چگونه جرم و پلاک دندان را به روش های خانگی از بین ببریم؟

منبع: نمکستان

144

1398/9/25

05:42


برای سفید کردن دندان، استفاده از محلول های روزمره مانند جوش شیرین، روغن نارگیل و مقدار کمی پراکسید هیدروژن می تواند کمک کننده باشد. ترکیب چندین محلول خانگی با پایه ی جوش شیرین ، و با سایر مواد طبیعی برای قوام در این مقاله به شما معرفی می شود.

نمکستان : طبق نظرسنجی آکادمی دندانپزشکی زیبایی آمریکا (AACD)، مهمترین چیزی که مردم در مورد لبخند خود می خواند، سفید بودن دندان های آن ها است و تقریباً ۱۰۰ درصد از افراد مورد بررسی، بر این باورند که یک لبخند عالی مبتنی بر دندان های سفید است. بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از محصولات سفید کننده در بازار امروز برای انجام این کار وجود دارد. اما لبخندهای زیبا مدت ها قبل از در دسترس بودن راه حل های مدرن مطلوب بوده اند، و تهیه یک خمیر دندان سفید کننده خانگی یک راه ساده و ایمن برای سفید کردن دندان و زیبا تر شدن لبخند شما خواهد بود.

سفید کردن دندان ها در خانه:

طبق گفته انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA)، امروزه بیشتر محصولات از کاربامید پراکسید استفاده می کنند که برخی از آن ها به پراکسید هیدروژن یا ماده اصلی سفید کننده تجزیه می شوند. و مطالعات نشان می دهد که این سفید کردن کاملاً بی خطر است. به عنوان یک قاعده کلی برای سفید کردن دندان، استفاده از محلول های روزمره مانند جوش شیرین، روغن نارگیل و مقدار کمی پراکسید هیدروژن می تواند کمک کننده باشد. ترکیب چندین محلول خانگی با پایه ی جوش شیرین ، و با سایر مواد طبیعی برای قوام در این مقاله به شما معرفی می شود.

سفید کردن دندان ها در خانه

ترکیب جوش شیرین و هیدروژن پراکسید:

یک خمیر دندان ساده متشکل از پراکسید هیدروژن و جوش شیرین می تواند یک لبخند زیبا تر را برای شما به ارمغان بیاورد. جوش شیرین با رادیکال های آزاد مبارزه می کند، و مولکول های ایجاد کننده لکه روی مینای دندان را تجزیه می کنند. برای تهیه این ترکیب از جوش شیرین کمتری نسبت به پراکسید هیدروژن استفاده کنید. حدود دو قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید. آن را درون یک کاسه هم بزنید و شروع به مسواک زدن کنید. بگذارید خمیر حدود یک دقیقه روی دندان های شما بماند و سپس آن را بشویید.

همیشه مهم است که دهان خود را به طور کامل شستشو دهید تا هیچ پراکسید هیدروژن یا جوش شیرین باقی نماند. و مهم تر از همه، استفاده از این ترکیب را به دو یا سه بار در هفته محدود کنید. استفاده بیش از حد از جوش شیرین می تواند اثر معکوس داشته باشد و باعث از بین بردن مینای دندان شما شده و به مرور زمان و ایجاد حساسیت در دندان شما داشته باشد.

لیمو و سرکه سیب را امتحان کنید:

با استفاده از یک چهارم قاشق غذاخوری آب لیمو و دو قاشق غذاخوری سرکه سیب یک مخلوط سفید کننده بسازید. می توانید برای مبارزه با لکه های روی دندان ها، دندان های خود را با این مخلوط مسواک بزنید. این یکی از گزینه های بسیار مقرون به صرفه است، و احتمالاً شما این مواد را در خانه خود دارید.

توجه: با توجه به اسیدیته بودن لیمو نمی توانید بیش از یک بار در هفته این درمان را تکرار کنید. استفاده زیاد از مخلوط می تواند مینای دندان شما را دچار آسیب کند.

سیگار را ترک کنید:

علاوه بر تمام عوارض جانبی مضر سیگار،نیکوتین موجود در تنباکو به سرعت دندان های افراد سیگاری را زرد می کند. با ترک سیگار نه تنها دندان های شما بهتر به نظر می رسند، بلکه تنفس، قلب و ریه های شما نیز سالم تر خواهند بود.

روش های خانگی از بین بردن جرم دندان و پلاک دندان

دندان های خود را با پوست موز یا پوست پرتقال مالش دهید:

به نظر می رسد این توصیه یک شوخی باشد، اما به لطف ویتامین ها و مواد معدنی فراوان موجود در پوست موز و پرتقال، بسیاری از افراد از پوست آاین میوه ها برای سفیدتر کردن دندان های خود استفاده می کنند. در حالی که هیچ مطالعه ای این روش را اثبات نکرده است، اما این روش یک روش سالم و بدون عوارض است.

این کار را با مالیدن دندان هایتان با پوست میوه انجام دهید، اجازه دهید ده دقیقه روی دندان هایتان بماند و سپس آن را بشوئید. تخمین زده می شود که ۳۰-۴۰ درصد از لبخندهای روی فرش قرمز در واقع روکش هستند. روکش کردن دندان در واقع یک راه افراطی برای بدست آوردن دندانهای سفید براق است، و همچنین هزینه ایی که بابت این کار پرداخت می شود بسیار زیاد می باشد. بعلاوه، هنگامی که دندان هایتان را روکش کنید، دیگر برگشتی نخواهد داشت. بنابراین برای محافظت و مراقبت از دندان های خود هر کاری را می توانید انجام دهید و از کارهای غیر ضروری برای سفید تر شدن دندان های خود پرهیز کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو