پیاده‌روی، جادوی كاهش وزن

105

1398/9/25

20:43


پیاده‌روی، جادوی كاهش وزن

سلامت نیوز: پیاده‌روی به تنهایی می‌تواند به عنوان یك ورزش در حفظ سلامتی بدن مؤثر باشد. بسیاری از كسانی كه می‌خواهند لاغر شوند، اغلب به ورزش‌هایی می‌پردازند كه گمان می‌كنند كالری بیشتری می‌سوزانند و تعجب می‌كنند كه چرا بعد از چند هفته هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ، از بین بردن چربی زائد بدن نیاز به گذشت زمان دارد. برای كاهش وزن، حتما باید ورزشی را شروع كرد كه مستقیما چربی را بسوزاند؛ در پیاده‌روی فرد دچار افت قند خون نمی‌شود و همین موضوع هم باعث گرسنگی غیر قابل كنترل برای ورزشكار نمی‌شود.

فواید مثبت پیاده‌رویسوزاندن درصد بالاتری از چربی بدن ،افزایش سلامتی و سرحال بودن ، ازدیاد سطوح انرژی ،كاهش بیماری‌ها ،شركت در پیاده‌روی آسان است. پیاده‌روی با دوستان مفرح است. پیاده‌روی ابزار و تجهیزاتی لازم ندارد. كاهش وزن با یك برنامه پیاده‌روی می‌تواند آغاز معقولی باشد.بسیاری از افراد چاق یا كم‌تحرك، سطح تندرستی پایینی دارند.

این امرغالبا به خاطر ورزش نكردن است كه به مرور زمان سبب می‌شود عضلات و سیستم انرژی، كارایی خود را از دست بدهند. به همین دلیل وقتی یك برنامه ورزشی برای كاهش وزن شروع می‌شود، انجام آن خیلی دشوار به نظر می‌آید.برای سوزاندن چربی لازم است بدن در سطوح پایین تری تلاش كند و بسیاری از ورزش‌ها اجازه این كار را نمی‌دهند.

«پیاده‌روی سریع» را در نظر بگیرید: برای سوزاندن كالری و حفظ آهنگ تمرینات با یك مربی همراه، خیلی از مبتدی‌ها ممكن است سعی كنند محدودیت‌های موجود را كنار بزنند تا احساس كنند تمرین درست و حسابی انجام داده‌اند، از این رو اگر تعداد ضربان نبض خیلی بالا باشد، سوزاندن درصد بالایی از چربی غیر‌ممكن است. پس بیایید درباره سوزاندن چربی چیزهای بیشتری یاد بگیریم.

پیاده‌روی می‌تواند یك تفریح هم باشد. مثلا دوستان هم می‌توانند به پیاده‌روی ملحق شوند به این ترتیب شما می‌توانید با آنها صحبت كنید و از جدیدترین اخبار مطلع شوید. می‌شود موقع خرید رفتن پیاده‌روی كرد. در این مورد شاید ایده خوبی باشد كه برای ادامه روال سوزاندن چربی، حركت‌های مداومی انجام شود.

پیاده‌روی می‌تواند بهترین راه برای شروع هر برنامه جدید كاهش وزن باشد.برای نگه داشتن بدن در بالاترین حد سوزاندن چربی، پیاده‌روی مؤثر با كنترل تعداد ضربان قلب، بیشترین تأثیر را دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو