ابزارهای کاربردی سامانه پیامکی که شاید آن‌ها را نشناسید

منبع: نمکستان

149

1398/9/25

06:13


ابزارهای کاربردی سامانه پیامکی نمکستان: بسیاری از افراد کاربرد سامانه پیامکی را فقط در ارسال پیامک تبلیغاتی، گزارش‌گیری از پیامک‌ها و در نهایت ارسال کد تایید از طریق آن می‌دانند. اما غافل از اینکه یک سامانه پیامک حرفه‌ای امکانات بی‌نظیری دارد که تا حد زیادی می‌تواند در بازاریابی پیامکی یا برندسازی به شما کمک کند. در […]

ابزارهای کاربردی سامانه پیامکی

رپورتاژ

نمکستانبسیاری از افراد کاربرد سامانه پیامکی را فقط در ارسال پیامک تبلیغاتی، گزارش‌گیری از پیامک‌ها و در نهایت ارسال کد تایید از طریق آن می‌دانند. اما غافل از اینکه یک سامانه پیامک حرفه‌ای امکانات بی‌نظیری دارد که تا حد زیادی می‌تواند در بازاریابی پیامکی یا برندسازی به شما کمک کند.

در این مقاله به تعدادی از این ویژگی‌ها اشاره و کاربردهای آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم. اگر سامانه پیامکی دارید یا قصد انتخاب یک سامانه مجهز و خوب، برای ارسال پیامک تبلیغاتی را دارید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

ارسال پیامک زماندار: ابزاری کاربردی برای مدیریت هزینه و زمان

پیامک زماندار خود به سه گروه مختلف تقسیم می‌شود که عبارتند از:

  • پیامک هوشمند زماندار

با استفاده از این امکان سامانه پیامکی می‌توانید پیامک‌های هوشمند (مانند مانده اعتبار مشتریان) را در زمان‌بندی مشخصی ارسال کنید.

  • پیامک متناظر زماندار

در پیامک متناظر زماندار قصد بر این است به هر مخاطب یک متن ویژه و در یک زمان ویژه ارسال شود. مثلاً می‌خواهید ۴ نفر مختلف را یک روز زودتر (۴شنبه، ۵شنبه و شنبه) در ساعت‌های ۱۴، ۱۵:۳۰ و ۱۷ به مصاحبه کاری دعوت کنید. کافی است که متن پیامک هر یک را (با نام و ساعت مشخص) بنویسید و برای آن یک زمان ارسال تعیین کنید.

  • پیامک سررسید

این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که پیامک خود را در بازه زمانی هفتگی، ماهانه، سالانه یا هر تاریخ مشخصی که خودتان بخواهید برای مخاطبان مشخص شده به طور خودکار ارسال کنید.

برای مثال شما مدیر یک شرکت بیمه هستید و می‌خواهید که تولد مشتریان را هر سال به آن‌ها تبریک بگویید. به این ترتیب، با تنظیم پیامک سرسید، هر سال، سر موعد مقرر، پیامک شما به کسانی که تولدشان است ارسال خواهد شد.

یا به عنوان یک مثال دیگر، بیمه یک سری از مشتریان تا  ۳ هفته دیگر به پایان می‌رسد و شما می‌خواهید هفته‌ای ۱ بار تا روز پایان تمدید بیمه این نکته را به آن‌ها یادآوری کنید. در این صورت نیز پیامک سررسید این کار را به صورت خودکار و هفتگی برایتان انجام می‌دهد و لازم نیست که هربار خودتان اقدام به ارسال پیامک کنید.

منشی هوشمند: پاسخ خودکار پیامک کاربران

حتماً خودتان در برنامه‌های تلویزیونی دیده‌اید که یک تبلیغات زیرنویس می‌شود و می‌گوید که برای خرید محصول نوع الف عدد ۱، برای خرید محصول نوع ب عدد ۲ یا برای دریافت مشاوره شماره ۵ را به شماره درج شده پیامک کنید.

در این مواقع پیامکی به طور خودکار از طریق سامانه پیامکی برای مشتریان ارسال خواهد شد که با توجه به آن عدد متفاوت است. این کار را منشی هوشمند برای شما انجام می‌دهد.

انتقال پیامک: پیام‌های مهم را از دست ندهید

گاهی اوقات با سامانه پیامکی پیامی را برای کاربران ارسال می‌کنید اما جواب برخی از آن‌ها برایتان مهم است و ممکن است بین انبوه پیام‌ها آن را فراموش کنید. نگران نباشید؛ در این مواقع می‌توانید پیام‌های گروه یا فردی از مخاطبینتان را به شماره تلفن شخصی‌تان انتقال دهید. به این ترتیب جواب‌های مهم را از دست نخواهید داد.

ایمیل پیامک: برای امنیت بیشتر

کاربرد ایمیل پیامک در سامانه پیامکی این است که پیام‌های دریافتی از سامانه پیامکی را به صورت اتوماتیک به ایمیلی که برای آن تعریف کرده‌اید می‌فرستد. این قابلیت دو فایده دارد:

۱- اگر به سامانه دسترسی نداشته باشید و یا نخواهید به طور مکرر وارد آن شوید، از طریق ایمیل می‌توانید پیام‌های دریافتی را رصد کنید.

۲- می‌خواهید کارمندان یا افراد دیگری پیام‌های دریافتی را رصد کنند اما نمی‌خواهید نام کاربری یا رمز عبور سامانه را در اختیارشان بگذارید. در این مواقع ایمیل آن‌ها را تعریف می‌کنید و آن‌ها در ایملشان پیام‌های دریافتی را مشاهده خواهند کرد.

کدام سامانه پیامکی را انتخاب کنیم؟

در انتخاب سامانه پیامکی باید دقت کنید که امکانات آن پاسخگوی نیاز‌ها شما بوده و مشتریان قبلی از آن‌ها راضی باشند. اما یک نکته مهم دیگر که اکثراً آن را فراموش می‌کنند، پشتیبانی سامانه پیامکی است.

دقت کنید که بعد از خرید و فعالسازی سامانه پیامکی کار شما با آن تمام نمی‌شود و ممکن است نیاز به راهنمایی و رفع مشکل داشته باشید. در چنین مواقعی یک پشتیبانی خوب و قوی می‌تواند شما را راهنمایی و در اسرع وقت پاسخگو باشد.

سامانه ارسال پیام کوتاهِ «ملی‌پیامک» یکی از سامانه‌هایی است که تمام این ابزارها را دارد و پشتیبانی آن نیز در همه‌روزه تا ساعت ۱۰ شب پاسخگوی شما خواهد بود.

از دیگر مزایای ملی پیامک این است که می‌توانید ۳ روز به صورت رایگان آن را تست کنید و در صورتی که رضایت داشتید اقدام به خرید پنل کنید. (در صورتی که در رابطه با خرید سامانه نیاز به مشاوره دارید با شماره تلفن ۰۲۱۶۳۴۰۴ تماس بگیرید و برای دیدن سایر ابزارهای ملی پیامک به بخش راهنما مراجعه کنید.)

مجری این رپورتاژ آژانس بازاریابی نوین است.

ابزارهای کاربردی سامانه پیامکی

ابزارهای کاربردی سامانه پیامکی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو