ترفندی برای دادن خبر ناگوار پزشکی به بیمار و همراه او

51

1398/9/25

13:21


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در خصوص نحوه بیان خبر ناگوار پزشکی، به بیمار و همراهان او، توضیحاتی ارائه داد.

ترفندی برای دادن خبر ناگوار پزشکی به بیمار و همراه او

به گزارش بهداشت نیوز: همایش یک روزه نحوه بیان خبر ناگوار پزشکی، با حضور اعضای هیئت علمی، دستیاران، دانشجویان و کارکنان پرستاری بیمارستان شهید مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در سالن آمفی تئاتر این بیمارستان برگزار شد.

سید علی انجو عضو هیات علمی گروه اخلاق پزشکی، اظهار داشت: در این برنامه آموزشی مواردی نظیر اینکه خبر ناگوار شامل چه اخباری می شود و اینکه در چنین مواردی چگونه می توان با بیمار و همراهان او برخورد کرد، مطرح شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه پزشکان، پرستاران و سایر ارائه دهندگان و مراقبان خدمات سلامت به صورت پر تکرار با گفتن خبر بد مواجه می شوند، اظهار کرد: زمانی که فردی مبتلا به بیماری شده است که از نظر اجتماعی بیماری سهمگین و سختی تلقی می شود یا راه های انتقال آن فشار اجتماعی به همراه دارد و یا بیماری، صعب العلاج و درمان ناپذیر است؛ گفتن آن به بیمار و خانواده او سخت می شود.

انجو با بیان اینکه در دستورالعمل ها نباید به بیماران امید واهی داد، خاطرنشان کرد: این موضوع به مفهوم تشویق نکردن بیمار و عدم تشویق بیمار نیست بلکه پزشک و کادر درمانی لازم است ضمن ارائه صادقانه اطلاعات و بیان تنگناها و محدودیت ها و سختی های درمان بیماران صعب العلاج آنها را به تلاش امیدوارانه برای مهار و مدیریت بیماری تشویق کنند.

 

منبع: مهر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو