طرز تهیه خورشت قورمه سبزی نذری خوشمزه برای ۱۰۰ نفر به بالا

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی نذری خوشمزه برای ۱۰۰ نفر به بالا


منبع: نمکستان

345

1398/9/25

06:59


طرز تهیه خورشت قورمه سبزی نذری خوشمزه برای ۱۰۰ نفر به بالا آموزش آشپزی خورشت قورمه سبزی عالی برای نذری گرچه قورمه سبزی به اندازه خورش قیمه در میان غذاهای نذری فراوانی ندارد اما به هر حال شاید بتوان آن را جزو سه غذای معمول نذری روزهای محرم به شمار آورد .معمولا بیشتر از همه […]

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی نذری خوشمزه برای ۱۰۰ نفر به بالا

قورمه سبزی , طرز تهیه قورمه سبزی , قورمه سبزی خوشمزه

آموزش آشپزی خورشت قورمه سبزی عالی برای نذری

گرچه قورمه سبزی به اندازه خورش قیمه در میان غذاهای نذری فراوانی ندارد اما به هر حال شاید بتوان آن را جزو سه غذای معمول نذری روزهای محرم به شمار آورد .معمولا بیشتر از همه غذاهای نذری کار و وقت می برد. چون سبزی دارد و پاک کردن و خرد کردن و سرخ کردن سبزی، زمان و انرژی می برد. اما با این حال خیلی از عزاداران هر سال قورمه سبزی نذر امام (ع) می کنند. چرا که در مقایسه با سایر غذاهای نذری ماه محرم، طرفداران خاص خودش را دارد.

مواد لازم برای ۱۰۰ نفر

¤ گوشت گوسفندی :•: ۸ کیلو گرم ¤

¤ لوبیا قرمز :•: ۲ کیلو گرم ¤

¤ پیاز :•: ۱۰ کیلو گرم ¤

¤ لیمو عمانی :•: ۱ کیلو گرم ¤

¤ سبزی قورمه :•: ۱۰ کیلو گرم ¤

¤ برنج :•: ۱۵ کیلو گرم ¤

سایت تفریحی و سرگرمی نمکستان namakstan.net

قورمه سبزی , طرز تهیه قورمه سبزی , قورمه سبزی خوشمزه

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی

لوبیاها را بشویید و بگذارید بپزد .گوشت گوسفندی را هم پاک کنید و به اندازه خورشی خرد کنید. پیازها را خرد کنید و کناری بگذارید. سبزی قورمه را هم پاک کنید و بعد از شستن خرد کنید و در روغن سرخ کنید. دیگی آماده کنید و گوشت را همراه با مقداری روغن در آن بریزید و تفت دهید.به گوشت در حال سرخ شدن پیاز هم اضافه کنید.

ریختن زردچوبه هم فراموش نکنید..سپس سبزی سرخ شده و لوبیای پخته را هم بیفزایید. حالا مقداری آب بریزید و در دیگ را بگذارید و صبر کنید تا گوشت بپزد و خورش جا بیفتد نیم ساعت قبل از پایان پخت ،بعد از اینکه از پختن گوشت مطمئن شدید ،نمک به همرااه با لیمو عمانی اضافه کنید.

برای اینکه خورش خوشمزه تر شود لوبیاها را به جای پختن بعد از شستن و خشک کردن ،۵ تا ۶ دقیقه در تابه ای بدون روغن که از قبل گرم کرده اید تفت دهید.البه لوبیاها را باید مرتب هم بزنید تا نسوزد. مراقب باشید مقدار شنبلیله سبزی زیاد نباشد زیرا خورش تلخ می شود.

اگر گشنیز سبزی قورمه را زیاد بریزید خورش کمی شیرینتر میشود . بعضی ها اصولاً آن را حذف می کنند. در مخلوط سبزی قورمه، با توجه به فصل،اسفناج یا برگ چغندر می ریزند. حالا که فصل زمشتان است از اسفناج استفاده نمایید اسفناج به خورش لعاب می دهد.

به هر کیو گرم شسبزی ۵ تا ۶ شاخه پیازچه هم بیفزایید . پیازچه طعم خورش را خوشمزه می کند. سبزی خورش قورمه را خیلی سرخ نکنید زیرا تلخ می شود. برای پخت قورمه سبزی در حجم زیاد معمولاً لوبیا را از قبل نمی پزند آن را از شب قبل خیس کرده و همزمان با سبزی به گوشت اضافه می کنند ولی در این صورت دیگر نمی شود لوبیا را تفت داد. اگر علاوه بر لیمو عمانی درسته از پودر لیمو عمانی هم اضافه کنید خورش خوش طعم تر می شود. بعضی ها علاوه بر لیمو عمانی آبلیمو ترش یا آبغوره  هم می ریزند.

سایت تفریحی و سرگرمی نمکستان namakstan.net

آموزش آشپزی,آشپزی

ارزش غذایی خورش قورمه سبزی

سبزی قورمه، شنبلیله و تره و جعفری است. این سبزی ها هم خورش را خوشمزه می کند، هم خواص زیادی دارند؛ تره قورمه سبزی، برای عفونت های بدن خوب است، مخصوصا در ماه محرم که چند سالی است با فصل زمستان مقارن شده و خیلی از مردم سرما خورده هستند.

وجود شنبلیله هم این خورشت را برای افراد دیابتی مناسب می کند. این سبزی در گذشته، داروی مرض قند بوده است. لوبیایی که در خورشت قورمه سبزی می ریزند، پروتئین و فیبر دارد و این غذا را برای ایام عزاداری که انرژی و توان زیادی نیاز است، مناسب کرده.

قورمه سبزی , طرز تهیه قورمه سبزی , قورمه سبزی خوشمزه

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی نذری خوشمزه برای ۱۰۰ نفر به بالا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو