۵ فاکتور سئو که باید در سال ۲۰۱۹ تحت نظر داشته باشید

منبع: نمکستان

100

1398/9/26

10:22


۵ فاکتور سئو که باید در سال ۲۰۱۹ تحت نظر داشته باشید نمکستان : سال ۲۰۱۸ سالی بود که گوگل تغییرات قابل توجهی در نحوه رتبه بندی سایت ها معرفی کرد. به عنوان مثال، گوگل برای تقریبا ۳۰٪ از کوئری های جستجو، از AI استفاده کرد. صفحه ای که بیشترین لینک را داشته باشد، دیگر همیشه […]

۵ فاکتور سئو که باید در سال ۲۰۱۹ تحت نظر داشته باشید

۵ فاکتور سئو که باید در سال ۲۰۱۹ تحت نظر داشته باشید

نمکستان : سال ۲۰۱۸ سالی بود که گوگل تغییرات قابل توجهی در نحوه رتبه بندی سایت ها معرفی کرد. به عنوان مثال، گوگل برای تقریبا ۳۰٪ از کوئری های جستجو، از AI استفاده کرد. صفحه ای که بیشترین لینک را داشته باشد، دیگر همیشه در رتبه بالا قرار ندارد.

در این مقاله پنج عامل بهینه  سازی سایت و سئو که در سال ۲۰۱۹ مهم خواهد بود، آورده شده است.

  1. با داده های ساختار یافته(Structured Data) آشنا شوید.
  2. از اشتباهات داده های ساختار یافته دوری کنید.
  3. پادکست ها را برای برنامه بازاریابی خود در نظر بگیرید.
  4. تمرکز محتوایی خود را بیشتر کنید.
  5. سئوی تصاویر را بهبود بخشید.

۱- با داده های ساختار یافته آشنا شوید.

داده های ساختار یافته نگران کننده هستند. اما در واقع آشنایی و نحوه کار با آن آسان است. ساده ترین راه برای آشنایی با آن کپی پیست کردن و کار کردن با آن است.

داده های ساختار یافته برای اجرای بهتر در گوگل از طریق برقراری ارتباط بین اطلاعات در مورد یک صفحه وب، یک محصول یا خدمت است. این یکی از معدود موفقیت های سریعی است که می توانید به آن دست یابید. داده های ساختاری به نظر دشوار می رسند. اما در واقع این طور نیست. مقاله های زیادی برای کمک به شما در این زمینه نوشته شده است.

۲- از اشتباهات داده های ساختار یافته دوری کنید.

اضافه کردن داده های ساختار یافته همیشه ایده ی خوبی است. با این وجود، اجرای نادرست آن می تواند منجر به افت رتبه از سوی گوگل شود. از دست دادن رتبه بندی هزینه ی سنگینی است که برای توجه نکردن به جزئیات پرداخت خواهد شد.

اسپم داده ساختاری واقعی هستند. گوگل حتی یک صفحه پشتیبانی خاص برای آن اختصاص داده است.

موضوع غم انگیز جریمه های داده های ساختار یافته این است که آنها می توانند تنها بخاطر یک سوء تفاهم ساده پیاده شوند یا به علت نخواندن دستورالعمل های گوگل. مجازات اسپم (که گاهاً به عنوان اقدامات دستی شناخته می شوند) می تواند زمانی اجرا شوند که هیچ قصد و نیتی برای اسپم بودن از قبل وجود نداشته اما در هر صورت یک اشتباه از نظر گوگل همچنان به عنوان اسپم دیده می شود.

به همین دلیل مهم است که بدانیم که چگونه اشتباهات دیگران را تکرار نکنیم.

سایت های زیادی به علت اجرای نادرست داده های ساختار یافته، جریمه شده اند. ممکن است صادقانه اشتباهی انجام و مجازات مربوطه پذیرفته شود.

پنج اشتباه رایج در زمینه داده های ساختار یافته که باید دوری جست:

  • استفاده از داده های ساختار یافته نامناسب
  • داده های ساختار یافته با محتوای صفحه منطبق نباشند.
  • نقض دستورالعمل گوگل برای نوع خاصی از داده
  • نقض دستورالعمل کلی گوگل برای داده های ساختار یافته
  • میانبرها (بعنوان مثال دستکاری کردن)

۳- پادکست ها را برای استراتژی بازاریابی خود در نظر بگیرید

پادکست ها یکی از روش های در حال رشد برای بهره مندی از مطالب هستند. اگر مشتریان بالقوه شما به پادکست های مربوط به زمینه فعالیت شما گوش می دهند، بهتر است که انتشار آنها را در نظر بگیرید. و یک استراتژی برای دسترسی به این مخاطبان تهیه کنید.

یک استراتژی می تواند بسته به اسپانسر، پخش پادکست ، و تقویت محتوایی خاص متفاوت باشد. پادکست ها، محتویاتی هستند که در یک فرمت دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند. بازاریابی از طریق پادکست ها می تواند بسطی از بازاریابی محتوا باشد.

۴- محتوای تمرکزی

شاید مهمترین بخش بازاریابی و تبلیغات اینترنتی در سال ۲۰۱۹ باشد. محتویات غیرتمرکزی یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که من در سال های اخیر برای سایتهایی که رنکینگ شان را از دست دادند، مشاهده کرده ام.

به پیشنهاد من:

“یک صفحه وب به این دلیل رنک می شود که وب سایت ها به آن صفحه پیوند می دهند.دلیلی که وب سایت ها به آن صفحات پیوند می دهند این است که آن صفحه مشکلی را حل می کند، یا راه حلی ارائه می دهد.

هیچ کس تا به حال به دلیل مرتبط بودن کلمات کلیدی آن صفحه، به صفحه مذکور لینک نداده است. ”

بنابراین بهترین راه حل برای دریافت بک لینک های فالو دائمی از سایت های با اتوریتی بالا، استفاده از کمپین های رپورتاژ آگهی ویرلن است.

ویرلن با تمامی سایت های خبری پربازدید و معتبر ایران برای انتشار رپورتاژ با لینک های فالو همکاری دارد و همکاری با این مجموعه میتواند برای سئوی سایت شما کمک قابل توجهی باشد.

۵ فاکتور سئو که باید در سال ۲۰۱۹ تحت نظر داشته باشید

۵- سئوی تصاویر را بهبود بخشید.

تصاویر فقط برای زیبا کردن صفحه شما نیستند، چیزی فراتر هستند. تصاویر برای SEO بسیار مهم اند. با آنها همانطوری که با عناوین و عناصر هدینگ رفتار می کنید، رفتار کنید، زیرا همه آنها در کنار یکدیگر کار می کنند تا به بهبود رتبه یک صفحه کمک کنند. تصاویر همچنین می توانند رتبه بندی شما را با ظاهر شدن در لیست های پیشرفته افزایش دهند.

بهترین راهکارها برای سئوی تصاویر

از تصاویری استفاده کنید که داستانی را نمایش دهند.

خوانندگان با نمادها و یا تصاویری که منظور شما را نشان می دهند، به درک عمیق تری دست پیدا می کنند. اگر مقاله شما در مورد گرفتن یک حیوان خانگی باشد، چند بچه گربه ی ناز را در یک مرکز نگهداری حیوانات واقعی نشان دهید.

اگر مقاله در مورد شکست یک شرکت یا یک فرایند باشد، می توان از یک تصویری استفاده کرد که یک کشتی در حال برخورد با کوه یخ است ، اینها را در نظر بگیرید.

ارتباط برقرار کردن سریع یک ایده یا موضوع با یک تصویر می تواند به خوانندگان کمک کند که بدانند که مقاله شما در مورد چیست، که به آنها کمک می کند تا تصمیم بگیرند که آن را بخوانند یا نه.

گام به گام مراحل را در تصویر نشان دهید.

خوانندگان عاشق دستورالعمل های گام به گام هستند. اسکرین شات ها و تصاویر بسیار مفید هستند و گوگل تمایل دارد از این نوع تصاویر در لیست های پیشرفته ی خود استفاده کند. یک تصویر واحد که نشان دهد چگونه  می توان یک کار را نجام داد، می تواند مدال طلای رنکینگ باشد.

تصاویر را بهینه سازی کنید.

استفاده از تصاویری که با مگابایت قابل اندازه گیری باشند، ممکن است فروش و رتبه بندی را کاهش دهند. تصاویر سنگین منجر به درخواست های پهنای باند بیشتر در سرور شما می شوند، که می تواند هزینه های اضافی ای را از نظر میزبانی وب شما به همراه داشته باشد. تصاویر سنگین می تواند باعث کاهش سرعت سرور شوند؛ مخصوصاً وقتی که تعداد زیادی بازدید کننده، سایت شما را در یک زمان مشاهده کنند.

به علاوه: بروز باشید.

علاوه بر این نکاتی که برای بهبود سئو مطرح شد، ممکن است بخواهید بر امنیت نیز متمرکز شوید. نگه داشتن نرم افزاری که وب سایت رابه روز نگه دارد، بسیار مهم است. از پسوردهای دشوار استفاده کنید، تمام ادون ها و پلاگین های نصب شده را چک کنید تا مطمئن شوید که آنها به طور مرتب به روز می شوند و البته توسط یک شرکت قابل اعتماد به خوبی نوشته شده اند.

برای مطالعه مقالات تخصصی آموزش دیجیتال مارکتینگ و سئو به وب سایت ویرلن virlan.co مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو