سوءاستفاده مجرمان سایبری از سلبریتی‌ها

منبع: برترین ها

114

1398/9/27

17:25


رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا گفت: کلاهبرداران و مجرمان سایبری به دنبال سوءاستفاده از سلبریتی‌ها و اینفلوئنسر‌ها هستند.

ایرنا: رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا گفت: کلاهبرداران و مجرمان سایبری به دنبال سوءاستفاده از سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها هستند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس سرهنگ دوم علی‌محمد رجبی با اشاره به فعالیت‌های تبلیغاتی سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها در بستر فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی گفت: مجرمان سایبری با توجه به تعداد بالای دنبال کنندگان صفحات سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها از این امر سوء‌استفاده کرده و به ظاهر با دادن تبلیغات به آنها، درگاه‌های فیشینگ بانکی و سایت‌های قمار را تبلیغ می‌کنند و با این تبلیغات کذایی به دنبال اجرایی کردن اهداف مجرمانه خود هستند.

رئیس مرکز و تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا یادآور شد: مجرمان سایبری برای فریب سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها حتی تبلیغات خود را در راستای کمک‌های خیرخواهانه و بشر دوستانه معرفی می‌کنند و شاید در این خصوص حتی هزینه‌ای نیز به این افراد نپردازند و آنها را وسیله رسیدن به اهداف مجرمانه خود کنند.

وی در توصیه به سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها گفت: باید در خصوص تبلیغات در بستر شبکه‌های اجتماعی علاوه بر رعایت موازین شرعی و عرفی جامعه مراقب باشند خود در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند و ناآگاهانه در برنامه مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه انتشار تبلیغات مجرمانه هر چند به صورت ناآگاهانه و ناخواسته باشد می‌تواند به شهرت و محبوبیت این افراد خدشه وارد کرده و موجبات پیگرد قضائی را فراهم کند.

سرهنگ "رجبی " بیان کرد: بررسی تبلیغات از سوی خود آنها یا کارشناسان آشنا به امر، می‌تواند راهکاری برای جلوگیری از سوء‌استفاده از سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها باشد،همچنین در دریافت آگهی‌ها باید دقت کنند که از چه کسانی آگهی دریافت می‌کنند قطعا آگهی دهندگان نا آشنا از تهدید بیشتری برخوردارند.

این مقام انتظامی استفاده از مناسبت‌ها برای تبلیغات را نیز دیگر شگرد مجرمان سایبری خواند و افزود: تبلیغات تخفیف دار برای شب یلدا را که به صفحات سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها می‌دهند، می‌تواند کاربران را به درگاه‌های جعلی فیشینگ هدایت کرده و اطلاعات بانکی آنها را سرقت کند.

وی دریافت آگهی حضوری و امضا قرارداد در این خصوص را یکی از راه‌های جلوگیری از سوءاستفاده از سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها برشمرد و ادامه داد: افرادی که تلاش دارند آگهی خود را از طریق فضای مجازی با هویت‌های ناشناخته به آنها بدهند قطعا ریسک بالاتری دارد چرا که شما هیچ شناخت و اطلاعاتی از این افراد ندارید تا در صورت تخلف آنها را به محاکم قضائی معرفی کنید.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا ضمن تاکید بر هوشیاری و آگاهی سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها از ترفندهای افراد مجرم برای شراکت آنها در ارتکاب جرم گفت: این افراد می‌توانند هرگونه فعالیت مشکوک و مجرمانه در این زمینه را از طریق نشانی وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی گزارش کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو