چهره ها و افراد مشهور متولد 27 آذر

چهره ها و افراد مشهور متولد 27 آذر


منبع: ستاره

185

1398/9/26

02:37


بیست و هفت آذر سالروز تولد دو هنرمند و یک سیاستمدار در ایران است. محمدرضا عارف، اصغر همت و سعید شیخ زاده متولدین معروف ۲۷ آذرماه هستند.

چهره ها و افراد مشهور متولد 27 آذر


ستاره | سرویس چهره‌ها - در این قسمت مختصری با زندگی شخصی و فعالیت‌های حرفه‌ای چهره های معروف متولد ۲۷ آذر آشنا می‌شویم. 

 

چهره ها و افراد مشهور متولد بیست و هفت آذر

در صورتی‌که تمایل دارید در مورد شخص خاصی مطالعه کنید، با انتخاب نام او در فهرست موضوعی زیر به توضیحات مربوط به آن شخص برسید.

۱. محمدرضا عارف
۲. اصغر همت
۳. سعید شیخ زاده


محمدرضا عارف

چهره ها و افراد مشهور متولد 27 آذر


محمدرضا عارف متولد ۲۷ آذر سال ۱۳۳۰ در یزد بوده و سیاستمدار اصلاح طلب، نماینده مجلس، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام و استاد دانشگاه است. عارف در دانشگاه استنفورد در رشته مهندسی برق در مقطع دکترا فارغ التحصیل شد و در تاریخ جمهوری اسلامی مناصب گوناگونی را تجربه کرده که مهم‌ترین آن را باید معاون اولی دوره دوم ریاست جمهوری سید محمد خاتمی دانست.

محمدرضا عارف در سال ۱۳۹۲ تصمیم به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری گرفت اماچند روز پیش از رای‌گیری به درخواست سید محمد خاتمی از انتخابات کناره‌گیری کرد. عارف در سال ۱۳۹۴ به عنوان سرلیست ائتلاف اصلاح‌طلبان وارد مجلس شد و ریاست فراکسیون امید را بر عهده گرفت. او علاوه بر مشاغل ذکر شده، عضو پیوسته و رئیس گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، همچنین عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و مشاور عالی رئیس این سازمان در امور بشردوستانه است.


اصغر همت

چهره ها و افراد مشهور متولد 27 آذر


اصغر همت در ۲۷ آذر ماه سال ۱۳۳۱ در شیراز به دنیا آمد. او از دوران کودکی به تئاتر علاقه داشت و از زمان تحصیل در دبیرستان، فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرد. همت رشته تئاتر را برای تحصیل در دانشگاه انتخاب کرد و در سال ۱۳۵۹ از دانشگاه هنر‌های زیبای دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد. اولین حضور او جلوی دوربین به سال ۱۳۵۸ و بازی در فیلم سرخ پوست‌ها بازمی‌گردد. پس از آن همت در فیلم‌های ما ایستاده‌ایم، شیر سنگی و سریال هزاردستان به نقش آفرینی پرداخت، اما محبوبیت او به خاطر نقش آفرینی درخشان در سریال امام علی (ع) بود.

اصغر همت و افسر اسدی در سال ۱۳۵۸ در نمایشنام‌های به نام براند نقش مقابل یکدیگر را داشتند. این آغاز آشنایی این دو بود که پس از مدتی به ازدواج ختم شد. حاصل این ازدواج دو فرزند به نام‌های هامون و غزل است.


سعید شیخ زاده

چهره ها و افراد مشهور متولد 27 آذر


سعید شیخ زاده در ۲۷ آذر ماه سال ۱۳۵۷ در شهر تهران به دنیا آمد. او در سال ۱۳۶۸ در سن یازده سالگی توسط یکی از دوستان پدرش به عرصه بازیگری وارد شد. بازی در فیلم پلنگ به کارگردانی فریبرز صالح اولین تجربه بازیگری او بود. اغلب ما شیخ زاده را با بازی در فیلم‌ها و سریال‌های کودک و نوجوان در دهه هفتاد به یاد داریم، اما آنچه فراموش نشدنی خواهد بود، گویندگی او در سری فیلم‌های هری پاتر در نقش هری است. صدای زیبا و خاص سعید شیخ زاده باعث شد تا او به سرعت وارد عرصه مجری‌گری و گویندگی شود.

پیش از سعید هیچکدام از اعضای خانواده شیخ زاده در عرصه سینما و تلویزیون فعالیت نداشتند، اما پس از ورود او به این عرصه برادر کوچکتر سعید به نام وحید نیز در زمینه بازیگری و گویندگی به فعالیت پرداخت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو