آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه ماهی شکم پر اصل مجلسی و خوشمزه

منبع: نمکستان

170

1398/9/25

03:40


آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه ماهی شکم پر اصل مجلسی و خوشمزه نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه ماهی شکم پر خوشمزه را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید. مواد لازم مقدار مواد ماهی قزل آلا ۱ عدد گشنیز ۲۵۰ گرم پیاز ۱ عدد […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه ماهی شکم پر اصل مجلسی و خوشمزه

ماهی شکم پر جنوبی,ماهی شکم پر شمالی,ماهی شکم پر در فر,ماهی شکم پر با تمرهندی,ماهی شکم پر

ماهی شکم پر شمالی

نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه ماهی شکم پر خوشمزه را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید.

مواد لازم مقدار مواد
ماهی قزل آلا ۱ عدد
گشنیز ۲۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سیر ۲۵۰ گرم
تمبرهندی به میزان لازم
نمک ، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
روغن سرخ کردنی به میزان لازم

سالاد تن ماهی با سس مایونز,سالاد تن ماهی خوشمزه,سالاد تن ماهی با پیازچه,سالاد تن ماهی

طرز تهیه ماهی شکم پر,دستور پخت ماهی شکم پر,درست کردن ماهی شکم پر

ماهی شکم پر مجلسی

طرز تهیه ماهی شکم پر

با آموزش طرز تهیه ماهی شکم پر از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه ماهی شکم پر ابتدا ماهی را کاملا تمیز کرده و داخل شکم آن را خالی می کنیم. مقداری نمک به ماهی می زنیم.

و حدود نیم ساعت ماهی را کنار می گذاریم. بعد اینکه ۳۰ دقیقه گذشت ماهی را آبکش می کنیم و با دستمال خشکش می کنیم. حالا باید مواد داخل شکم ماهی قزل آالا را اماده کنیم. به همین منظور یک تابه روی حرارت قرار می دهیم.

مقداری روغن داخلش می ریزیم . پیاز و سیر را نگینی خرد می کنیم و داخل تابه می ریزیم سپس گشنیز را ساطوری می کنیم و به پیاز و سیر اضافه می کنیم. حالا ادویه ، زردچوبه ، فلفل و نمک به مواد داخل تابه اضافه می کنیم.

درب تابه را به مدت ۱۰ دقیقه می گذاریم تا مواد بخوبی بپزند. بعد از ۱۰ دقیقه آب تمرهندی را به مواد اضافه می کنیم و ۵ دقیقه بعد تابه را از روی حرارت برمیداریم. مواد فوق را داخل شکم ماهی قرار داده و آن را با نخ یا خلال دندان می بندیم.

در یک ظرف مقداری آرد و زرد چوبه می ریزیم و ماهی را آرام در آن می غلطانیم یا اینکه آرد و زرد چوبه را روی سطح ماهی می پاشیم. سپس ماهی شکم پر را در ماهیتابه سرخ می کنیم تا هر دو طرف آن طلایی شود.

توجه داشته باشید که در تهیه ماهی شکم پر به جای تمبرهندی می توان از رب انار ، آب لیمو یا آب نارنج نیز استفاده کرد. به جای گشنیز و سیر هم می توان از پیاز داغ و گردو استفاده کرد. ماهی شکم پر در کنار قلیه ماهی از غذاهای محبوب جنوب کشور هستند.

قلیه ماهی خوشمزه,قلیه ماهی مجلسی,قلیه ماهی جنوبی,قلیه ماهی

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه ماهی شکم پر اصل مجلسی و خوشمزه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو