مدیر مسئول کیهان به دادسرا رفت

منبع: برترین ها

66

1398/9/25

13:36


مدیر مسئول کیهان برای تفهیم اتهام درباره شکایت‌های جدید از روزنامه به شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه رفت.

عصر ایران: مدیر مسئول کیهان برای تفهیم اتهام درباره شکایت‌های جدید از روزنامه به شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه رفت.

شریعتمداری تاکنون درباره ۱۴شکایت از مجموع ۳۰ شکایت علیه کیهان که در دادسرای رسانه مطرح است تفهیم اتهام شده و این روند برای ۱۶ شکایت دیگر در جریان است. بیشترین تعداد شکایت‌ها از سوی نهاد ریاست جمهوری و برخی وزارتخانه‌ها و مراکز دولتی به دادگاه ارائه شده است.

وزارت نفت، وزارت ارشاد، وزارت علوم، شورای عالی امنیت ملی و... از جمله شاکیان کیهان هستند. انتقاد کیهان به برخی از اقدامات دولت و اظهارات رئیس‌جمهور، اعتراض به برباد رفتن ۱۸ میلیارد از بیت‌المال در ماجرای تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی، گزارش کیهان درباره دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی، انتقاد به قرارداد گازی کرسنت و خسارت‌های آن، اعلام بی‌خاصیت بودن مصوبه مجلس در برابر نقض برجام و... موضوع تعدادی از شکایت‌های مطرح شده علیه کیهان است.

شورای عالی امنیت ملی نیز دو تیتر روزنامه کیهان درباره حمله موشکی انصارالله یمن به عربستان را مغایر امنیت ملی دانسته و علیه آن در دادگاه طرح شکایت کرده است. گفتنی است بعد از حمله موشکی انصارالله به ریاض، کیهان تیتر زده بود «شلیک موشک انصارالله به یمن، هدف بعدی دوبی» و...

از نکات عبرت‌آموز، شکایت یک خانم هنرپیشه از کیهان است که چرا به همکاری او با یک خواننده لس‌آنجلسی برای تبلیغ یک آمپول کشنده انتقاد کرده است و در خور توجه آنکه ایشان هم‌اکنون در یک شبکه تلویزیونی وابسته به آل‌سعود در کنار یکی از خوانندگان بدنام لس‌آنجلسی برنامه اجرا می‌کند.

کیهان در نظر دارد بعد از تشکیل دادگاه و رسیدگی به شکایات یاد شده، متن کامل شکوائیه شاکیان و دفاعیه مدیر مسئول کیهان را در قالب یک کتاب به چاپ برساند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو