مکان های دیدنی الیگودرز را بهتر بشناسید

مکان های دیدنی الیگودرز را بهتر بشناسید


منبع: آرگا

160

1398/9/25

12:10


الیگودرز یکی از شهرهای کوهستانی در میان رشته کوه های البرز است و از جمله شهرهای تاریخی در ایران و لرستان محسوب می شود. مکان های دیدنی الیگودرز سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند.

تحقیقات باستان شناسی نشان می دهد که شهر دیدنی الیگودرز دارای قدمت ۷۰۰ ساله است نام این شهر در بسیاری از کتاب های تاریخی عنوان شده است همچنین در کتاب بزرگ شاهنامه نیز اثری از این شهر یافت می شود. شما گردشگران عزیز می توانید با سفر به این منطقه از مکان های دیدنی الیگودرز دیدن کنید و از سوغاتی های لذیذ آن همچون سیب، عسل، گردوبی و گلابی خریداری کنید. این شهر مهد جاذبه های طبیعی و کوهستانی است که به دلیل داشتن آب و هوای مطبوع و معتدل مکان مناسبی برای سفرهای بهاری و تابستانی است.

مکان های دیدنی الیگودرز در لرستان:

اگر دوست دارید تا در سفر خود از جاذبه های طبیعی و تاریخی زیادی دیدن کنید می توانید با سفر به استان زیبای لرستان و شهر الیگودرز با جاذبه های زیادی از ایران آشنا شوید و این شهر تاریخی را بیشتر در دنیا معرفی کنید.

مکان های تاریخی الیگودرز

دشت لاله های واژگون:

دشتی که در دامنه کوه های زاگرس قرار دارد و در فاصله ۳۵ کیلومتری الیگودرز است مساحت این دشت ۲۹۰۰ هکتار است و یکی از مناطق محافظت شده می باشد. در این دشت می توانید گل های کمیاب زیادی را مشاهده کنید جالب است بدانید این دشت یکی از آثار طبیعی ثبت شده در فهرست دیدنی های ایران است.

مکان های دیدنی الیگودرز

آبشار آب سفید:

یکی از مکان های دیدنی الیگودرز که دارای مناظری طبیعی است آبشار آب سفید است این آبشار به عنوان عروس آبشارهای ایران شناخته می شود تشیکل حباب های سفید در این آبشار آن را به یکی از دیدنی های الیگودرز تبدیل کرده است. ارتفاع این آبشار ۷۰ متر است و با سرازیر شدن از کوه های منطقه می توانید جذابیت های زیادی از این آبشار را مشاهده کنید.

دیدنی های الیگودرز

منطقه تاریخی شیرهای سنگی:

شیر سنگی که یک گورستان قدیمی در الیگودرز است و از مهم ترین نمادهای ایل بختیار است قدمت این شیرهای سنگی به ۴۰۰ سال پیش باز می گردد. و جالب است بدانید این شیرهای سنگی بر روی مزار مردان بالای ۴۰ سال بختیاری قرار داده می شد.

بناهای تاریخی الیگودرز

آبشار برنجه شول آباد:

آبشاری خروسان که در میان صخره های این منطقه قرار دارد و یکی از دیدنی های طبیعی مهم است این آبشار به عنوان سیزدهمین آبشار بلند در دنیا شناخه می شود و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

 

مکان های تاریخی الیگودرز

از دیگر مکان های دیدنی الیگودرز می توان به قالی کوه، آبشار وارگ، دریاچه گهر، آبشار چکان، کوه تمندر و … اشاره کرد که دارای جذابیت های دیدنی بی شماری در این منطقه هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو