موسسه حقوقی در مشهد

منبع: نمکستان

137

1398/9/25

17:44


موسسه حقوقی در مشهد وکیل خوب در مشهد در انتخاب وکیل باید دقت ویژه ای به خرج دهید، اکثر افراد به دنبال وکیلی حرفه ای و مجربی هستند تا پرونده هایشان را به آنها بسپارند. مشخصه های یک وکیل خوب ۱) یک وکیل خبره باید توانایی علمی، تجربه، حسن شهرت، سابقه مفید و در نهایت […]

موسسه حقوقی در مشهد

موسسه حقوقی در مشهد

وکیل خوب در مشهد

در انتخاب وکیل باید دقت ویژه ای به خرج دهید، اکثر افراد به دنبال وکیلی حرفه ای و مجربی هستند تا پرونده هایشان را به آنها بسپارند.

مشخصه های یک وکیل خوب

۱) یک وکیل خبره باید توانایی علمی، تجربه، حسن شهرت، سابقه مفید و در نهایت حق الوکاله منصفانه داشته باشد.
۲) سوابق وکیلی که قصد انتخاب آن را دارید از طریق کانون وکلای دادگستری قابل استعلام است، صرفاً به تبلیغات اینترنتی، تلویزیونی و سایر رسانه های جمعی اکتفا نکنید.
۳) یک وکیل خوب در مشهد باید حداقل مدرک کارشناسی رشته حقوقی را داشته باشد و نیز مراحل بسیار دشوار کانون وکلا را طی کرده باشد تا موفق به دریافت پروانه وکالت گردد.
۴) ملاک شما برای انتخاب بهترین وکیل صرفاً جنسیت و سن او نباشد. در برخی از مواقع دیده شده است که یک وکیل جوان و تحصیل کرده خیلی بهتر از وکیلی با سن بالاتر و به ظاهر مجرب عمل می کند. این مورد درباره جنسیت وکیل ( زن یا مرد بودن ) نیز صدق می کند.
گروه وکلای دادگستری طلیعه داران عدالت یکی از بهترین مؤسسات حقوقی در مشهد می باشد و در صورتیکه برای انتخاب وکیل حرفه ای دچار تردید شده اید می توانید از مشاوره همکاران ما بهره مند شوید.

چگونه بهترین وکیل در مشهد را تشخیص دهیم؟

اعتماد، مسئولیت پذیری و صداقت

از اولین مسائلی که یک وکیل خبره باید به آن توجه نماید، رعایت اصول امانت داری و مسئولیت پذیری در عین صداقت است. امانت داری و قابل اعتماد بودن یک وکیل از این حیث اهمیت می یابد که وی، باید از تمامی اطلاعات موکل خود که به پیشبرد جریان پرونده کمک می کند اطلاع داشته باشد. در صورتی که وکیل نتواند اعتماد موکل را جلب کند، انتقال اطلاعات به منظور بررسی گرونده با مشکل انجام شده و نتیجه مطلوب از پرونده حاصل نمی شود.

تجربه کاری وکیل

سابقه وکیل مهمترین عامل در انتخاب یک وکیل است. هرچند وکلای پایه یک دادگستری می توانند در تمامی امور حقوقی به قبول وکالت بپردازند اما به طور قطع یک وکیل ملکی با تعداد زیادی پرونده های دعاوی ملکی در رزومه کاری خود، تجربه کاری را برای وکالت در امور حقوقی خانواده ندارد. سابقه کاری و حرفه ای وکیل مورد انتخاب خود را می توانید با مراجعه به کانون وکلای دادگستری جویا شوید.

موسسه حقوقی در مشهد

وکیل پایه یک دادگستری

وکلای دادگستری را باید به دو نوع کلی تقسیم نمود. وکلایی که توسط کانون های وکلای دادگستری انتخاب و تعیین صلاحیت می شوند که این کانونها اعتبار و قدمت بالایی دارند و وکلایی که توسط مرکز مشاوران حقوقی و کارشناسان دادگستری انتخاب می شوند که این شیوه عمری کمتر از ۱۰ سال دارد. وکلای کانون به کارآموزان وکالت و وکلای پایه یک دادگستری تقسیم می شوند. اما مشاوران حقوقی و وکلای قوه قضاییه ابتدا یک مدت کاراموزی را باید طی نمایند و پس از آن به مدت دوسال وکیل پایه ۲ می شوند و پس از گذراندن این مدت می توانند اقدام به اخذ پروانه پایه یک نمایند. کارآموزان موضوع ماده ۱۸۷ حق وکالت ندارند اما کارآموزان کانون تقریبا همچون وکلای پایه یک حق وکالت داشته (با اعمال محدودیت های ذکر شده) و وکلای پایه ۲ مرکز مشاوران قوه قضاییه نیز محدودیت هایی در وکالت خواهند داشت.

وکیل دادگستری در ایران

در کشور ما مانند بسیاری از کشورها تنها کسانی که مراحل خاصی را طی نموده و موفق به اخذ پروانه وکالت شده اند می توانند به عنوان وکیل در دادگاهها اعلام وکالت نمایند. برای اینکه شخصی بتواند در ایران وکیل دادگستری شود باید مراحلی را طی کند و صلاحیت هایی داشته باشد. اولین پیش نیاز برای یک شخص که قصد اخذ پروانه را دارد داشتن مدرک لیسانس حقوق است. بعد از آن شرکت در آزمون وکالت لازم است. آزمونی که هرساله در کانونهای وکلای دادگستری برگزار می گردد و افراد باید انتخاب نمایند که قصد شرکت در آزمون کدامیک از استانها را دارند و بعد از ثبت نام و پرداخت هزینه ها نسبت به شرکت در آزمون اقدام نمایند. بعد از قبولی در آزمون، پروانه کارآموزی وکالت صادر می گردد که کارآموزان وکالت باید ۱۸ ماه کارآموزی در دادگاهها و در کنار یک وکیل پایه دادگستری را تجربه کنند. البته در این مدت نیز می توانند با تایید وکیل سرپرست خود و با اعمال محدودیت های قانونی مثل عدم اعلام وکالت در دیوانعالی کشور اقدام به وکالت نمایند. کارآموزان وکالت بعد از ۱۸ ماه کارآموزی و انجام تکالیف مقرر قانونی و نظامات کانون باید در آزمونی که توسط کانون متبوع برگزار میگردد شرکت نمایند که در صورت قبولی در این آزمون_ که به اختبار معروف می باشد_ پروانه پایه یک آنها صادر می گردد.

مراحل ذکر شده در بالا مراحل معمول و عادی اخذ پروانه وکالت است. برای اخذ پروانه وکالت استثنائات قانونی نیز وجود دارد که از طی کردن همه یا برخی از مراحل بالا معاف هستند. برای نمونه باید به قضات مستعفی یا بازنشسته دادگاهها اشاره کرد که نیاز به شرکت در آزمون و طی مراحل کارآموزی ندارند.

تا زمان تصویب برنامه سوم توسعه تنها شیوه اخذ پروانه وکالت دادگستری طی کردن مراحل بالا بود. اما با تصویب ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه روش دیگری هم به اخذ پروانه افزوده شد که به مشاوران حقوقی ماده ۱۸۷ مشهور شده اند. وکلای مذکور در آزمونی که توسط قوه قضاییه برگزار می گردد شرکت می نمایند و توسط قوه قضاییه به انها پروانه اعطا می گردد. مدت کارآموزی این وکلا و نحوه اخذ پروانه پایه یک آنها متفاوت بوده و دارای محدودیت های بیشتری در زمان کارآموزی و اخذ پروانه پایه ۲ می باشند. این تاسیس که عمری ده ساله دارد خارج از کانون وکلای دادگستری است.

وکیل کیفری در مشهد

حقوق جزا چیست :
حقوق جزا شاخه ای از حقوق عمومی است که با تعریف اقدامات مجرمانه که اخلال در نظم عمومی ایجاد می نمایند و تعیین مجازات برای خاطیان سعی در جلوگیری از وقوع جرایم دارد و در صورت ارتکاب جرم میزان مسوولیت مرتکب و نحوه تعقیب و تعیین مجازات او را مشخص می نماید و در پایان کوشش می کند تا وسایل اصلاح و تربیت مجرمین را فراهم آورد.

اهمیت حقوق جزا:
اولا- حقوق جزا مجموع مقرراتی است که بر نحوه اجرای مجازات ها و تعیین واکنش های اجتماعی نظارت می کند.

ثانیا- قوانین کیفری، ساده ترین و شدید ترین وسیله اجبار قواعد و مقررات اجتماعی است و ضمانت اجرای روابط اجتماعی می باشد.

ثالثا- در دعاوی حقوقی فقط امور حقوقی افراد از قبیل امور مالی یا خانوادگی یا احوال شخصیه مطرح است در حالی که در دعاوی کیفری نه تنها مال و خانواده مجرم در معرض خطر است بلکه آزادی حیثیت و جان وی نیز در مخاطره قرار می گیرد.

رابعا- در محاکم و دادگاه های حقوقی احتیاجی به حضور طرفین دعوی و شناسایی آنان نیست و درصورت صحت هویت، دادگاه بر مبنای ادله تقدیمی اتخاذ تصمیم می نماید؛ درحالی که در دعاوی کیفری حضور مجرم ضروری است. بنابراین با توجه به فرق و تفاوت بزرگ این دو دعوی اهمیت حقوق جزا و دعاوی کیفری مشخص می شود.

مجازات ها و اقدامات تامینی و تربیتی:
در قانون مجازات اسلامی، مجازات ها و اقدامات تامینی و تربیتی تعیین شده است که به پنج دسته تقسیم شده ا ند:

– حدود

– قصاص

– تعزیرات

– دیات

تعزیرات و مجازات های بازدارنده:
حد مجازاتی است که شارع آن را تعیین کرده است و قصاص مجازات فردی می باشد که مرتکب جنایت منجر به قتل یا صدمات بدنی گردیده است ودیات جایگزین قصاص در جنایات عمدی یا غیر عمدی می باشد و تعزیر مجازات های جرایمی است که خارج از موارد فوق می باشند و مجازات بازدارنده مجازاتی است که از طرف دولت به معنای عام آن برای حفظ نظم و مراعات مصالح اجتماعی مقابل تخلفات از مقررات و نظامات دولتی تعیین می گردد.

دعاوی رایج کیفری:
سرقت، کلاهبرداری، قتل عمد، قتل غیر عمد، خیانت در امانت، ایراد ضرب عمدی، ارتباط نامشروع، تجاوز به عنف تصرف عدوانی، فروش مال غیر، جعل، استفاده از سند مجعول و سایر عناوین مجرمانه که در قانون ذکر شده اند.

طلاق توافقی توسط وکیل
با وجود سریع تر صورت گرفتن طلاق توافقی نسبت به طلاق از راه های دیگر اما باز هم برای هرچه سریع تر رخ دادن و دوری از نزاع و درگیری و عدم برخورد طرفین در طی فرآیند طلاق وکیل می تواند به راحتی امور موکل را دست گرفته و اقدامات لازم را برای اجرای صیغه ی طلاق توافقی انجام دهد.

مزایای طلاق توافقی توسط وکیل
انجام مراحل طلاق توافقی در مشهد توسط وکیل به دلیل آشنا بودن به شعب دادگاه و رویه آن ها ظرف مدت هفت تا ده روز کاری و حتی کمتر انجام خواهد شد.
در صورت اختیار وکیل پایه یک نیازی به حضور طرفی که وکیل دارد در تمام مراحل طلاق توافقی دادگاه نیست.
عده ای از مردم با توجه به شخصیت ، شغل و سایر مسایل معتقدند که اگر در مجتمع قضایی خصوصا دادگاه خانواده حضور پیدا کنند چه بسا که با شخص آشنا و یا از اقوام رو به رو شوند و این به زعم آن ها برای آبرویشان خوب نیست ، گذشته از درست و غلط بودن این اعتقاد که جنبه شخصی دارد ، بودن وکیل به جای موکل این مشکل را حل می کند.
بی شک یکی از آسانترین و سریعترین پرونده ها طلاق توافقی است ، اما اهل فن می دانند در جایی که توافق های زوجین زیاد ، مدت دار و یا پیچیده است ، نیاز به کسی است که از اطلاعات حقوقی کافی برخوردار باشد و به ظرایف و دقایق طلاق توافقی آگاه باشد. لذا توصیه بر این است که حتی الامکان در تمام مراحل از وکیل پایه یک استفاده کنید.
قابل ذکر است که گاهی در هنگام طلاق بین بعضی از زوجین بی اعتمادی شدید وجود دارد و زوجین بیم آن را دارند که طرف مقابل ممکن است اصطلاحا سر او کلاه بگذارد. برای جلوگیری از این موضوع، داشتن وکیل بهترین راه حل است.
توافقات زن و مرد در طلاق توافقی توسط وکیل صورت جلسه و مطابق آن حکم صادر میشود.
اجرای صیغه طلاق هم بدون حضور زن و مرد و توسط وکیل صورت می گیرد.
نکته های مهم در طلاق توافقی
باید توجه داشته باشید که در بهترین طلاق توافقی یک وکیل پایه یک نمی تواند هم از طرف زوج و هم از طرف زوجه وکالت بپذیرید.
اگر زوجه از زوج وکالت طلاق را داشته باشد وکیل پایه یک دادگستری ، در حقیقت وکیل با واسطه ی زوج خواهد بود. در نتیجه حضور زوجه در دادگاه و امضای دادخواست و سایر مدارک از طرف او الزامی است. در غیر این صورت باید هر کدام از طرفین دو نفر وکیل دادگستری برای انجام فرآیند وکیل خوب طلاق توافقی خود وکالت بدهند.
گواهی عدم امکان سازش سه ماه اعتبار داشته و پس از سه ماه اگر طرفین اقدام نکنند ، باطل می شوند.
اسناد لازم جهت طلاق توافقی
برای انجام و ثبت هر گونه طلاق در دفاتر رسمی طلاق باید از دادگاه گواهی عدم امکان سازش را دریافت کنید و سپس گواهی را به دفاتر طلاق برای ثبت رسمی و صدور طلاقنامه ارائه نمایید.

مدارک ذیل به پیوست دادخواست طلاق توافقی توسط خود شما یا وکیل شما تقدیم میشود:

سند ازدواج
شناسنامه یا کارت ملی زوج
شناسنامه یا کارت ملی زوجه
وکالت نامه محضری طلاق ( الزامی نیست، فقط در صورت اعطای وکالت در طلاق)
توافق مبنی بر نحوه پرداخت یا بذل مهریه ، نفقه و تعیین تکلیف حضانت فرزند مشترک.
نظر واحد مشاوره خانواده در دادگاه
گواهی عدم بارداری زوجه.
مراحل طلاق توافقی
برای انجام مراحل طلاق توافقی هر یک از زوجین و یا وکیل آن ها ، باید علاوه بر ذکر توافقات دو طرف در مسائل مهریه و نفقه و حضانت فرزند و … در دادخواست طلاق توافقی ؛ کپی شناسنامه زوجین و کپی عقدنامه را ضمیمه دادخواست طلاق توافقی زوجین کنند و برای ثبت طلاق توافقی به دادگاه خانواده مراجعه کنند.

پس از ثبت دادخواست طلاق توافقی دادگاه از زوجه می خواهد گواهی عدم حمل و آزمایش بارداری را ارائه دهد. سپس طرفین به واحد مشاوه دادگاه خانواده ارجاع داده شده ، تا نظر مشاور هم ضمیمه دادخواست طلاق توافقی زوجین گردد. زمانی که مدارک لازم دادگاه جهت صدور گواهی عدم امکان سازش آماده شد زوجین می توانند با مراجعه به دفاتر رسمی طلاق برای اجرا و ثبت حکم طلاق توافقی اقدام کنند. این مراحل تقریبا یک هفته تا ده روز طول می کشد. پس از آن زوجین می توانند با مراجعه به یکی از دفتر خانه های طلاق اقدام به ثبت رسمی طلاق نمایند. گواهی عدم بارداری نیز باید به دفترخانه طلاق ارائه شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو