس مناسب پوشید؟

لباس و استایل کارمندان و کارکنانی که در یک مجموعه فعالیت دارند به طور کلی نشان دهنده ماهیت رسمی آن بیزینس و کسب و کار هست و به همین دلیل برخی از شرکت ها و سازمان های مهم و رسمی، لباس فرم و تعیین شده ای را برای کارکنان خودشون در نظر می گیرند تا شکل و شمایلی منسجم و یک شکل برای سازمان خود ایجاد کنند. به همین دلیل هست که نوع لباس پوشیدن شما در روز مصاحبه شغلی از اهمیت خیلی زیادی برخوردار خواهد بود.

 

راهنمای انتخاب لباس رسمی برای آقایان در مصاحبه شغلی

اولین ملاقات شما با مدیر و کارفرما در جلسه مصاحبه شغلی هست و باید در این جلسه قدرتمند ظاهر شوید! بنابراین اگر قرار هست در یک مصاحبه حرفه ای و مهم حضور داشته باشید انتخاب یک استایل رسمی و مناسب اهمیت خیلی زیادی پیدا می کنه. یک استایل شیک و مرتب نه تنها نشون میده که شما به نظافت شخصی و نحوه لباس پوشیدن اهمیت قائل هستید، بلکه بر روی حرفه ای بودن شما هم تاثیر گذار خواهد بود.

اگر چه در جلسه اول، شما نیز اطلاعات کاملی از سبک و نحوه لباس پوشیدن در محل کار جدید ندارید اما لازم هست که برخی اصول اولیه را رعایت کنید. ساده بودن بهترین و مناسب ترین انتخاب در این مواقع هست! برخی از جزئیاتی که باید در رابطه با یک استایل رسمی و ساده به اون توجه داشته باشید رو در ادامه توضیح داده ایم:

 

کت و شلوار و استایل رسمی برای مصاحبه شغلی

 

کت و شلوار رسمی مردانه

 

کارفرمایان تمایل دارند این طور تصور کنند که شما جزئی از دفتر انها هستید، بنابراین بهتره در مصاحبه شغلی، حرفه ای لباس بپوشید! کت و شلوار ساده و شیک می تونه یکی از انتخاب های خیلی خوب در این مواقع باشه. یک کت و شلوار مینیمال و ساده که متناسب با اندام شماست و ظاهر مناسبی براتون ایجاد میک نه رو برای روز مصاحبه شغلی بپوشید و با این استایل رسمی و ساده خودتون رو برای روز مصاحبه آماده کنید.

توصیه می شود کت و شلواری که برای مصابه شغلی انتخاب می کنید دارای رنگ تیره باشد. رنگ های آبی تیره کلاسیک، خاکستری و زغالی انتخاب های مناسبی در این مواقع هستند. 

 

پیراهن مردانه

 

پیراهن رسمی مردانه

 

پیراهن های روشن جز بهترین و حرفه ای ترین انتخاب ها برای یک استایل رسمی و شیک هستند. بنابراین بهتره کت و شلواری خودتون رو با یک پیراهن سفید، آبی روشن و یا پودری ست کنید. علاوه بر این پیراهن های دارای رنگ تیره هم می تونن استایل رسمی و کلاسیک شما رو بهتر و جذاب تر کنند. البته فراموش نکنید که حتما پیراهن رو اتو بکشید تا ظاهر بهتر و متناسب تری در استایلتون داشته باشه.

 

کراوات 

 

کراوات

 

بهتره در انتخاب کراوات هم دقت کنید و کراواتی که فوق العاده باریک و یا بیش از حد پهن هست رو انتخاب نکنید. برای انتخاب کراوات به سراغ مدل هایی برید که دارای اندازه متعادل بوده و دارای الگویی ساده و مینیمال هست. رنگ کراوات رو هم بهتره از رنگ های کلاسیک مانند قرمز تیره یا قرمر بورگاندی، سبز زمردی، آبی تیره و سایر رنگ های کلاسیک انتخاب کنید تا استایل رسمی شما بهتر و کامل تر دیده بشه. (البته ممکن هست نیازی به استفاده از کراوات نداشته باشید).

 

کفش مردانه

 

کفش چرم مردانه

 

بهتره یک کفش چرمی با لبه گرد یا آکسفورد انتخاب کنید تا ظاهر استایل شما ساده و کلاسیک باشه. یک کفش شیک، براق و عالی می تونه ظاهر و استایل شما رو تکمیل کنه و سبک منحصر به فرد شما رو بهتر و جذاب تر نشون بده. به درخشش و تمیزی کفش هاتون اهمیت بدید! زیرا این کار نشون دهنده این هست که شما توجه ویژه ای به جزئیات دارید و خواهید داشت.

 

جوراب مردانه

 

جوراب مردانه

 

جوراب می تونه نشون دهنده سبک شخصی شما در محل کار و محیط اداری باشه اما بهتره در روز مصاحبه شغلی کمی محافظه کار تر عمل کنید و به سراغ جوراب های ساده تر و با رنگ تیره تر بروید و اگر تمایل دارید جورابی با طرح و نقش بپوشید، بهتر است جورابی با طرح های ظریف و ساده رو انتخاب کنید. علاوه بر این دقت کنید که اندازه جوراب خیلی کوتاه نباشه!

 

اکسسوری مردانه

 

اکسسوری مردانه

 

اکسسوری ها و لوازم جانبی تکمیل کننده استایل هستند اما باید در انتخاب اکسسوری هایی که تکمیل کننده استایل و لباس های شما هستند، دقت و توجه بیشتری داشته باشید. دستمال جیبی که با رنگ کراوات تطابق داشته باشه می تونه یکی از بهترین و مناسب ترین اکسسوری ها برای تکیمل شدن استایل رسمی شما در روز مصاحبه شغلی باشه. البته در این مورد به هیچ عنوان نباید به دنبال دستمال هایی با رنگ فوق العاده روشن و طرح های شلوغ باشید!

بهتره برای حمل کردن مدارک مورد نیازتون از یک کیف دستی چرمی و کوچک استفاده کنید و کیف بزرگ همراه نداشته باشید. دکمه سر دست و ساعت مچی هم علاوه بر ظرافت و زیبایی که برای استایل شما به همراه دارند، شیک بودن شما رو هم بیشتر خواهند کرد!

 

راهنمای انتخاب لباس و استایل کژوال برای مصاحبه شغلی

گاهی هم لازم نیست برای حضور در مصاحبه شغلی کت و شلوار بپوشید و بهتره با یک استایل معمولی و کژوال در این جلسه حاضر بشید! آیا می دونید در این مواقع چطور باید آیتم های مختلف لباس و استایل خودتون رو انتخاب کنید؟

در این مواقع ما باید در کنار حفظ سبک شخصی خودتون، یک استایل کاملا محترمانه و حرفه ای داشته باشید و به بهترین شکل ممکن در مصاحبه شغلی حضور پیدا کنید. برای استایل عادی و کژوال شما انتخاب های بیشتری دارید و می تونید آیتم های مورد نظر خودتون رو با توجه به سلیقه و راهنمایی که در ادامه مطالعه خواهید کرد، انتخاب کنید.

 

لباس و پیراهن کژوال مردانه

 

پیراهن کژوال مردانه

 

بهتره پیراهنی رو انتخاب کنید که هم اندازه متناسبی با اندامتون داشته باشه و هم از رنگ های جامد باشه. اگر پیراهن و لباس به درستی انتخاب بشه می تونه تاثیر خیلی خوبی در بهتر دیده شدن شما در مصاحبه شغلی داشته باشه. شما می تونید آستین های پیراهن رو دو تا سه بار تا کنید و یا اینکه دکمه پیراهن رو از مچ ببندید. استفاده از کراوات به همراه پیراهن و باز گذاشتن دکمه بالایی پیراهن هم جز انتخاب هایی هستند که می تونید متناسب با محیط کار و شخصیت و سبک شخصی خودتون استفاده کنید.

 

شلوار برای استایل روزمره

 

شلوار کژوال مردانه

 

اگر تصمیم گرفته اید در روز مصاحبه شغلی استایل کژوال و معمولی داشته باشید می تونید از شلوارهایی با رنگ روشن که دقیقا متناسب با اندامتون هستند، استفاده کنید. دقت داشته باشید که اندازه شلوار خیلی بلند و یا خیلی کوتاه نباشه و بلندی شلوار، اندازه متعادلی داشته باشه تا ظاهر و استایلتون خیلی خوب و شیک دیده بشه. استفاده از یک کمربند مرغوب و باکیفیت هم می تونه تاثیر خیلی زیادی در جذاب تر شدن یک استایل کژوال و روزمره داشته باشه!

 

کت و ژاکت برای استایل کژوال مردانه

 

کت تک مردانه

 

یک ژاکت کش بافت پشمی و بافته شده میتونه انتخاب مناسبی برای حضور در جلسه مصاحبه شغلی باشه. علاوه بر این شما می تونید استایل خودتون رو با پوشیدن یک کت تک که رنگ اون با شلوراتون متفاوت اما متناسب هست تکمیل کنید و از این طریق هم استایل شیک و خوبی داشته باشید. 

 

توجه به مرتب بودن موها، ریش و سبیل

 

مدل مو مرتب

 

مدل موها و توجه به مرتب بودن مو، یکی از اصلی ترین اصولی هست که باید در مصاحبه شغلی به اون توجه داشته باشید. موها و صورت مرتب یکی از اولین مواردی هست که کارفرما به اون توجه می کنه و لازمه شما هم این مورد رو دست کم نگیرید!

بهتره چند روز قبل از روز مصاحبه شغلی، مدل موهاتون رو مرتب کنید و مدل موی جدیدی رو امتحان نکنید! ریش هاتون رو هم از روز قبل مرتب کنید تا توجه به نظافت شخصیتون هم به بهترین شکل ممکن دیده بشه. اگر ریش دارید، به مرتب بودن ریش ها توجه کنید تا ظاهری آراسته و خوب داشته باشید.

 

عطر و ادکلن برای مصاحبه شغلی

 

ادکلن مردانه

 

توصیه میشه در روز مصاحبه شغلی، از عطرهای سنگین و با بوی قوی استفاده نکنید. عطرها می توانند احساس اضطراب، نا امیدی، پریشانی و ... به همراه داشته باشند. زیرا شما از سلیقه مصاحبه کننده در رابطه با عطر و رایحه ای که دوست دارد مطلع نیستید و ممکن هست عطری که استفاده می کنید، برای او ناخوشایند بوده و همین موضوع بر روی انتخاب شما اثر گذار باشد.

عطر و ادکلن با رایحه ملایم و معمولی انتخاب کنید و در این روز استفاده کنید. مرتب و منظم بودن ظاهر شما بیش از هر عطر و رایحه ای توجهات را به خود جلب خواهد کرد و تاثیر خیلی بیشتری بر روی انتخاب شما خواهد داشت!

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو