۱۰ ترفند ساده و بسیار کاربردی در خانه داری

منبع: نمکستان

71

1398/9/25

14:09


۱۰ ترفند کاربردی در خانه داری نمکستان : برای خانه داری و اینکه راحتتر به کارهای منزل خود رسیدگی نمایید ما چند ترفند ساده را در ادامه ی این مطلب برای شما آماده نموده ایم. با ما همراه باشید: استفاده از سبزی خشک : اگر دوست دارید که سبزی خشکتان تازه به نظر بیاید چند […]

۱۰ ترفند کاربردی در خانه داری

10 ترفند کاربردی در خانه داری!

نمکستان : برای خانه داری و اینکه راحتتر به کارهای منزل خود رسیدگی نمایید ما چند ترفند ساده را در ادامه ی این مطلب برای شما آماده نموده ایم. با ما همراه باشید:

استفاده از سبزی خشک :

اگر دوست دارید که سبزی خشکتان تازه به نظر بیاید چند ساعت قبل از آشپزی آن را در مقداری آب بریزید تا خیس بخورد و راحتتر از آن استفاده نمایید.

سرکه و نمک به جای وایتکس :

اگر دوست ندارید که از مواد شیمیایی برای شست و شوی ظروف و سفید کردن آن ها استفاده کنید، میتوانید ان ها را چند ساعت داخل آب و سرکه و نمک بگذارید و سپس بشویید تا تمیز و سفید شود.

جلوگیری از پوسیدگی میوه ها :

معمولا پوسیدگی میوه ها در جای میوه ی یخچال به دلیل رطوبت موجود در میوه هاست که کم کم باعث میشود همه ی میوه ها گندیده شوند. برای جلوگیری از این کار میتوانید یک اسفنج را داخل ظرف میوه قرار دهید تا رطوبت را کاملا بگیرد.

جلوگیری از نم گرفتن نمک :

برای اینکه نمک شما نم نگیرد و راحت از نمک پاش بیرون بریزد پیشنهاد میکنیم چند دانه برنج خشک را داخل نمک پاس بیندازید تا رطوبت را جذب نماید.

گرفتن تندی غذا :

اگر فلفل زیادی در غذایتان ریختید، مقداری آب لیمو ترش تازه داخل غذا بریزید و خوب هم بزنید.

فضای خوش عطر خانه :

برای اینکه فضای خانه تان معطر باشد میتوانید یک قند را به مقداری عطر و ادکلن آغشته کنید و آن را بسوزانید تا خانه عطر خوش آن را بگیرد.

عسل شکرک زده :

خیلی ها بلافاصله وقتی عسل شکرک میزند آن را دور میریزند. کافیست یک ظرف را با آب نیمه پرکنید و عسل را داخل یک ظرف دربدار محکم بگذارید. ظرف را داخل آب بندازید و ظرف حاوی آب را روی شعله بگذارید تا کم کم حرارتش شکرک عسل را از بین ببرد.

شور شدن غذا :

اگر غذایتان شور شد، کافیست یک سیب زمینی داخل آن بیندازید تا تمام نمک غذا را به خود جذب نماید.

شکستن تخم مرغ :

برای اینکه تخم مرغتان هنگام پخت نشکند، کمی نمک روی پوست آن بریزید.

سوختن برنج :

اگر برنجتان سوخته کافیست کمی نان روی آن بگذارید تا بوی سوختگی را کم کم ب خود جذب نماید.

10 ترفند کاربردی در خانه داری!

۱۰ ترفند کاربردی در خانه داری

منبع : نمکستان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو